از زبان آمار بخوانید که ایلان ماسک با توییتر چه کرد؟

به گزارش مجله رویگری، زومیت نوشت: توییتر ادعا می نماید تعداد کاربران فعال روزانه اش از زمان تصاحب این شرکت به وسیله ایلان ماسک، به بالاترین حد در تاریخ رسیده است. این در حالی است که بعضی از شرکت های تبلیغاتی فعالیت خود را متوقف نموده اند.

از زبان آمار بخوانید که ایلان ماسک با توییتر چه کرد؟

ورج به اسنادی دست پیدا نموده است که ادعا می نمایند رشد کاربران روزانه توییتر در اولین هفته رهبری این شبکه اجتماعی به وسیله ایلان ماسک، به بالاترین حد رسیده است. از زمان امضاء قرارداد بین توییتر و ایلان ماسک، تعداد کاربران روزانه عایدیزا (mDAU) به مقدار بیش از 20 درصد رشد نموده و در همین حین بزرگ ترین بازار توییتر یعنی ایالات متحده با سرعت بیشتری در حال رشد کردن است.

ورج می گوید داده های مربوط به افزایش تعداد کاربران، در سندی که برای تیم فروش توییتر ارسال شده، آمده است. ظاهراً توییتر به تیم فروش گفته از این داده ها برای مذاکره با شرکت های تبلیغاتی استفاده کند. در بخشی از سند ادعا شده که تعداد کاربران فعال روزانه عایدیزای توییتر از خاتمه فصل دوم 2022 تا به امروز 15 میلیون نفر افزایش پیدا نموده است تا مجموع این کاربران از 250 میلیون نفر عبور کند. توییتر در خاتمه فصل دوم، انتشار گزارش مالی را متوقف کرد.

اگر آمار اعلام شده به وسیله ورج دقیق باشد، توییتر پس از تصاحب شدن به دست ایلان ماسک، با مهاجرت دسته جمعی کاربرانش به پلتفرم های دیگر روبرو نشده است. ایلان ماسک در توییتی می گوید از زمان اعلام تمایل او به تصاحب توییتر، تعداد کاربران در سراسر جهان رشد قابل توجهی تجربه نموده است.

توییتر در فصل دوم امسال میلادی گفت 237.8 میلیون کاربر فعال روزانه عایدیزا دارد و نرخ رشد سالانه کاربرانش به 16.6 درصد می رسد.

با وجود این که کاربران همچنان در توییتر به جای مانده اند، به نظر می رسد شرکت های تبلیغاتی به علت نگرانی از آینده توییتر، علاقه کمتری به همکاری با این شبکه اجتماعی دارند. ایلان ماسک آدینه گذشته گفت فعالان اجتماعی، شرکت های تبلیغاتی را تحت فشار گذاشته اند و درنتیجه این اتفاق عایدی توییتر به شکلی قابل توجه افت نموده است.

چند روز پس از بسته شدن قرارداد ماسک و توییتر، در بعضی گزارش ها اعلام شد نژادپرستی و نفرت پراکنی در شبکه اجتماعی متن محور افزایش یافته است. براساس سند داخلی توییتر، تغییر قابل توجهی در مقدار نفرت پراکنی دیده نمی گردد و 0.25 درصد تا 0.45 درصد از صدها میلیون توییتی که روزانه منتشر می شوند، در این دسته قرار می گیرند.

ایلان ماسک به محض بستن قرارداد، مدیران عالی رتبه توییتر از جمله مدیر ارشد بخش تبلیغات را اخراج کرد و همین موضوع باعث شده است که شرکت های تبلیغاتی سردرگم شوند. شرکت های تبلیغاتی نگران سیاست های مدیریت محتوا هستند و می گویند که در صورت کاهش سخت گیری ها، ممکن است نفرت پراکنی افزایش یابد و برندها تمایلی به حضور در چنین پلتفرمی از خود نشان ندهند.

در بخشی از سند ارسال شده برای ورج، به این موضوع اشاره می گردد که توییتر با چه سرعت بالایی در حال تغییر کردن است. ظاهراً نسخه نو سرویس اشتراکی Twitter Blue که دریافت تیک آبی را مشروط به پرداخت پول می نماید، فعلاً روی حساب هایی که قبلا تیک آبی دریافت نموده اند تأثیر نمی گذارد و برندهای بزرگی که حساب تأییدشده دارند، برچسب رسمی دریافت می نمایند. این در حالی است که قبلا گفته شده بود حساب های تأییدشده تا 90 روز فرصت دارند سرویس نو را تهیه نمایند، در غیر این صورت تیک آبی را از دست می دهند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2058

به "از زبان آمار بخوانید که ایلان ماسک با توییتر چه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از زبان آمار بخوانید که ایلان ماسک با توییتر چه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید