استقبال رئیس جمهور اوکراین از ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده

به گزارش مجله رویگری، رئیس جمهور اوکراین با استقبال از ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توسط ایران به فرانسه، گفت متخصصان اوکراینی، فرانسوی، آمریکایی و کانادایی در کار رمزگشایی آن مشارکت می کنند.

استقبال رئیس جمهور اوکراین از ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) از تصمیم ایران برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده به کشور فرانسه استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، زلنسکی با صدور بیانیه ای گفت که متخصصان اوکراینی به همراه کارشناسانی از فرانسه، آمریکا و کانادا برای رمزگشایی از این جعبه سیاه مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین با ادعای اینکه مقصران این حادثه باید به سزای عمل خود برسند، گفت منتظر نتایج رمزگشایی جعبه سیاه است تا مذاکرات با ایران را شروع کند.

هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین که 18 دی ماه سال گذشته از تهران راهی کی یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و 176 سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

وزیر خارجه اوکراین چند روز پیش در نشستی مجازی از سفر یک هیات ایرانی در روزهای آینده برای مذاکره درباره پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان هواپیمای سانحه دیده این کشور خبر داد. (جزئیات بیشتر)

استقبال زلنسکی از اقدام ایران در حالی است که وی پیشتر در اظهاراتی تهدیدآمیز، مدعی شده بود در صورتی که تهران به تعهدات خود در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی عمل نکند، کی یف به دادگاه های بین المللی رجوع می کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1026

به "استقبال رئیس جمهور اوکراین از ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال رئیس جمهور اوکراین از ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید