اعتقادی به بازنشستگی در حوزه علمی ندارم

به گزارش مجله رویگری، رئیس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه اعتقادی به بازنشستگی در حوزه علمی ندارم، گفت: دانشجویان و اساتید بیش از گذشته می توانند از تجربیات، توانمندی ها و پتانسیل های اساتید بازنشسته و پیشکسوت این دانشگاه استفاده نمایند.

اعتقادی به بازنشستگی در حوزه علمی ندارم

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید احمد معتمدی در مراسم تجلیل از دکتر محمد حقیقت کیش از اساتید پیشکسوت دانشکده نساجی دانشگاه امیرکبیر که امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه در حال برگزاری است ایشان را از اساتید قدیمی و برجسته دانشگاه به ویژه حوزه نساجی کشور توصیف کرد و گفت: متاسفانه بنده از دانشجویان هم رشته ای دکتر حقیقت کیش نبودم که بتوانم از کلاس های این استاد بزرگوار در دانشگاه استفاده کنم اما بعد از اینکه سال 57 از دانشگاه امیرکبیر فارغ التحصیل شده ام ایشان فعالیت علمی خود را بعد از تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر خارجی در این دانشگاه شروع کردند.

وی در ادامه توضیح داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در 40 سال پیش به گستردگی امروز نبود و در آن موقع این دانشگاه بسیار کوچک و 1000 دانشجو در اختیار داشت اما در همین زمان تصمیم دکتر حقیقت کیش برای ورود به کشور و فعالیت در این دانشگاه جای تقدیر و قدردانی دارد. چرا که در آن سال ها که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بود بسیاری کشور را ترک و مهاجرت کردند. اما دکتر حقیقت کیش با روحیه خدمت و تلاشی که داشته اند در کشور ماندند و بیش از 40 سال فعالیت های علمی و مسئولیت های اخلاقی و اجتماعی خود را انجام دادند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه من اعتقادی به بازنشستگی به ویژه در حوزه علمی ندارم، گفت: با توجه به اینکه اعتقادی به بازنشستگی در حوزه علمی به ویژه بازنشستگی اساتید در دانشگاه ها ندارم اما بنا بر قانون باید آن را اجرا کنیم. البته ممکن است به لحاظ اداری با اجرای قانون وضعیت فعالیت آنها تغییراتی داشته باشد ولی از لحاظ خدمت هر اندازه که افراد با تجربه تر باشند خدمات بیشتری را می توانند به جامعه دانشگاهی ایفا نماید.

دکتر معتمدی در سرانجام اعلام کرد: رویه من در دانشگاه امیرکبیر به این صورت هست که اساتید و دانشجویان بیش از گذشته بتوانند از تجربه، توانمندی و علم اساتید بازنشسته به ویژه اساتید پیشکسوت در حوزه علمی استفاده کنند. بنابراین همکاری دکتر حقیقت کیش با دانشگاه امیرکبیر به هیچ عنوان قطع نخواهد شد بلکه دانشجویان بیشتر از گذشته می توانند به از خدمات این استاد بزرگوار بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 36

به "اعتقادی به بازنشستگی در حوزه علمی ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتقادی به بازنشستگی در حوزه علمی ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید