برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنیم؟

به گزارش مجله رویگری، نقطه ی آغاز

برای آغاز بهتر است در خصوص کانادا تحقیق کنید. شرایط اجتماعی، شرایط مالی، آب وهوا و هزینه های زندگی از مواردیست که باید مورد آنالیز قرار گیرد. پس از آن نوبت به هدف مهاجرت خواهد رسید. راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و احتیاج است با توجه به استعدادها، توانایی ها و امکانات خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنیم؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

با توجه به روش انتخابی خود، باید مدارک لازم را آماده ارائه به سفارت نموده و فرم درخواست مهاجرتتان را پر کنید. در ادامه انواع این روش ها را معرفی خواهیم کرد:

مهاجرت تحصیلی

دانشگاه های کانادا از لحاظ سطح علمی و امکانات در شرایط بسیار خوبی به سر می برند.گواه این امر، حضور بیش از 400هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در این کشور می باشد. فرصت های شغلی مختلفی نیز برای فارغ التحصیلان این دانشگاه ها فراهم بوده و به همین دلیل، مهاجرت تحصیلی به کانادا از محبوبیت بالایی در بین هم وطنانمان برخوردار است.

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به صورت عام اسکن پاسپورت، کارنامه مقاطع تحصیلی پیشین، یک قطعه عکس، آدرس پستی، مشخصات پدر و مادر و هزینه لازم باید ارائه گردد. برای مقطع لیسانس به بالا مدرک زبان (آیلتس یا تافل) نیز احتیاج است. برای فوق لیسانس توصیه نامه اساتید و نامه انگیزه شما نیز ضروری است ارائه گردد و در مقطع دکترا باید پروپوزال به همراه مقالات چاپ شده در مجلات معتبر بین المللی را ارائه کنید.

هزینه ثبت درخواست مهاجرت تحصیلی در کانادا 150 دلار کانادا بوده و در صورتی که بخواهید شرایط خود را به مهاجر تحصیلی تغییر دهید باید 350 دلار برای تغییر شرایط و ثبت درخواست جدید، بپردازید.

مهاجرت به وسیله خوداشتغالی

این مهاجرت مختص هنرمندان، ورزشکاران و کسانی که در زمینه خرید و مدیریت منابع کشاورزی فعالیت می کنند می باشد. برای اثبات صلاحیت در این زمینه، سابقه کاری مهم ترین امتیاز به حساب می آید. همچنین شما باید آن ها را قانع کنید که قصد و توانایی گذران زندگی به وسیله شغل آزاد (بازیگری، نویسندگی، ورزش حرفه ای، کشاورزی) را دارید. مدارک سلامت و عدم سوء پیشینه نیز از دیگر لوازم درخواست مهاجرت به وسیله خود اشتغالی می باشند.

ثبت تقاضای این مهاجرت برای هر فرد بالغ حدود 1000 دلار هزینه دارد. از این هزار دلار، 550 دلار هزینه رسیدگی به پرونده و 490 دلار مربوط به اقامت دائم می باشد. اگر صاحب فرزند نیز باشید، هزینه درخواست برای 100 دلار خواهد بود.

مهاجرت به وسیله کارآفرینی

این روش فقط برای مهاجرت به سه استان کانادا (بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و پرنس ادوارد)جوابگوست. برای مهاجرت از این طریق شما ضروری است حداقل 300هزار دلار کانادا سرمایه وارد اقتصاد این کشور نموده و متعهد شوید در طول سه سال، اقلا یک سوم یک تاجر کانادایی درآمدزایی کنید. دیگر تعهد شما شامل اشتغال زایی به مقدار قابل قبول خواهد بود.

بدیهی است که شروط کارآفرینی در کانادا، تنها به داشتن سرمایه و تعهد محدود نمی گردد و داشتن مدرک زبان معتبر، برخورداری از سابقه مدیریتی، داشتن تجربه کاری، تحصیلات دانشگاهی و برنامه کسب وکار نیز برای جلب اعتماد دولت کانادا حیاتی است.

مهاجرت به وسیله خرید کسب وکار

در این روش شما با خرید یک بیزنس در کانادا، زحمات آغاز کردن آن از صفر را از روی دوش خود برمی دارید. خصوصا که در کانادا صدور اجازه کار بسیار پیچیده و سخت است. شرح این نوع مهاجرت را در اینجا می توانید به تفصیل بخوانید.

مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری

در این روش که به برنامه سرمایه گذاری کبک معروف است، شما باید حداقل 2 میلیون دلار در حساب پس انداز (و نه جاری) خود داشته باشید. این حساب نباید هیچ ارتباطی با دریافتی های 6 ماه اخیر شما داشته باشد. از این طریق اثبات می گردد شما 2میلیون سرمایه ثابت دارید.

سابقه کارمدیریتی نیز از موارد حیاتی برای مقبولیت درخواست شما می باشد. توانایی های زبانی، تحصیلات، سن و... نیز آنالیز شده و امتیاز تلقی می شوند اما حیاتی نیستند.

پس از اثبات وجود سرمایه، دو راه پیش روی شما واقع شده است: طی قراردادی، مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا را به یک واسطه تجاری مورد تایید سپرده و متعهد شوید برای پنج سال ابتدایی سودی دریافت نخواهید کرد؛ یا 330هزار دلار بدون بازگشت به یک موسسه اقتصادی مورد تایید برنامه سرمایه گذاری کبک بسپارید.

با این روش می توانید برای خود و خانواده خود، در اسرع وقت اقامت دائم بگیرید. این روش به طورهمزمان گران ترین و سریع ترین روش ممکن است.

مهاجرت به وسیله کار

برای مهاجرت از این روش احتیاج است حداقل یک سال در زمینه مورد نظر فعالیت نموده باشید. این سابقه کاری ضروری است تا مربوط به ده سال اخیر باشد. برای استفاده از این روش، شما ضروری است مهارت خود را اثبات نموده نشان دهید برای کانادا مفید خواهید بود.

اگر در زمینه یا مهارتی تخصص داشته باشید، گزینه اکسپرس انتری (Express entry) پیش روی شماست. اگر استان کبک را مد نظر داشته باشید و صاحب مهارتی در حد قابل قبول باشید، می توانید از برنامه کارگر ماهر کبک بهره ببرید. این برنامه برای پر کردن احتیاج های شغلی اجرا می گردد و شما قبل از درخواست باید تقاضاهای موجود در بازار کار را آنالیز نمایید. برنامه داوطلبان استانی نیز برای کسانی است که از مهارتی برخوردارند ولی در آن حرفه ای نیستند. برای درخواست تمام این برنامه ها احتیاجمند حداقل یک سال سابقه کاری مرتبط و مداوم در ده سال اخیر خواهید بود.

پس از جمع آوری درخواست ها، شرایط متقاضیان آنالیز و مقایسه شده، هر دو هفته یک بار، واجدین شرایط برای درخواست اقامت دائم، آنالیز می گردد. برخورداری از سوابق کاری و تحصیلی خوب و همچنین وکیل ماهر، امتیاز و شانس شمارا برای دریافت اقامت افزایش خواهد داد. شما باید در مدارک ارائه شده سابقه کار، مهارت زبان، تحصیلات و استطاعت اقتصادی خود را اثبات کنید.

کسانی که در معاملات به طور حرفه ای فعالیت داشته و دو سال سابقه کار تمام وقت در این زمینه را داشته باشند نیز، می توانند به وسیله برنامه معاملات حرفه ای فدرال، برای دریافت اقامت اقدام کنند.

سایر روش ها

یکی از راحت ترین راه های دریافت اقامت کانادا، به وسیله ازدواج با یک شهروند کانادایی می باشد. در این روش احتیاجی نیست تحصیلات یا توانایی خود را اثبات کنید؛ بلکه فقط احتیاج است تحت کفالت اقتصادی یک شهروند کانادایی قرار گیرید.

مهاجرت به وسیله تولد آوردن فرزند نیز امکان پذیر است اما شرایط خاص خود را دارد. دیگر روش مهاجرت به کانادا، پرستار خانگی می باشد. کشور کانادا در حال حاضر از کمبود پرستار خانگی برای ناتوانان، کم توانان و سالمندان رنج می برد.

منبع: اینترنت
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1106

به "برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید