طرح استراتژیک بین المللی سازی دانشگاه شهید چمران تدوین شد

به گزارش مجله رویگری، مدیر دفتر همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز از تهیه طرح استراتژیک بین المللی سازی این دانشگاه با چشم انداز پنج ساله اطلاع داد.

طرح استراتژیک بین المللی سازی دانشگاه شهید چمران تدوین شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر کریم لویمی مطلق با اشاره به عضویت دانشگاه شهید چمران در کنسرسیوم بین المللی سازی دانشگاه های ایران، اظهار کرد: طرح بین المللی سازی آموزش عالی در ایران متشکل از 6 دانشگاه ایرانی (دانشگاه علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، شیراز، سیستان و بلوچستان، کردستان و شهید چمران اهواز) و سه دانشگاه خارجی (آلیکانته اسپانیا، یوهانیوم اتریش و گلاسکو کلدونیون) است.

وی توضیح داد: در راستای اجرای این طرح با حضور در جلسات مشترک داخلی و خارجی، رایزنی های لازم برای دریافت بودجه خرید تجهیزات و برگزاری کارگاه های مشترک نیز اجرا شده است. در مورد فعالیت های حوزه روابط بین الملل این دفتر در پذیرش دانشجوی خارجی، بیش از 120 پرونده تقاضای ادامه تحصیل در دانشگاه آنالیز و پس از طی مراحل مختلف، مجوز ادامه تحصیل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ویزای تحصیلی و اقامت برای این افراد اخذ شده است.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به سایر فعالیت های این دفتر، اعلام کرد: بر اساس تفاهم نامه مشترکی با دانشگاه پیکاردی ژول ورن فرانسه، مهدی طاهرزاده دانشجوی دکتری مشترک برق در این دانشگاه فرانسوی با حضور استاد راهنمای ایرانی (دکتر جورابیان) از خاتمه نامه خود دفاع کرد.

لویمی مطلق با اشاره به عقد تفاهم نامه مشترک با دانشگاه بصره عراق و انجام هماهنگی های لازم با استانداری خوزستان برای بازدیدهای گروهی اعضای هیأت علمی دو دانشگاه از دانشکده های مختلف، اضافه کرد: در این خصوص نیز رایزنی های لازم برای تداوم روابط بین دو طرف اجرا شده و حضور در جلسات مشترک استانداری خوزستان و استانداری های بصره، میسان و ذی قار برای برقراری هرگونه رابطه آموزشی و پژوهشی به صورت مستمر ادامه دارد.

وی گفت: از دیگر اقدامات این دفتر رایزنی برای عقد تفاهم نامه مشترک با دانشگاه باسیلیکاتا ایتالیا است که درنهایت تفاهم نامه جهت امضای طرف ایتالیایی به دانشگاه مقصد ارسال و امضا شد. عمده فعالیت های مشترک در این تفاهم نامه در زمینه کشاورزی خواهد بود و در حال حاضر طرح مشترکی توسط یکی از اعضا هیأت علمی دانشکده کشاورزی در حال انجام است.

لویمی مطلق اضافه کرد: رایزنی های لازم برای عقد تفاهم نامه با دانشگاه گریپس والد آلمان، مکاتبه با دانشگاه های کشورهای عربی ازجمله قطر، عمان، امارات، کویت و عراق برای برقراری ارتباط و عقد تفاهم نامه، امضاء تفاهم نامه مشترک با دانشگاه ترنت کانادا، برگزاری نشست مشترک و عقد تفاهم نامه با دانشگاه اوپوله لهستان، رایزنی های لازم با دانشگاه فنی مونتان لئوبن اتریش و امضاء تفاهم نامه ای نیز در زمینه های آموزشی و پژوهشی از دیگر اقدامات اجرا شده است.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز در مورد دعوت از کارشناسان خارجی برای حضور در سمینارهای علمی این دانشگاه، اظهار کرد: انجام امور مربوط به هماهنگی حضور کارشناسان خارجی در سمینارهای بین المللی ازجمله وظایف این دفتر است که در سال 94 در این زمینه هماهنگی های لازم برای حضور کارشناسان خارجی در سمینار بین المللی مهندسی رودخانه، کارگاه آموزشی راهبردهای ارزیابی، همایش بین المللی زبان، گفتمان، منظورشناسی، همایش ملی علوم تربیتی و اخذ ویزا برای این مهمانان اجرا شده است.

لویمی مطلق در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: در این خصوص رایزنی های لازم با چند دانشگاه معتبر ازجمله دانشگاه اصفهان و فردوسی مشهد برای برگزاری دوره آموزش زبان فارسی برای پذیرفته شدگان غیر ایرانی انجام شد و پس ازآن هماهنگی های لازم با دانشگاه مشهد برای ایجاد دوره مذکور در این دانشگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص کارگاه سه روزه نحوه آموزش کتب آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان برای مدرسین این دوره در نظر گرفته شد و با هماهنگی های اجرا شده با دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای تخصیص کلاس و آزمایشگاه، محل دانشکده قدیم دامپزشکی برای این منظور در نظر گرفته شد و کلیه اقدامات لازم برای بازسازی و تجهیز این مکان اجرا شده و در حال حاضر به پیگیری های این دفتر آماده بهره برداری است.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: در حال حاضر 70 متقاضی عراقی دوره های مختلف 6 تا 9 ماهه زبان فارسی را گذرانده یا در حال آموزش بوده و استادانی از بیرون دانشگاه نیز در این مرکز مشغول تدریس هستند.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: ازآنجایی که طراحی و اجرای سایت انگلیسی دانشگاه بر عهده این دفتر قرار داده شد، از سال گذشته اطلاعات کلیه دانشکده ها و گروه ها جمع آوری و هر کدام پس از ویرایش مطالب فارسی به انگلیسی برگردانده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 711

به "طرح استراتژیک بین المللی سازی دانشگاه شهید چمران تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح استراتژیک بین المللی سازی دانشگاه شهید چمران تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید