آموزش های دانشگاه علم و فرهنگ ترکیبی می شوند، واکسیناسیون 100 درصدی استادان

به گزارش مجله رویگری، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: با توجه به شرایط ویروس کرونا احتمالا آموزش ها را ترکیبی از مجازی و حضوری ادامه دهیم.

آموزش های دانشگاه علم و فرهنگ ترکیبی می شوند، واکسیناسیون 100 درصدی استادان

سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره آمادگی دانشگاه برای بازگشایی حضوری اظهار کرد: با چنین شرایطی که کرونا برای جامعه ایجاد نموده است، احتمالا آموزش های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی را از 15 آبان برای دانشجویان کارشناسی پیش ببریم.

او اضافه نمود: سیاست های دانشگاه علم و فرهنگ به اینصورت است که آموزش ها را به شیوه مجازی و حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیش ببرد.

هاشمی با بیان اینکه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه علم و فرهنگ از هفته آینده به صورت حضوری و با ظرفیت بسیار محدود بازگشایی می شوند، تاکید نمود: شیوه نامه های بهداشتی را حتما در بازگشایی حضوری دانشگاه ها رعایت می کنیم، البته در حال حاضر دانشجویان دکتری در داخل دانشگاه حضور دارند و مابقی دانشجویان یعنی مقطع کارشناسی ارشد به شیوه مجازی و حضوری یعنی ترکیبی آموزش می بینند.

هاشمی توضیح داد: اولویت اول دانشگاه علم و فرهنگ در بازگشایی حضوری دانشگاه و آموزش ها دانشجویان کارشناسی ارشد و سپس کارشناسی است.

او درباره شرایط دانشجویان واکسن نزده در زمان بازگشایی حضوری دانشگاه ها گفت: قاعدتا حضوری شدن آموزش ها واکسیناسیون دانشجویان است و آن دسته از دانشجویانی که واکسن نزنند را به هیچ عنوان در دانشگاه راه نمی دهیم؛ بنابراین داشتن کارت واکسیناسیون شرط اصلی برای حضوری شدن آموزش ها و ورود دانشجویان به دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: در حال حاضر تعداد دانشجویانی که به صورت حضوری آموزش می بینند در دانشگاه بسیار کم است و در صورت کلی تعداد دانشجویان دکتری 103 نفر است و بیشترین دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می نمایند.

هاشمی با اشاره به آمار واکسیناسیون اعضای دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: طبق آخرین آمار واکسیناسیون دانشگاه علم و فرهنگ در شهریور تمامی کارکنان، استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ 100 درصد واکسینه شده اند و 65 درصد دانشجویان به جز نو ورود ها هم واکسن زده اند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اضافه نمود: با توجه به تجربه به دست آمده در آموزش های مجازی حتی در صورت بازگشایی حضوری دانشگاه ها هم آموزش های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در کنار هم ادامه خواهند داشت.

هاشمی توضیح داد: درباره تجربه دانشگاه از آموزش های مجازی اظهار کرد: تجربه خوبی از آموزش های مجازی در دوران کرونا داشتیم، اما قاعدتا یادگیری در آموزش های حضوری بهتر است.

او ادامه داد: استادان باید روی آموزش های مجازی مسلط باشند و از فیلم های یاری آموزشی استفاده نمایند، ولی در حال حاضر فرهنگ بهره گیری از فضای الکترونیکی برای تدریس در کشور ما کمتر شیوع پیدا نموده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: طی یک سال و نیمی که آموزش های دانشگاهی مجازی شد تجربیات خوبی به دست آوردیم و قاعدتا آموزش های الکترونیکی را تا درصدی پیش خواهیم برد.

هاشمی در سرانجام گفت: در صورت بهبود شرایط و بازگشایی حضوری دانشگاه ها حتما 70 درصد آموزش ها را به شیوه حضوری و 30 درصد را مجازی پیش خواهیم برد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1774

به "آموزش های دانشگاه علم و فرهنگ ترکیبی می شوند، واکسیناسیون 100 درصدی استادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های دانشگاه علم و فرهنگ ترکیبی می شوند، واکسیناسیون 100 درصدی استادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید