اروپا سدان دوست ندارد

به گزارش مجله رویگری، ذائقه خودرویی اروپایی ها در حال پوست اندازی است. طی شش ماهه اول امسال کل آنچه در رده سدان های کامپکت در اتحادیه اروپا به فروش رفته، به زحمت از 33 هزار دستگاه تجاوز می کند در حالی که تنها فروش یکی از کراس اوورهای اشکودا یا رنو چند برابر این عدد است.

اروپا سدان دوست ندارد

در بین 10 خودرو اول این رده نام های بزرگی دیده می شود ولی هیچ یک پیروز نشده اند در این شش ماه فروشی بیش از 12 هزار و 500 دستگاه داشته باشند. جاتو داینامیکز با اشاره به رفتار خاص مشتریان در این بازار، گزارشی در باره کلاس سدان های کوچک اروپا نوشته و عنوان کرده : برخلاف رفتاری که مشتریان ترکیه ای، آمریکایی و چینی دارند، اروپایی ها در این کلاس تمایل بسیاری به خرید نمونه های هاچ بک کورولا، مزدا3 و جتا (گلف) دارند و کمتر سمت اتاق سدان می روند. در هر سه بازار مذکور الانترا از هیوندای، کورولا از تویوتا و سیویک از هوندا جزو محصولاتی هستند که ارقام بسیار بالایی از فروش را تجربه می کنند. در اروپا اما این فولکس گلف، فورد فوکوس و کیا سید هستند که به عنوان هاچ بک های سایز C، فروش قابل تاملی دارند.

در حالی که معمای فروش پایین سدان های کوچک در اروپا حل نشده، آمارها از وضعیت بسیار بد فولکس در این کلاس خبر می دهند. بررسی آمارهای این رده نشان می دهد کورولا بهترین عملکرد را در این رده داشته و با نسل جدید خود در شش ماه ضمن کسب 36 درصد رشد، 12451 دستگاه فروش داشته است.

فیات تیپو و رنو مگان سدان هم به ترتیب با قرار دریافت در رتبه های دوم و سوم، 8346 و 3369 دستگاه فروش داشته اند. مگان که قرار بود در پسابرجام به ایران هم بیاید، در نیمه نخست سال گل کاشته و 36 درصد رشد فروش را تجربه کرده است.

در رده چهارم و پنجم اما هوندا سیویک و اوپل آسترا قرار دارند که به ترتیب با افت های 3 و 42 درصدی، 2832 و 2802 دستگاه فروش داشته اند. مزدا3 هم که در این مدت نیمی از بازارش را از دشت داده، با 52 درصد افت در میزان خریداران، تنها توانسته 1741 دستگاه فروش کند و ششم شود. رتبه های هفتم تا دهم هم به ترتیب هیوندای الانترا، فورد فوکوس سدان، سوبارو ایمپرزا و فولکس واگن جتا رسیده که به ترتیب 876، 439، 152 و 12 دستگاه فروش داشته اند. عملکرد این چهار خودرو در حالی طی شش ماه اخیر نزولی بوده که اغلب در باقی بازارها فروش حیرت انگیزی دارند.

منبع: دیوار
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 265

به "اروپا سدان دوست ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا سدان دوست ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید