تورهای چین: برترین رستوران های شانگهای ؛ چین

به گزارش مجله رویگری، شانگهای، که به جنگل آسمان خراش ها مشهور است، یکی از برترین شهرهای چین برای امتحان کردن انواع غذاهای سنتی چینی و غذاهای مشهور بین المللی است.

تورهای چین: برترین رستوران های شانگهای ؛ چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شانگهای بزرگ ترین شهر کشور چین و یکی از شلوغ ترین بنادر جهان است که در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) با فاصله اندکی از اقیانوس آرام قرار گرفته و رابط میان چین و جهانی خارج است.

شانگهای، یک کلان شهر شلوغ و پر زرق و برق است؛ ترکیبی از شرق و غرب را در آن خواهید دید. از آشپزی منطقه ای چینی تا غذاهای مدرن بین المللی در منوی رستوران های این شهر پیدا می گردد. از غذاخوری های خیابانی مقرون به صرفه تا لوکس ترین رستوران های آسیا را در این شهر خواهید دید که در ادامه ده مورد از برترین های آن ها را معرفی می کنی

رستوران اولتراویولت ( Ultraviolet )

در این رستوران می توانید سطح جدیدی از غذا خوردن در یک رستوران مجلل و فوق العاده را تجربه کنید. این رستوران در سال 2012 آغاز به کار نموده و سرآشپزی بسیار مشهور دارد که فرانسوی است. تجربه خاص شما در این رستوران از همان لحظه ورود، آغاز می گردد؛ یک اتاق بدون پنجره که هیچ چیز ندارد جز یک میز بلند و ده جایگاه برای مهمانان. هر غذایی که در منوی رستوران می بینید، ترکیبی از طعم های خلاقانه و ناب است که نظیر ندارد. فضای رستوران با وجود موسیقی، عطر غذاهای لذیذ و تصاویری که روی دیوارها به نمایش درآمده اند، بخشی از تجربه ناب شما را رقم خواهد زد. در کنار دکوراسیون زیبا، آنچه که بیش از همه توجه تان را جلب می نماید، کیفیت و طعم فوق العاده غذاها است.

رستوران بهشت گمشده ( Lost Heaven )

این رستوران در منطقه French Concession واقع شده که حال و هوای دوران استعمار را دارد. این رستوران در میان هزاران رستوران فوق العاده شهر، چون جواهری می درخشد. تخصص این رستوران در آشپزی منطقه یونان ( Yunnan) است که آشپزی آن به میزان سایر منطقه ها چین، در سطح بین المللی شناخته شده نیست. دکور رستوران هم با الهام از فرهنگ سنتی این منطقه طراحی شده و مجذوب نمایندهیت رستوران را دوچندان نموده است. طعم تند و پرادویه غذاهای محلی در کنار این دکوراسیون متفاوت، بدون شک تجربه ای متفاوت برای شما رقم می زند.

البته غذاهای این رستوران فقط با الهام از آشپزی چینی تهیه نمی گردد و آشپزی منطقه ها دیگر را با هم ترکیب نموده است. مثلا یکی از ویژگی های آشپزی منطقه یونان این است که از گل ها و انواع پنیر در تهیه غذاها استفاده می گردد که در آشپزی سایر منطقه ها چین، تقریبا نادر است. این رستوران از سال 2006 و زمانی که آغاز به کار کرد، گوی سبقت را از سایر رستوران های سنتی شانگهای ربوده است و به قدری توسعه یافت و به محبوبیت رسید که شعبه دیگر آن در Bund در سال 2009 و شعبه دیگری در پکن در سال 2012 افتتاح شد.

رستوران میز شماره یک ( Table No. 1 )

این رستوران در یک بوتیک هتل لوکس به نام واترهاوس ( Waterhouse) واقع شده است و برترین غذاهای معاصر اروپایی را در دکوراسیونی مدرن، ولی دلنشین و گرم ارائه می نماید. سرآشپز این رستوران، فردی به نام جیسون آترتون است که پیش از آغاز ماجراجویی انفرادی خود، مدت ها زیر نظر سرآشپزان بسیار مشهور جهان کار نموده است. منوی این رستوران با تمرکز بر طعم های ساده و طبیعی، با برترین مواد غذایی محلی و تازه ترین محصولات فصلی تنظیم می گردد. فضای این رستوران و اطراف آن، شیک، مجذوب نماینده و گرم است. این رستوران با داشتن میزهای بلند، مردم را تشویق می نمایند تا حین غذا خوردن، ارتباطات اجتماعی خود را با اهالی شهر یا سایر گردشگران، تقویت نمایند. اگر می خواهید هم زمان با خوردن یک غذای لذیذ، با سایر مردم هم گفت و گویی داشته باشید، این رستوران برترین انتخاب است.

رستوران آقا و خانم باند ( Mr & Mrs Bund )

یکی دیگر از رستوران های شهر که زاییده تفکر خلاقانه Paul Pairet است، توانسته در لیست ها و نظرسنجی های مختلف، جوایز متعددی را از آن خود کند. یکی از عناوین به دست آمده این رستوران، حضور در لیست 50 رستوران برتر جهان در سال 2013 است. این رستوران را می توان یک غذاخوری مدرن با حال و هوای رستوران های فرانسوی و آشپزی فرانسوی نامید که البته با اندکی تغییر، میزبان گردشگران و اهالی شانگهای است. وعده های غذایی این رستوران به میزان ای هستند که می توانید آن را با کسی شریک شوید یا حتی غذاها را به دلخواه و مطابق ذائقه خود، کمی تغییر دهید. در منوی رستوران غذاهای متنوعی مانند جگر چرب تا لابستر بخارپز لیمویی و وانیلی وجود دارد. غذاهای این رستوران در عین سادگی، در بالاترین سطح آشپزی جهان واقع شده است. علاوه بر غذا، فضای رستوران هم با وجود دکوراسیون زیبا و چشم گیر از دیگر دلایل محبوبیت این رستوران است.

رستوران وامپوآ کلاب ( Whampoa Club )

این رستوران، ترکیبی از آشپزی مدرن و سنتی چین را عرضه می نماید و در سطح بین المللی مشهور است و به یکی از مهم ترین رستوران های شهر تبدیل شده است. در این رستوران، غذاهای سنتی منطقه ای چین با تغییرات مدرن تهیه می شوند و با زیباترین تزیینات ممکن، سرو می شوند. فضای اطراف، بسیار لوکس و به سبک آرت دکوی مدرن، طراحی شده است. علاوه بر غذای لذیذ و ظاهر مدرن، در این رستوران می توانید از بین انواع مختلف و بسیار متنوع چای، یکی را به عنوان نوشیدنی انتخاب کنید و لذت ببرید.

رستوران یونیکو ( UNICO )

این رستوران بزرگ ترین بار تاپاس در آسیا است و در آن هر غذایی مرتبط با آمریکای لاتین را پیدا می کنید. سرآشپز این رستوران یعنی Mauro Colagreco ، ستاره میشلن دارد. در این رستوران برترین تاپاس (پیش غذای اسپانیایی) به همراه انواع غذاهای لذیذ منطقه آمریکای مرکزی، سرو می گردد. علاوه بر تاپاس، انواع نوشیدنی های خاص این منطقه در کنار غذاهای سرو می گردد که فرهنگ غذایی متفاوت آمریکای لاتین را نشان می دهد. البته تجربه متفاوت حضور در یک رستوران مرتبط با فرهنگ آمریکای لاتین، فقط به غذا و نوشیدنی ختم نمی گردد و حتی دکوراسیون و موسیقی رستوران، بخش جدایی ناپذیر از تجربه خاص غذا خوردن در رستوران یونیکو است. یونیکو علاوه بر یک رستوران، محلی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی است؛ میزبان هنرمندان معاصر است و شب ها رویدادهای متنوعی در آن برپا می گردد.

رستوران Xindalu

در شهری که پر از رستوران های چینی فوق العاده است، آشپزخانه چینی Xindalu ، با برترین کیفیت غذا و دکوراسیون راحت و شیک، توانسته شهرتی دست و پا کند. منوی این رستوران با تمرکز بر منطقه ها مختلف چین به خصوص شانگهای در نظر گرفته شده که ویژگی اصلی آن طعم های ملایم و ساده است. از مشهورترین غذاهای منوی رستوران، اردک پکن و مرغ Beggar است؛ یک غذای کلاسیک چینی که اگر می خواهید آن را امتحان کنید، باید حتما از قبل سفارش دهید.

این رستوران در هتل Hyatt واقع شده است و چشم میزانای بسیاری زیبایی از Bund و Pudong را از پنجره های آن خواهید دید. برای این که چشم اندازی فوق العاده از شهر شانگهای را در دل شب دیدن کنید، تراس فضای باز در طبقه 33 هتل، برترین جا است.

رستوران 8½ Otto e Mezzo، اومبرتو بومبانا

اومبرتو بومبانا سرآشپزی مشهور است که 15 سال از عمرش را در آسیا گذرانده است. بعد از موفقیت رستورانش در هنگ کنگ، که باعث شد سه ستاره میشلن بگیرد، یک شعبه دیگر از این رستوران را در شانگهای در سال 2012 افتتاح کرد. در این رستوران که نامش را از فیلم اتوبیوگرافی فلینی گرفته، برترین غذاهای ایتالیایی سرو می گردد. منوی رستوران، سادگی و طعم فوق العاده غذاهای خانگی ایتالیایی را عرضه می نماید و منوی فصلی آن با توجه به تازه ترین و برترین مواد موجود در بازار، تنظیم می گردد. فضای جالب و روستایی رستوران، یکی دیگر از دلایل مجذوب نمایندهیت آن است.

رستوران بارباروسا (Barbarossa)

این رستوران در کنار دریاچه در مرکز پارک مردم واقع شده است و فضایی آرام و دنج در قلب یک شهر شلوغ و پررفت و آمد است. رستوران در طبقه همکف یک ساختمان سه طبقه واقع شده و غذاهای عربی با تاثیراتی از آشپزی جنوب شرقی آسیا و مدیترانه سرو می نماید. رستوران بارباروسا، یک بخش فضای باز با چشم میزانای زیبا از دریاچه سقف های شیشه ای دارد. فضای آرام رستوران با اجرای موسیقی زنده تکمیل می گردد.

رستوران جیا جیا تانگ بائو (Jia Jia Tang Bao)

با وجود این که شانگهای روز به روز مدرن تر می گردد، ولی هنوز هم در کوچه پس کوچه ها و غذاخوری های سنتی و مقرون به صرفه آن می توان نشانه هایی از فرهنگ سنتی را مشاهده کرد. با گشت و گذار در محله قدیمی شهر و منطقه French Concession، می توانید فروشنده های نودل و دامپیلنگ را ببینید که غذاهای ساده و در عین حال لذیذ را با شور و شوق فراوان برای خریداران سرو می نمایند. برترین سوپ های دامپلینگ شانهای را می توانید در این رستوران نوش جان کنید. اگر می خواهید حس و حال واقعی غذاهای خیابانی و فرهنگ اهالی شهر را ببینید، یکی از برترین منطقه ها شهر، میدان مردم است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1863

به "تورهای چین: برترین رستوران های شانگهای ؛ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: برترین رستوران های شانگهای ؛ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید