ادعای گاردین: انگلیس آمریکا را درباره ایران تحت فشار گذاشته است

به گزارش مجله رویگری، یک روزنامه انگلیسی گزارش دولت این کشور آمریکا را برای کاهش تحریم ها علیه ایران تحت فشار قرار داده است.

ادعای گاردین: انگلیس آمریکا را درباره ایران تحت فشار گذاشته است

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، یک رسانه انگلیسی مدعی شده دولت این کشور به منظور یاری به ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید به صورت محرمانه آمریکا را برای کاستن از تحریم ها علیه ایران تحت فشار قرار داده است.

روزنامه گاردین نوشته دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته تجهیزات پزشکی به وسیله کانال بشردوستانه سوئیس در دسترس ایران قرار گرفته است، اما مقام های دولت انگلیس از اینکه شرط و شروط لازم برای مبادله به وسیله این کانال آن را عملاً بی اثر نموده ابراز نگرانی می نمایند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته گفت هر کشورش که در صدد ارسال یاری های بشردوستانه به ایران است باید به دنبال آزادی همه زندانیان دوتابعیتی و خارجی از زندان های ایران باشد.

گاردین نوشته دولت انگلیس رویکرد سهل گیرانه تری در پیش گرفته و آزادی همه زندانیان انگلیسی-ایرانی را به عنوان پیش شرط یاری رسانی قرار نداده است.

روزنامه انگلیسی با اشاره به گفت وگوی تلفنی روز دوشنبه دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، به نقل از منابعی در وزارت خارجه انگلیس نوشته آنها در مورد مسائل دیگر هم گفت وگو نموده اند.

منابع وزارت خارجه انگلیس به گادرین گفته اند راب و ظریف درباره اینکه انگلیس چه اشکال دیگری از یاری می تواند برای ایران فراهم کند رایزنی نموده اند. مسئله توافق هسته ای برجام هم از یگر مسائل گفت وگو میان دو طرف بوده است.

گاردین نوشته از طرف هایی که در روزهای اخیر خواهان مبادله با ایران به وسیله کانال تازه راه اندازی شده سوئیس شده اند خواسته شده یک ضمانت نامه کتبی از دولت آمریکا تهیه نمایند مبنی بر اینکه بابت ارسال تجهیزات پزشکی به ایران تحریم نخواهد شد.

ایران فهرستی از تجهیزات مورد احتیاج خودش را منتشر نموده و پنجشنبه هفته گذشته رسماً از صندوق بین المللی پول درخواست 5 میلیارد یورو وام کرد. منابعی در اروپا گفته اند به نظر می رسد آمریکا از حق وتوی خود در این صندوق برای جلوگیری از اعطای این وام استفاده خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 791

به "ادعای گاردین: انگلیس آمریکا را درباره ایران تحت فشار گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای گاردین: انگلیس آمریکا را درباره ایران تحت فشار گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید