مونسان در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه نیاسر: موضوع نجوم می تواند به توسعه گردشگری در کشور یاری کند

به گزارش مجله رویگری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه نیاسر گفت: موضوع نجوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند به توسعه گردشگری در کشور یاری کند.

مونسان در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه نیاسر: موضوع نجوم می تواند به توسعه گردشگری در کشور یاری کند

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در ادامه سفر خود به استان اصفهان، در این همایش که در نیاسر و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید اضافه کرد: گردشگری در حال حاضر رتبه سوم اقتصاد در جهان را دارد و پیش بینی ها بر این است که این صنعت به رتبه اول در جهان تبدیل خواهد شد. گردشگری یک موضوع فرا بخشی است و همه باید یاری نمایند تا این صنعت بیش از پیش توسعه یابد.

او سپس به ابعاد مختلف گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: گردشگری در سه بعد مالی، فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی می نماید که در بعد مالی این صنعت درآمدزا است و با حرکت این صنعت سایر بخش ها نیز به تحرک واداشته می شوند و حتی اقتصادهای درون شهری و کسب و کارهای کوچک رونق می گیرند. سرمایه گذاری حداقلی صنعت گردشگری یکی دیگر از ابعاد مالی صنعت گردشگری است و با سرمایه گذاری اندک می توان در این صنعت شغل ایجاد کرد و سرعت ایجاد شغل نیز ویژگی بعدی مالی این صنعت است.

او ادامه داد: در ابعاد فرهنگی نیز با توجه به ریشه های فرهنگی تاریخی ایران بزرگ یکی از بخش های مهمی که می تواند به این فرهنگ عمق ببخشد و به تعامل بین فرهنگ ها و ملت ها یاری کند، گردشگری است و اعتقاد داریم هر گردشگری که به ایران می آید، یک سفیر برای کشور ما است.

مونسان در ادامه به ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: ایجاد درآمد و توزیع عادلانه ثروت یکی از مهمترین ویژگی های ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری است ضمن این که جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر یکی دیگر از بعاد اجتماعی صنعت گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: خوشبختانه یکی از ظرفیت های مناسب برای توسعه گردشگری، نجوم است و در کشور ما خوشبختانه سایت های مختلفی برای این فعالیت وجود دارد و این سایت ها می توانند ظرفیتی برای رونق گردشگری باشد.

معاون رئیس جمهوری توضیح داد: در ابتدای فعالیت دولت تدبری و امید 125 هتل چهار و پنج ستاره داشتیم الان به 158 هتل رسیده است و در حال حاضر نیز 1900 پروژه با حجم سرمایه گذاری 43هزارمیلیارد تومان در حال اجراست و به وسیله صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و این آمادگی را داریم که از سرمایه گذاران پشتیبانی کنیم و افرادی که قصد دارند در این منطقه در حوزه گردشگری نجوم سرمایه گذاری نمایند می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

او در ادامه گفت: با وجود تمام تهدیدات شاهد افزایش 51درصدی گردشگران ورودی به کشور در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که یک رقم بی سابقه است و در جلسه ای که با فعالان گردشگری داشتم اعلام کردند که ظرفیت های اقامتی آن ها تا 100درصد تکمیل شده است.

مونسان گفت: در ابیانه با سرریز گردشگر مواجهیم. در حال آنالیز راهکارهای کنترل گردشگر در این روستای تاریخی هستیم و باید راهکاری اندیشید که سرریز گردشگران به روستاهای اطراف هم بروند.

او خاطر نشان کرد: گردشگری داخلی ما نیز رونق بسیار خوبی دارد و امیدوارم سال 1397 را با اتفاقات خوب در حوزه گردشگری به خاتمه برسانیم.

مونسان سپس به بازگشت سردیس سرباز هخامنشی به ایران اشاره نمود و اضافه کرد: این سردیس پنج روز قبل از حراج شناسایی شد و با همکاری نهاد ریاست جمهوری پیروز شدیم حکم جلوگیری از حراج این شیء تاریخی را بگیریم و این شیء در سفر رئیس جمهوری به مقر سازمان ملل در نیویورک به کشور بازگشت و روز یکشنبه هفته آینده رونمایی می گردد و این اثر بی نظیر تاریخی در شهرهای مختلف کشور از جمله اصفهان به نمایش گذاشته خواهد شد و به تخت جمشید باز خواهد گشت.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 266

به "مونسان در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه نیاسر: موضوع نجوم می تواند به توسعه گردشگری در کشور یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه نیاسر: موضوع نجوم می تواند به توسعه گردشگری در کشور یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید