ابتلای پرستار به کرونا یک هفته بعد ازتزریق واکس

به گزارش مجله رویگری، ما براساس نتایج بالینی آزمایش های واکسن می دانیم که پس از تزریق، ده تا چهارده روز طول می کشد تا بدن پادتن لازم را در مقابل ویروس فراوری کند.

ابتلای پرستار به کرونا یک هفته بعد ازتزریق واکس

یک پرستار بیمارستان در کالیفرنیا تنها یک هفته پس از تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر به کووید-19 مبتلا شد. شبکه تلویزیونی تِن نیوز سن دیگو گزارش داد که یک پرستار 45ساله در این شهر یک هفته پس از دریافت واکسن فایزر بیمار شده است. او در شب کریسمس دچار عوارض کووید-19 شد و نتیجه آزمایش کرونای او درروز بعد، مثبت اعلام شد.

این پرستار در دو مرکز درمانی کار می نموده است. دکتر کریستیان رامِرز، کارشناس بیماری های عفونی در مرکز درمان خانواده درشهر سن دیگو، به شبکه تلویزیونی تن نیوز گفت که عوارض این پرستار نامنتظره نیست. او گفت: این (پدیده) ابدا نامنتظره نیست. اگر به آمار توجه کنید، می بیند که چنین اتفاقی در خصوص اشخاصی که در معرض ویروس قرار دارند، رخ می دهد.

دکتر رامرز همچنین اضافه کرد که بعید نیست این پرستار یک هفته پیش از تلقیح واکسن به ویروس آلوده شده باشد، زیرا عوارض کووید-19 می تواند تا 14 روز پس از آلودگی بروز کند.

دکتر رامرز اضافه کرد: ما براساس نتایج بالینی آزمایش های واکسن می دانیم که پس از تزریق، ده تا چهارده روز طول می کشد تا بدن پادتن لازم را در مقابل ویروس فراوری کند. او گفت، گزارش های دیگری نیز در خصوص ابتلای کارکنان بخش های درمانی پس از دریافت واکسن دریافت شده است.

دکتر رامرز اضافه کرد که نخستین دُز واکسن حدود 50 درصد، و دومین دُز آن حدود 95 درصد ایمنی ایجاد می نماید. او اضافه کرد که شرایط پرستار مذکور یادآوری مناسبی است تا بدانیم که تا ریشه کن شدن ویروس راه درازی باقی است و مردم باید همچنان به مراقبت های خود ادامه دهند.

دکتر رامرز گفت: شنیده اید که کارکنان مراکز درمانی نسبت به این که (واکسن) شروع انتها (همه گیری) است بسیار خوشبین اند، اما فرایند تلقیح واکسن تا هفته ها و ماه ها به کُندی پیش خواهد رفت. پرستاری که پس از تلقیح واکسن دچار کووید-19 شده است، به تن نیوز گفت از هنگام تشخیص بیماری حالش بهتر شده است، هرچند هنوز به شدت احساس خستگی می نماید.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1320

به "ابتلای پرستار به کرونا یک هفته بعد ازتزریق واکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای پرستار به کرونا یک هفته بعد ازتزریق واکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید