آیفون 15 پرو از Wi، Fi 6E پشتیبانی می نماید

به گزارش مجله رویگری، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، اولین گوشی های اپل با پشتیبانی از نسل تازه وای فای هستند. مدل های استاندارد آیفون 15 از نسل وای فای 6 پشتیبانی می نمایند.

آیفون 15 پرو از Wi، Fi 6E پشتیبانی می نماید

وقتی می گوییم یک گوشی از Wi-Fi 6E پشتیبانی می نماید؛ یعنی اکنون هر دو گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، می توانند به باند رادیویی 6 گیگاهرتز مودم ها و روترها وصل شوند تا سرعت انتقال اطلاعات بیشتری داشته باشند.

بعلاوه، در وای فای 6E شاهد تاخیر و تداخل کمتر با دیگر شبکه های وای فای و دستگاه های متصل نزدیک به هم هستیم.

فراموش نکنیم برای اتصال به وای فای Wi-Fi 6E به یک روتر Wi-Fi 6E احتیاج داریم. در حال حاضر، چندین روتر Wi-Fi 6E در بازارهای جهانی هست ولی در ایران به سختی بتوان یک روتر Wi-Fi 6E یافت.

مشکل دیگر در Wi-Fi 6E این است که باند 6 گیگاهرتز در همه کشورها فعال نیست. مثلا، در ایران باند 6 گیگاهرتز برای وای فای آزاد نیست و عملا ما به این باند رادیویی دسترسی نداریم.

حالا دیگر Wi-Fi 6E بی ارزش است

اپل از سال 2022 آغاز به افزودن فناوری Wi-Fi 6E به محصولات خود کرد. در حال حاضر، مدل های، ، مک مینی و مک استودیو به همراه کامپیوترها مک پرو دارای Wi-Fi 6E هستند.

لازم به ذکر است اپل خیلی دیر استاندارد Wi-Fi 6E را به آیفون ها آورد. پرچم دارهای اندرویدی از دو سال پیش به نسل نو وای فای مبتنی بر استاندارد 802.11ax مجهز شدند و اکنون در آستانه پشتیبانی از وای فای 7 هستند.

مثلا، گوشی سامسونگ در دو سال پیش با وای فای 6 ایی عرضه شد. شایعاتی هم درباره عرضه منتشر شد ولی نه روی این سری از آیفون ها و نه آیفون های 14، خبری از این نسل وای فای نشد.

پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 که احتمالا در گوشی های گلکسی اس 24 و دیگر پرچم دارهای اندرویدی سال جاری استفاده گردد؛ مجهز به استاندارد وای فای 7 است.

ضمن اینکه کلا در سراسر جهان استقبال خوبی از استاندارد Wi-Fi 6E نشد و غالب کاربران، کسب وکارها و جریان بازار روی مودم ها، روترها و تجهیزات وای فای 6 تمرکز نموده است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2187

به "آیفون 15 پرو از Wi، Fi 6E پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

2 کاربر به "آیفون 15 پرو از Wi، Fi 6E پشتیبانی می نماید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو از Wi، Fi 6E پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید