آمادگی دانشگاه علم و فرهنگ برای توسعه همکاری های علمی بین المللی

به گزارش مجله رویگری، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: این دانشگاه آماده آغاز یا توسعه همکاری های علمی در حوزه های مختلف با تمام کشورها است.

آمادگی دانشگاه علم و فرهنگ برای توسعه همکاری های علمی بین المللی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در سمپوزیوم گردشگری پایدار با موضوع طبیعت گردی، گفت: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان بزرگ ترین دانشگاه غیردولتی ایران یک دانشگاه کارآفرین در حال حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم است.

وی ادامه داد: این دانشگاه تلاش دارد تا همواره در فعالیت های علمی، فرهنگی و تخصصی پیشرو باشد و ارتباطات و تعاملات بین المللی از جمله اهداف مهم دانشگاه علم و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه سمپوزیوم بین المللی گردشگری فرصت بسیار عالی برای تبادل تجربیات دو کشور در بخش گردشگری فراهم کرده، گفت: زمان این سمپوزیوم با روز جهانی گردشگری مصادف شده و شعار گردشگری امسال هم گردشگری و مشاغل؛ آینده بهتر برای همه است که با رویکرد آینده بهتر برای جوامع محلی همخوانی مناسبی دارد.

وی گفت: دانشگاه علم و فرهنگ آمادگی کامل خود را برای آغاز یا توسعه همکاری های علمی در حوزه های مختلف با تمام کشورهایی که کنندگان آن ها در این سمپوزیوم حضور دارند، اعلام می کند.

پارک های ملی در گردشگری اتریش نقش به سزایی دارند

همچنین در این مراسم، گونتر لیبل معاون وزارت گردشگری و محیط زیست اتریش در سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار در دانشگاه علم و فرهنگ، گفت: برگزاری سمپوزیوم گردشگری پایدار نشان از اهمیت این موضوع در بین دو کشور دارد، موضوعات این سمپوزیوم هم با موضوعات سفارت اتریش همخوانی دارد.

وی گفت: در اتریش 4 پارک ملی، 50 سایت محلی در حوزه گردشگری و 100 مکان گردشگری داریم، پارک های ملی در حوزه گردشگری در اتریش نقش بسزایی دارند و در 2 دهه گذشته 100 محل در اتریش با حفظ تنوع زیستی و مراکز گردشگری فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: حفاظت از میراث فرهنگی در اتریش بسیار حائز اهمیت است.

ارتباط ایران و اتریش در زمینه کوهنوردی قوی است

همچنین رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران هم در این سمپوزیوم، گفت: ارتباط ایران و اتریش در زمینه کوهنوردی قوی است و پیش بینی می کنیم در این سمپوزیوم هم توافق های خوبی حاصل شود.

وی افزود: بیش از نیمی از ایران را مناطق کوهستانی تشکیل داده اند به طوری که ایران دارای کوه های بیش از 4000 متر است و کوهستان ها میزبان تنوع زیستی، گیاهی و جانوری هستند. همچنین کوهستان ها منبع های خوب آب برای کشور محسوب می شوند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران مطرح نمود: برای حفاظت از کوهستان های ایران تدوین سیاست ها در چارچوب علم و فناوری ضرورت دارد و گردشگری علمی می تواند این هدف را محقق کند.

زارعی از همکاری دو کشور و انجمن دوستداران طبیعت اتریش تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 357

به "آمادگی دانشگاه علم و فرهنگ برای توسعه همکاری های علمی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی دانشگاه علم و فرهنگ برای توسعه همکاری های علمی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید