چرا به آی پی استاتیک احتیاج داریم؟ 4 روش تنظیم آی پی استاتیک در ویندوز 10 و 11

به گزارش مجله رویگری، برای کاربران معمولی استفاده از شبکه فراتر از ارسال ویدیو به تلویزیون یا پخش بازی های ویدیویی از کنسول یا رایانه معمولی نیست. بنابراین، شاید نیازی نداشته باشند درگیر جزئیات تنظیمات شبکه شوند یا برایشان اهمیت داشته باشد از آی پی استاتیک یا آی پی داینامیک استفاده نمایند.

چرا به آی پی استاتیک احتیاج داریم؟ 4 روش تنظیم آی پی استاتیک در ویندوز 10 و 11

اما نقاط قوت بالقوه ای وجود دارد که با یادگیری آن ها می توانید استفاده بهتری از یک شبکه محلی داشته باشید.

باید متوجه شده باشید که انتقال یک فایل از یک دستگاه به دستگاه دیگر با استفاده از سرویس های ابری یا درایو های خارجی چقدر دست و پا گیر و پرهزینه شده است؛ این در حالی است که می توانید آن را به سادگی به وسیله آی پی استاتیک با سرعت گیگابیت یا بالاتر ارسال کنید.

ذخیره سازی شبکه و انتقال فایل

خوشبختانه علی رغم این که شاید به این مورد توجه ننموده باشید؛ در همه سیستم عامل های مدرن از جمله ویندوز، مک، اندروید و آیفون حتی در برنامه های مدیریت فایل پیش فرض از قابلیت آی پی استاتیک پشتیبانی می گردد.

البته پشتیبانی از شبکه در لینوکس نیز را باید به این فهرست اضافه نمود. یکی از مواردی که می تواند پیچیده به نظر برسد، انتقال یک فایل، مانند یک ویدیوی بزرگ 4K، از گوشی هوشمند خود به رایانه است.

بسیاری از گوشی های مقرون به صرفه تر یا قدیمی تر، مانند همه آیفون های قبل از 15 پرو و تعداد کمی از مدل های اندرویدی، هنوز با پورت های USB 2.0 عرضه می شوند.

این به معنای حدبیشتر سرعت انتقال 480 مگابیت در ثانیه است که منجر به اتصال طولانی مدت به رایانه و افزایش زمان انتقال خواهد شد.

راه چاره های ابری به سرعت آپلود اینترنت شما متکی هستند که می تواند برای انتقال به وسیله کابل، 5G و FWA بسیار کم باشد و شما را ملزم به پرداخت هزینه ذخیره سازی کند.

به علاوه، باید آن را در دستگاه مورد نظر دانلود کنید که اگر داده نامحدودی نداشته باشید، می تواند مشکل ساز گردد.

شبکه خانگی ساده تر با IP استاتیک

با یک روتر نسبتاً مدرن و یک کابل اترنت مناسب، می توانید فایل ها را به وسیله شبکه خانگی خود با سرعت بسیار بالاتری و بدون احتیاج به داده های ابری یا مسدود کردن اتصال اینترنت خانگی خود ارسال کنید. بهتر از همه، اگر آی پی های محلی را پیکربندی نموده اید، تنظیم آن نسبتاً ساده است.

اگر یک سیستم ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) را ه اندازی می کنید؛ می توانید از آن مانند هر درایو دیگری روی رایانه شخصی خود بهره ببرید، اما باید با استفاده از نام میزبان یا آدرس آی پی استاتیک، درایو را به رایانه خود نگاشت کنید.

یک دستگاه در شبکه فقط چند ثانیه طول می کشد؛ اگر روش انجام آن را بدانید، اما تنظیم یک آی پی استاتیک می تواند راه اندازی را بسیار آسان تر کند.

بعلاوه این مشکل وجود دارد که اگر روتر شما ریستارت یا آپدیت گردد؛ می تواند یک آی پی تازه به NAS شما اختصاص دهد که از شما می خواهد درایو را دوباره به همه دستگاه های مربوطه اضافه کنید.

کاهش خطاها با آی پی استاتیک

اگر احتیاج به را ه اندازی Port Forwarding دارید، باید یک آدرس آی پی استاتیک برای آن دستگاه تنظیم کنید.

ممکن است به دلایل مختلفی احتیاج به داشته باشید. مانند راه اندازی یک سرور بازی، که در آن تنظیم IP می تواند به اطمینان از عملکرد صحیح اینترنت یاری کند.

بعلاوه، اگر می خواهید از چندین دستگاه به منبعی مانند چاپگر شبکه دسترسی داشته باشید، یک آی پی استاتیک می تواند اتصال را آسان تر کند و اگر یکی قطع گردد؛ برقراری مجدد اتصال آسان است.

اگر از یک اتصال دسکتاپ از راه دور برای استفاده از رایانه اصلی خود به وسیله لپ تاپ استفاده می کنید، استفاده از آن رایانه در هر بار آدرس آی پی یکسان می تواند اتصال مجدد را سریع و آسان کند.

سرعت بالاتر با آی پی استاتیک

در حالی که تنظیم آی پی های استاتیک مطمئناً می تواند اتصال را آسان تر کند، بسیاری از برنامه ها و سیستم عامل ها ویژگی های شبکه محلی را ادغام می نمایند که احتیاج به تنظیم کمی دارند.

برای مثال، My Files سامسونگ و File Manager اندروید می توانند دستگاه های موجود در شبکه را اسکن و شناسایی نمایند. بنابراین شما اصلاً احتیاجی به دانستن آی پی ندارید. با این حال، در iOS، به آی پی یا حداقل نام میزبان دستگاه مورد نظر احتیاج دارید.

مثال دیگر، برنامه بازی محبوب Steam است که به شما امکان می دهد بازی ها را از یک رایانه به رایانه دیگر دانلود کنید.

برای مثال، اگر عجله دارید و می خواهید یک بازی را در لپ تاپ خود دانلود کنید؛ می توانید با استفاده از قابلیت انتقال بازی Steam، این کار را با سرعت بسیار بالاتری نسبت به بیشتر اتصالات اینترنتی با استفاده از آی پی استاتیک انجام دهید.

تنها کاری که باید انجام دهید؛ این ویژگی را در تنظیمات Steam فعال کنید و در هر دو رایانه وارد شوید.

به طور مشابه، Windows Update در نسخه های مدرن ویندوز می تواند به روزرسانی ها را به وسیله شبکه به اشتراک بگذارد. اگر اتصال کندتر و چندین رایانه شخصی ویندوزی در خانه دارید؛ این ویژگی می تواند داده ها را ذخیره کند و روند به روزرسانی را سرعت بخشد.

خرید IP استاتیک

می توانید ویدیوی خود را با یک سرور Plex پخش کنید یا حتی از NAS به عنوان جایگزینی برای Google Photos بهره ببرید.

پخش جریانی بازی های ویدیویی یکی دیگر از گزینه های محبوب استیم، انویدیا، ایکس باکس، پلی استیشن و سایر موارد پشتیبانی از پخش بازی به وسیله شبکه است. حتی Meta Quest می تواند از شبکه وای فای شما برای پخش جریانی سیگنال ویدیویی در صورت تنظیم صحیح استفاده کند.

برای باید نکات مهمی را مدنظر داشته و بدان ها توجه کنید. مثلا، باید سعی کنید آی پی استاتیک برای استفاده روی چندین دستگاه بخرید یا دارای لوکیشن های متعددی باشد.

برای تغییر آی پی در کامپیوتر هم مقاله زیر را دنبال کنید:

  • 4 روش تنظیم آی پی استاتیک در ویندوز 10 و 11

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 مرداد 1403 بروزرسانی: 24 مرداد 1403 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2215

به "چرا به آی پی استاتیک احتیاج داریم؟ 4 روش تنظیم آی پی استاتیک در ویندوز 10 و 11" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به آی پی استاتیک احتیاج داریم؟ 4 روش تنظیم آی پی استاتیک در ویندوز 10 و 11"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید