آنالیز فیلم هایی با مخاطب کم ولی پروپاقرص

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب سینمای کالت سینمای تخطی به وسیله نشر نظام الملک راهی بازار کتاب شد.

آنالیز فیلم هایی با مخاطب کم ولی پروپاقرص

سینمای کالت بخشی از سینما است که فیلم ها با مهجور ماندن در بین مخاطبان عام، به کالت تبدیل می شوند که رفته رفته دیده می شوند و مشهور می شوند. فیلم های بسیاری از جمله داستان عامه پسند کوئنتین تارانتینو، پرتغال کوکی استنلی کوبریک، دانی دارکو ریچارد کلی و باشگاه مشت زنی دیوید فینچر از جمله فیلم های کالت مشهور هستند.

فرنام مرادی نژاد درباره فرایند نگارش کتاب گفته است: فرایند نگارش این کتاب چندین سال به طول انجامید زیرا برای مقالات منبع باید از مقالات انگلیسی استفاده می کردم، بسیاری از سایت ها را باید چک می کردم تا در حوزه هسته شناسی فیلم اطلاعات زیادی را کسب کنم، بسیاری از فیلم های این حوزه را باید می دیدم. در این چند سال نگارش کتاب کارهای بسیاری نیز انجام شد. در مجله فیلم شهرزاد رحمتی چند ویژه نامه کار کرد. در سال 1396 نیز حمیدرضا حاجی حسینی کارهای بسیاری کرد که من در همین زمان در دانشگاه مشغول تحقیقات بودم و در کنار آن کارهای ژورنالیستی و خبری نیز انجام می دادم.

سینمای کالت، سینمای تخطی حاصل کوشش 14ساله بود که از دوره کارشناسی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران شروع شد که در واقع تبدیل یک دغدغه به مسئله بود. ما یک سری فیلم ها را با بودجه کمتر و شاخص های فراوریی کمتر می سازیم و در مقابل آن فیلم هایی با بودجه بیشتر و تیم فراوری حرفه ای تر می سازیم که بازخورد بسیار کمتری از فیلم های دسته قبلی می گیرند. در حقیقت ایده این کار از آنجا زده شد و در ژورنالیسم وطنی و مجلات ما این واژه را مکرر می دیدیم ولی معنای حقیقی آن را نمی دانستیم که آیا هر فیلمی که هوادار بسیاری دارد و مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد کالت است یا فیلم های سرکوب شده و مهجور کالت است. این بحث از همین نقطه شروع شد که من در اولین مرحله در خاتمه نامه کارشناسی ارشد به سراغ آن رفتم و به این موضوع پرداختم. رفته رفته این مقوله دچار تغییر شد و در مقطع دکترا به سراغ مفهوم کلی کالت رفتم.

کتاب سینمای کالت سینمای تخطی به قلم فرنام مرادی نژاد به همت نشر نظام الملک در 240 صفحه منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2184

به "آنالیز فیلم هایی با مخاطب کم ولی پروپاقرص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فیلم هایی با مخاطب کم ولی پروپاقرص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید