اعلام شرایط مورد احتیاج برای حضور زائران در مراسم حج 2021

به گزارش مجله رویگری، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اعلام شرایط مورد احتیاج برای حضور زائران در مراسم حج 2021 صورت پذیرفت.

اعلام شرایط مورد احتیاج برای حضور زائران در مراسم حج 2021

روزنامه انگلیسی زبان سعودی گازت چاپ عربستان در شماره جدید خود خاطرنشان کرد مقامات حج این کشور بعضی از شرایط لازم و پروتکل های بهداشتی برای برگزاری ایمن حج سال جاری را اعلام نموده و قصد دارند این شرایط را در حوزه تعداد زائران و گروه سنی آن ها، منطقه نصب چادرها، امکانات و پروتکل های بهدداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال نمایند.

داشتن شرایط خوب سلامتی و عدم ابتلا به بیمای های مزمن که نیازمند بستری در بیمارستان در شش ماه گذشته بوده، از جمله شرایط اعلام شده برای حضور در حج 2021 است. همچنین زائران پیش از اعزام به منطقه انجام فریضه حج باید واکسن کرونا دریافت نمایند و زائران خارجی نیز باید دز کامل واکسن های مورد تائید عربستان را دریافت نموده باشند. این افراد باید گواهی معتبر صادرشده از سوی مقامات بهداشتی کشورهای مربوطه مبنی بر دریافت واکسن کرونا و همچنین تست PCR منفی کرونا صورت گرفته در آزمایشگاه های مورد تائید کشورشان را ارائه دهند.

زائران عربستانی می توانند حداقل با دریافت حتی یک دز واکسن کرونا برای حج ثبت نام نمایند به شرط آنکه شش تا هشت هفته از دریافت واکسن گذشته باشد و دز دوم را نیز باید در اسرع وقت و حداقل دو هفته پیش از اعزام به حج بزنند.

همچنین انجام یک تست کرونا با تکنیک PCR در فاصله 40 ساعت قبل از اعزام به منطقه انجام حج لازم است تا اطمینان حاصل گردد زائران هیچ گونه آلودگی به ویروس کرونا ندارند.

از جمله دیگر اقدامات عربستان برای برگزاری ایمن حج سال جاری میتوان به جلوگیری از ایجاد ازدحام در اتاق ها، عدم سرو غذا به صورت جمعی و ارائه آن در اتاق زائران و همچنین قرنطینه حجاج خارجی برای مدت سه روز اشاره نمود.

در اماکن متبرکه مکه و مدینه، زائران در دسته هایی گروه بندی می شوند و از نقاطی برای جداکردن آنها در پیاده راه ها، منطقه جمرات و ایستگاه های قطار استفاده می گردد. همچنین چمدان های حجاج استریل خواهد شد و ماموران امنیتی وظیفه خارج کردن افراد را در زمانهای معین شده برعهده خواهند داشت.

در منطقه عرفات نیز یک اتوبوس برای هر گروه از زائران در نظر گرفته شده و هر یک از افراد یک شماره جایگاه خواهند داشت و یک جایگاه فاصله بین حجاج خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1562

به "اعلام شرایط مورد احتیاج برای حضور زائران در مراسم حج 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط مورد احتیاج برای حضور زائران در مراسم حج 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید