بالن اینترنت الفابت رکورد زد

به گزارش مجله رویگری، بالن فراهم کننده ارتباط اینترنت شرکت الفابت موسوم به لون(Loon) با گذراندن 312 روز در استراتوسفر زمین، صاحب رکورد شد، در حالی که رکورد قبلی 223 روز بود.

بالن اینترنت الفابت رکورد زد

بالن اینترنتی لون(Loon) با 312 روز پرواز، رکورد جدیدی در روزهای سپری شده در لایه استراتوسفر زمین به ثبت رساند و توانست 10 ماه را در آسمان سپری کند.

بالن لون در آخرین روزهای سفر خود وقت خود را بر فراز نیم کره جنوبی رمین گذراند. هدف از این تمرین، آماده سازی ناوگان بالن های لون برای فراهم کردن ارتباط اینترنتی به مناطق دور افتاده، صعب العبور و مصیبت دیده در سیاره زمین است.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، هر بالن می تواند اینترنت را برای منطقه ای با قطر حدود 50 مایل(80 کیلومتر) فراهم کند.

بالن ها برای عملکرد صحیح چنین پروژه ای باید بتوانند تا آنجا که ممکن است در سطح بالایی بمانند. آخرین آزمایش پرواز طولانی مدت لون نیز به همین منظور انجام شد. چرا که پیش از این، رکورد باقی ماندن بالن های لون در استراتوسفر زمین 223 روز بود و اکنون این بالن جدید با گذراندن 312 روز در استراتوسفر، رکورددار شد.

سفر این بالن با نام اختصاصی HBAL703 یک پروژه الهام بخش است. این بالن پرواز خود را در ماه مه 2019 از پورتوریکو شروع کرد و قبل از حرکت به مناطق جنوبی از فراز اقیانوس اطلس جنوبی، اقیانوس هند و اقیانوس آرام جنوبی، برای یک دوره آزمایشی سه ماهه به طرف پرو حرکت کرد.

این بالن در این آزمایش به مدت هفت ماه در منطقه اقیانوس آرام جنوبی ماند و خاتمه در ماه مارس امسال پس از 312 روز پرواز، در باخای مکزیک به زمین نشست.

هدف از این سفر، جمع آوری اطلاعات برای بهبود این فناوری و در نهایت تأمین اینترنت بود. مطمئناً از این پس شاهد بالن های لون خواهیم بود که رکوردهای جدیدی را از آن خود می نمایند، زیرا فناوری آنها همچنان در حال توسعه و پیشرفت است.

شرکت الفابت(Alphabet) تنها شرکتی نیست که در زمینه بهبود دسترسی به اینترنت کار می نماید. شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس(SpaceX) با مدیریت ایلان ماسک نیز تحت برنامه ماهواره های اینترنتی استارلینک(Starlink) تا به امروز چند صد ماهواره اینترنتی را به فضا پرتاب نموده و در مدار زمین مستقر نموده و میخواهد تعداد آنها را به چندین هزار برساند تا سراسر کره زمین به راحتی به اینترنت دسترسی پیدا نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1190

به "بالن اینترنت الفابت رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالن اینترنت الفابت رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید