تور ارمنستان ارزان: باکو خواستار شروع بدون پیش شرط فرایند مشخص مرز با ارمنستان است

به گزارش مجله رویگری، جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بیان کرد، فرایند مشخص مرز بین این کشور با ارمنستان باید بدون پیش شرط شروع گردد.

تور ارمنستان ارزان: باکو خواستار شروع بدون پیش شرط فرایند مشخص مرز با ارمنستان است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه اظهارنظر ها درباره تنش های موجود بین باکو و ایروان، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در یک نشست خبری درباره تعین مرز بین این دو کشور اظهارنظر کرد.

وبگاه ارمنستانی نیوز اِی اِم گزارش داد، جیحون بایراموف اظهار داشت که باکو و ایروان بدون پیش شرط باید فرایند مشخص مرز را آغاز نمایند.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در نشست خبری روز دوشنبه (امروز) گفت: مشخص مرز ها یکی از موضوعات مهم در دستور کار است. (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان با گذشت حدود 30 سال از زمان استقلالشان حتی مشخص مرز را آغاز ننموده اند.

به گفته بایراموف، جمهوری آذربایجان کنترل کامل کل مرز این کشور با ارمنستان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به ملاقات سران باکو و ایروان به میزبانی رئیس جمهور روسیه در سوچی توضیح داد: شرایط نو، واقعیت های نو، فرصتی را برای مشخص متمدنانه مرز ایجاد نموده است و (جمهوری) آذربایجان بار ها به این امر دعوت نموده است. سند پس از نشست 26 نوامبر (پنج آذر) سوچی بین رهبران (باکو و ایروان) برای اولین بار نشان دهنده احتیاج به آغاز این فرایند در قالب سه جانبه است.

بایراموف اضافه کرد: متذکر می شوم که چنین ابتکاری، هرچند در یک سند رسمی در قالب بیانیه های سه جانبه منعکس نشده است، در ماه می سال جاری (اردیبهشت) مطرح شد و طرف آذربایجانی نیز متقابلا آن را اعلام و با تشکیل کارگروه موافقت کرد. با این حال، ارمنستان سپس ابتکاراتی را بیان کرد که برای (جمهوری) آذربایجان غیرقابل قبول بود.

اظهارات بایراموف در شرایطی مطرح شده که اختلافات دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل مشخص مرز ها بعد از جنگ قره باغ کوهستانی و موضوع دالان ها و کریدور های ارتباطی حل نشده است.

همین اختلافات باعث شد که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در اظهارات اخیر خود اعلام کند، ایروان با ارائه جاده به جمهوری آذربایجان بدون کنترل و عوارض گمرکی هرگز موافقت نخواهد کرد.

از سوی دیگر، خبر ها حاکی از آن است که پاشینیان و الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان قرار است در حاشیه نشست هفتم دی ماه کشور های مستقل مشترک المنافع در سن پترزبورگ روسیه ملاقات غیررسمی داشته باشند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1824

به "تور ارمنستان ارزان: باکو خواستار شروع بدون پیش شرط فرایند مشخص مرز با ارمنستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: باکو خواستار شروع بدون پیش شرط فرایند مشخص مرز با ارمنستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید