بانوان استان بوشهر سهم بالایی در اشتغال صنایع خرما و آبزیان دارند

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، سید مهدی صفوی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی استان بوشهر همه دستاوردها مربوط به بعد از انقلاب است.

بانوان استان بوشهر سهم بالایی در اشتغال صنایع خرما و آبزیان دارند

وی اضافه نمود: قبل از انقلاب چهار هکتار اراضی صنعتی داشتیم و اکنون بیش از پنج هزار و 700 هکتار اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی در استان بوشهر واقع شده است که بر اساس مزایای استان تقسیم بندی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر اعلام کرد: در هشت شهرستان استان دارای شهرک و یا ناحیه و یا منطقه ویژه هستیم و در عسلویه و جم نیز کارهای اولیه برای ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی در دست اقدام است.

وی اعلام نمود: اکنون همه شهرک ها و نواحی صنعتی استان عملیاتی شده است و هزار هکتار زمین آماده واگذاری به سرمایه گذاران داریم و همه زیرساخت ها و امکانات این اراضی فراهم است و در سریع ترین زمان ممکن در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.

صفوی ادامه داد: ادامه بر تامین زیرساخت ها که سرمایه گذاری را سرعت می بخشد، حمایت های نرم افزاری را نیز داریم و در زمینه آموزش و انتقال تکنولوژی و پرداخت تسهیلات و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و مشاوره را ارائه می کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر اضافه نمود: مراکز خدمات فناوری و کسب و کار را ایجاد کردیم و خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران ارائه می گردد.

وی از پیاده سازی مدل های توسعه ای متناسب با ظرفیت های استان، گفت: پنج خوشه صنعتی در استان بوشهر طراحی شده است و خوشه خرما و خوشه آبزیان در استان پیاده سازی شده است و شاهد موفقیت های خوبی هستیم.

صفوی گفت: حضور بانوان در حوزه اشتغال و کارآفرینی تقویت شده است و حضور بانوان در صنایع آبزیان و خرما حدود 40 درصد است.

وی از برگزاری دوره آموزشی به میزان 100 هزار نفر ساعت اطلاع داد و اضافه نمود: تورهای صنعتی را برگزار کردیم، 312 واحد صنعتی را به نمایشگاه های داخلی و خارجی اعزام کردیم و شش خاتمه نامه را حمایت کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر در ارتباط با خوشه صنعتی آبزیان اعلام کرد: این خوشه ها با حضور ذی نفعان فعالیت می نماید و تمرکز بر زنجیره ارزش است و نسبت به برطرف مسائل اقدام می گردد.

وی در ارتباط با واحدهای صنعتی غیبرطرفال استان نیز اعلام کرد: به کسانی خدمات و زمین می دهیم که جواز صنعتی را دریافت نموده باشند و این بدان معنا است که گزینش شده و صلاحیت را داشته است و پس از مراجعه به کار آنها سرعت می دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 89

به "بانوان استان بوشهر سهم بالایی در اشتغال صنایع خرما و آبزیان دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان استان بوشهر سهم بالایی در اشتغال صنایع خرما و آبزیان دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید