انتقال فناوری از کشور ایتالیا به ایران

به گزارش مجله رویگری، سید مهدی میر صالحی، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: با حضور نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و 2 نماینده ایتالیایی در وزارت صنعت یک پروژه مشترکی تحت عنوان حمایت از شرکت ها یا واحد های صنعتی کوچک و متوسط به وسیله توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری از کشور ایتالیا به ایران شروع شد.

انتقال فناوری از کشور ایتالیا به ایران

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وی اضافه نمود: هدف از اجرای این پروژه ها جذب سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر و تامین زیر ساخت های آن به واسطه نواوری بوده ؛ همچنین یاری به انتقال فناوری به وسیله ارتقا فرصت های سرمایه گذاری از دیگر اهداف این پروژه به شمار می رود. از این طریق صنایع مورد آنالیز قرار می گیرند تا بتوانیم صنایع کشور را با نوآوری ها به مرحله ارتقا برسانیم.

وی با بیان اینکه بعد از آنالیز نیازهای صنعت، پروژه ها اعلام می شوند، مطرح نمود: بالابردن سطح آگاهی و رقابت پذیری واحد های صنعتی و حمایت از این موسسات، همچنین بروزرسانی فناوری و همچنین یاری به این واحد های صنعتی برای دسترسی به بازارهای محلی و منطقه ای از دیگر هدف های این همکاری بین ایران و ایتالیا محسوب می شوند.

به گفته میر صالحی، بالابردن سطح واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در عملیاتی و استفاده کردن از انرژی های تجدید پذیر مهم است و این می تواند یاری بزرگی به محیط زیست کند به همین ترتیب این موضوع در قالب همکاری با ایتالیا مد نظر قرار گرفته شده است.

وی گفت: تاثیر و توسعه یک شبکه تجاری برای شرکت های کوچک و متوسط و ارتباط آنها به بازارهای بین المللی می تواند از نتایج این پروژه باشد.

میر صالحی با بیان اینکه هنوز در مرحله ای هستیم که صنایع را مورد آنالیز قراردهیم، اضافه نمود: این موضوع در قالب یک قرار داد بین یونیدو و وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا فناوری از ایتالیا به صنعت ایران وارد گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 458

به "انتقال فناوری از کشور ایتالیا به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال فناوری از کشور ایتالیا به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید