از ورود اسکوتر برقی به معابر تهران چه خبر؟

به گزارش مجله رویگری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص آخرین شرایط ورود اسکوتر برقی به معابر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

از ورود اسکوتر برقی به معابر تهران چه خبر؟

مجتبی شفیعی در مصاحبه با ایسنا، در خصوص خاتمه استفاده از اسکوتر برقی در شهر تهران گفت: مدتی است که اسکوتر های برقی در بعضی از بوستان های تهران فعال هستند و مردم می توانند از این وسیله استفاده نمایند، اما آن چیزی که ما در سازمان حمل و نقل در پی آن هستیم، این است که از اسکوتر برقی به عنوان یک مد حمل و نقلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال تدوین مدل مالی برای سرمایه گذاران هستیم گفت: با طراحی یک مدل مالی باید کاری کنیم تا سرمایه گذاری برای متقاضیان مجذوب کننده گردد و توجیه مالی پیدا کند.

وی با بیان اینکه اسکوتر برقی ملاحظات فنی دارد، گفت: پلیس در خصوص استفاده از اسکوتر برقی در معابر تهران ملاحظات و سوالات به حقی داشته و معتقد است که در جهان هنوز در استفاده از اسکوتر به عنوان یک وسیله نقلیه بحث است و هنوز استاندارد های آن قطعی نشده است.

شفیعی ادامه داد: پلیس سوالاتی در خصوص مقدار سرعت اسکوتر ها و نحوه تردد اسکوتربرقی دارد که آیا در معابر خاص و تفکیک شده از خودرو ها حرکت نمایند یانه و در کل در خصوص ضوابط استفاده از اسکوتر ابهام دارد، چرا که در بعضی از کشور ها برای اسکوتر سواری هنوز ابهامات فنی وجود دارد.

شفیعی اضافه کرد: تا حل این ابهامات و وضع ضوابط نمی توان از اسکوتر به عنوان یک مد حمل و نقلی بهره برد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2060

به "از ورود اسکوتر برقی به معابر تهران چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ورود اسکوتر برقی به معابر تهران چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید