باید شهر را برای رانندگان متخلف ناامن کنیم

به گزارش مجله رویگری، رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: قبض کاغذی در آینده ای نزدیک دیگر وجود نخواهد داشت و ابلاغ های پیامکی می گردد، باید به گونه ای رفتار کنیم که شهر را برای رانندگان متخلف نا امن کنیم.

باید شهر را برای رانندگان متخلف ناامن کنیم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سرهنگ محمدرضا محمدی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اشاره به تصادفات پنج ماهه استان اصفهان، اظهار کرد: در این مدت شاهد کاهش حدود 9 درصدی جان باختگان در استان بوده ایم.

وی اضافه کرد: به شاخص مورد نظر در برنامه نزدیک شده ایم که امیدواریم بتوانیم این روند کاهشی را کنترل کنیم. در حوزه تصادفات جرحی نیز افزایش وجود داشته که البته قابل مهار است. در مرداد ماه نیز کاهش 61 درصدی فوتی سر صحنه ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به پرحادثه ترین روز استان گفت: روز چهارشنبه با اختصاص31.6 درصد به عنوان پرحادثه ترین روز استان و ساعات 18 تا 21شب پرحادثه ترین ساعت بوده است. متاسفانه بیشترین علت تصادفات، به علت بی توجهی به جلو است.

45 درصد جانباختگان تصادفات موتورسوارها هستند

محمدی با بیان اینکه 45 درصد فوتی ها ناشی از تصادفات موتور سیکلت ها است، ادامه داد: متاسفانه آمار استفاده از کلاه ایمنی خوب نیست. در این زمینه برنامه های آموزشی، فرهنگی و مقابله ای خواهیم داشت و اگر موتور سواری کلاه ایمنی نداشته باشد، طبق قانون، بار اول یک هفته و بار دوم یک ماه موتور سیکلتش توقیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: دستور ایست توقف برای کنترل مدارک موتور سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می نمایند و شاکی ندارند و تخلفات حادثه ساز نیز نداشته باشند وجود نخواهد داشت.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با تاکید بر لزوم فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این زمینه، اظهار کرد: در استان های دیگر برنامه ای به عنوان کلاهی برای زندگی اجرا شده است که نتیجه خوبی داشته و در اصفهان نیز قصد داریم چنین برنامه هایی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه 80 درصد موتورسوارانی که فوت شده اند به دلیل ضربه به سر بوده است، توضیح داد: در این راستا برنامه های جدی را دنبال می کنیم و علاوه بر حضور در مدراس که بتوانیم به وسیله بچه ها به پدران و برادرانشان اهمیت استفاده از کلاه ایمنی را آموزش دهیم، در نظر داریم که چندین کلاه ایمنی به موتورسواران بدهیم. خوشبختانه شرایط مطلوبی در اصفهان وجود دارد و زیرساخت ها در معاونت شهری و سیستم نظارت هوشمند شهر خوب است، اما هنوز هم کافی نیست.

محمدی با اشاره به شروع مدارس اظهار کرد: دو هفته اول مهرماه تمام فعالیتهای عمرانی در معابر شهری به استثنای معابر اورژانسی باید با کسب مجوز از پلیس هدایت و رانندگی باشد. همچنین در این دو هفته تردد وسایل سنگین نیز با نظارت بیشتر خواهد بود. در کنار این موارد تجهیز ایمنی، سرعتگاه ها، خط کشی ها و علائم ترافیکی در محدوده مدارس از دو سه ماه قبل پیگیری شده است. ضمن اینکه بر سرویس های مدارس نیز نظارت خواهد شد، آموزش مدیران مدارس پیگیری می گردد و امکان رصد سرویس های مدارس برای ما فراهم است که اگر تخلفی صورت بگیرد مجوز سرویس مدارس از آنها سلب می گردد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: انتظار داریم که رانندگان تاکسی، سرویس ها و حمل ونقل عمومی حتی یک مورد تخلف حادثه ساز نداشته باشند و اگر تخلفی صورت بگیرد، این افراد طبق قانون نمره منفی بیشتری برایشان لحاظ خواهد شد. رانندگان سرویس های مدارس باید توجه داشته باشند که خودرو آنها سالم و معاینه فنی داشته باشد و اگر فاقد معاینه فنی است حتما از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

محمدی، وجود یاری های اولیه را از نیازهای ضروری سرویس مدارس گفت و اضافه کرد: سرویس های مدارس باید حتما این موضوع را لحاظ نمایند و مراقب باشند که بچه ها حتما از درب راست پیاده شوند.

گزارش پلیس مدرسه اعمال قانون می گردد

وی با اشاره به همیاران پلیس گفت: رانندگان به دستور همیاران پلیس نگاه مثبت تری دارند. پیشنهاد به مدیران مدارس این است که بحث پلیس مدرسه را جدی بگیرند. این یک اقدام فرهنگی است و ما نیز از این بچه ها حمایت خواهیم کرد، فرمان این دانش آموزان فرمان ما است. مصوب قانونی وجود دارد که اگر پلیس مدرسه گزارشی از تخلفات رانندگان بدهد از سمت ما اعمال قانون خواهد شد.

محمدی از برگزاری همایش های متعدد در آستانه هفته ناجا اطلاع داد و توضیح داد: یکی از این برنامه ها تجلیل از رانندگان نمونه است. به همین دلیل در مساجد مدارس حضور خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به بحث دوردور ماشین ها گفت: از اردیبهشت ماه تاکنون 3500 دستگاه خودرو هنجارشکن به پارکنیگ منتقل شده اند، که بعضی از این خودروها چندین بار به دفعات متوقف شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح عابریار در بعضی استان ها، گفت: اجرای این طرح را در اصفهان ضروری نمی بینم. در شهر اصفهان افسران رانندگی کمی داریم و در این زمینه بحث سیستم های هوشمند بیشتر می تواند یاری کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ترافیک ایجاد شده در زمان مسابقات فوتبال در محدوده استادیوم نقش دنیا، گفت: ترافیک تا 40 دقیقه طبیعی است، اما نباید تبدیل به بحران گردد. حتما در این زمینه پیگیر نواقص دوربین های این استادیوم هستیم تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 347

به "باید شهر را برای رانندگان متخلف ناامن کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید شهر را برای رانندگان متخلف ناامن کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید