بچه ها روزانه 6 ساعت به صفحه نمایشگر زل می زنند

به گزارش مجله رویگری، متخصصان بر این باورند که این فرایند می تواند روی سلامت انسان ها مخصوصا بچه ها تاثیر منفی بگذارد. زمان استفاده از صفحات نمایشگرها به نوعی است که نوع بشر دائما در زمان استفاده از آنها بدون تحرک است و عدم تحرک نیز با چاقی بچه ها در ارتباطی تنگاتنگ واقع شده است. این فرایند به حدی بوده است که سازمان سلامت قلب در آمریکا توصیه های ویژه ای را در این رابطه داشته است. گزارش های دانشگاه سانفرانسیسکو در بخش رسانه حاکی از این هستند که بچه ها 13 تا 18 ساله به طور میانگین 6 ساعت و 40 دقیقه در مقابل نمایشگرهای دیجیتالی قرار دارند

بچه ها روزانه 6 ساعت به صفحه نمایشگر زل می زنند
چگونه نگاه کردن به صفحه نمایش را کاهش دهیم؟

چکیده

متخصصان بر این باورند که این فرایند می تواند روی سلامت انسان ها مخصوصا بچه ها تاثیر منفی بگذارد. زمان استفاده از صفحات نمایشگرها به نوعی است که نوع بشر دائما در زمان استفاده از آنها بدون تحرک است و عدم تحرک نیز با چاقی بچه ها در ارتباطی تنگاتنگ واقع شده است. این فرایند به حدی بوده است که سازمان سلامت قلب در آمریکا توصیه های ویژه ای را در این رابطه داشته است. گزارش های دانشگاه سانفرانسیسکو در بخش رسانه حاکی از این هستند که بچه ها 13 تا 18 ساله به طور میانگین 6 ساعت و 40 دقیقه در مقابل نمایشگرهای دیجیتالی قرار دارند.

تعداد کلمات : 1225 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

مترجم: سید محمد حسن هاشمی

بزرگ ترین راه برای کاهش استفاده بچه ها از نمایشگرهای دیجیتالی ابتدا محدود کردن استفاده از این نمایشگرهای دیجیتالی است. در حقیقت والدین نیز نباید از تلفن همراه خود و یا دیگر وسایل الکترونیکی در زمانی که با بچه ها خود هستند، استفاده نمایند زیرا این اقدام برای آنها حاوی این پیغام است که آنها می توانند به جای ارتباط و تعامل با یکدیگر از تلفن همراه استفاده نمایند. در حالی که تلویزیون و بسیاری از لوازم الکترونیکی که نمایشگر دارند مانند موبایل و تبلت در زندگی روزمره همه مردم فراوان دیده می گردد و می توان گفت مینی کامپیتورها در جیب هرکسی وجود دارد، متخصصان بر این باورند که این فرایند می تواند روی سلامت انسان ها مخصوصا بچه ها تاثیر منفی بگذارد.

تصاویر واضح ابتدا در صفحات نمایشگرهای الکترونیکی مانند تلفن های همراه هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی پیدایش داشتند. اکنون بسیاری از متخصصان بر این باورند که همانطور که چاقی بچه ها نگران نماینده است، اعتیاد به استفاده بچه ها از این وسایل الکترونیکی نیز می تواند نگران نماینده باشد اما باید گفت که چاقی بچه ها می تواند به استفاده زیاد از این وسایل هم مرتبط باشد.

زمان استفاده از صفحات نمایشگرها به نوعی است که نوع بشر دائما در زمان استفاده از آنها بدون تحرک است و عدم تحرک نیز با چاقی بچه ها در ارتباطی تنگاتنگ واقع شده است. این فرایند به حدی بوده است که سازمان سلامت قلب در آمریکا توصیه های ویژه ای را در این رابطه داشته است.

متخصصان این امر می گویند اختصاص زمان زیادی به تماشای تلویزیون برای بچه ها خطرناک است و والدین باید تلوزیون را خاموش نموده و بچه ها خود را به خارج از خانه برده و تحرک بدنی آنها را زیاد نمایند. اما در سال های اخیر شاید خاموش کردن تلویزیون ساده باشد اما بیرون رفتن از خانه برای والدین سخت تر شده است و باید گفت بی تحرک بدون بچه ها در منزل نیز می تواند عواقبی را در پی داشته باشد.سازمان سلامت بچه ها درآمریکا در گزارشی اعلام نموده است که زمانی که انسان در مقابل تلویزیون مصرف می نماید شاید کاهش یافته است اما از طرفی استفاده از نمایشگر های دیجیتالی دیگر به شدت وقت گیر هستند و انسان ها چندین برابر نسبت به تلویزیون از آنها استفاده می نمایند. گزارش های دانشگاه سانفرانسیسکو در بخش رسانه حاکی از این هستند که بچه ها 13 تا 18 ساله به طور میانگین 6 ساعت و 40 دقیقه در مقابل نمایشگرهای دیجیتالی قرار دارند.

پزشکان سلامت بچه ها بر این باورند که با توجه به پیشرفت در زندگی مردم در دنیا، تنها تماشای صفحات دیجیتالی به صفحه تلویزیون ختم نشده و زندگی انسان در همه جا به نوعی با نمایشگرهای مختلف در ارتباط است.

اعداد و ارقام دروغ نمی گویند

سازمان سلامت بچه ها درآمریکا در گزارشی اعلام نموده است که زمانی که انسان در مقابل تلویزیون مصرف می نماید شاید کاهش یافته است اما از طرفی استفاده از نمایشگر های دیجیتالی دیگر به شدت وقت گیر هستند و انسان ها چندین برابر نسبت به تلویزیون از آنها استفاده می نمایند.

گزارش های دانشگاه سانفرانسیسکو در بخش رسانه حاکی از این هستند که بچه ها 13 تا 18 ساله به طور میانگین 6 ساعت و 40 دقیقه در مقابل نمایشگرهای دیجیتالی قرار دارند. این زمان شامل تماشای تلویزیون از جمله تماشای فیلم و ویدئو و یا چک کردن اینترنت و یا بازی های کامپیوتری می گردد. این زمان در سنین قبل از بلوغ روزانه 4 ساعت می باشد که البته باید گفت این زمان شامل انجام تکالیف بچه ها که در مدرسه با نمایشگر های دیجیتالی انجام می گردد نمی گردد. به طور کلی دانش آموزان مدارس، روزانه 8 ساعت بدون تحرک هستند و این می تواند بطور دراز مدت برای آنها مضر باشد و یا آنها را با چاقی های زود رس روبرو کند.

افزایش زمان استفاده از نمایشگر های تلویزیونی می تواند خطرات زیادی را برای بدن انسان و به خصوص بچه ها در پی داشته باشد. بعضی از محققان بر این باورند که افزایش زمان استفاده از نمایشگر ها موجب کاهش کیفیت خواب بچه ها و بعلاوه کاهش مهارت های اجتماعی می گردد که این فرایند می تواند به شدت سلامت بدن بچه ها را به خطر اندازد.

محققان بعلاوه اضافه کردند که تحقیقات اخیر نشان می دهد که بچه های که هفته ای بیش از 35 ساعت را به تماشای نمایشگرهای دیجیتالی مشغول هستند در معرض خطرات قلبی قرار دارند و افرادی که هفتگی 16 ساعت را به تماشای نمایشگرهای دیجیتالی مشغولند، کمتر با این بیماری خطرناک روبرو اند. این تحقیق در میان دیگر رده های سنی نیز همین میزان بوده است.

در نامه سرگشاده ای که هفته قبل منتشر شده است، 50 روانشناس اعلام نموده اند که آنها خواستار این هستند که تمامی روانشناسان در آمریکا علیه فعالیت ها و اشتغالاتی که با تکنولوژی روبرو هستند، اقداماتی را انجام دهند تا نسل آینده آمریکایی ها را از مسائل عدیده نجات دهند.

ورزش های فیزیکی

آموزشگاه بچه ها در آمریکا می گوید زمان تماشای اسکرین ها نباید جایگزین فعالیت های فیزیکی و تحرک و تعاملات اجتماعی بگردد.

دیوید هیل پروفسور و متخصص امور پزشکی و امور رسانه بر این باور است که که ارتباط مستقیمی میان زمان تماشای نمایشگرهای دیجیتالی و امراض قلبی وجود دارد و همین طور میان چاقی و تماشای نمایشگرها.

بیشتر بخوانید : ورزش و سلامتی بچه ها

وی اضافه کرد استفاده از تمامی نمایشگرهای دیجیتالی آنقدر هم ضروری نیست مانند همین تماشای تلویزیون و یا استفاده بلند مدت بچه ها از بازی های رایانه ای. به طور جدی باید گفت که رابطه قوی میان چاقی و بازی های رایانه ای وجود دارد و علاوه بر این بسیاری از بچه ها عادت دارند در زمان انجام بازی ها، غذاهای فست فود و یا بسیاری از غذاهای ناسالم را استفاده نمایند. وی بعلاوه اضافه کرد سایز و میزان نمایشگر ها نیز در زمانی که بچه ها از آن استفاده می نمایند تاثیر دارد.

چطور زمان استفاده بچه ها از نمایشگر های دیجیتالی را کاهش دهیم

بزرگ ترین راه برای کاهش استفاده بچه ها از نمایشگرهای دیجیتالی ابتدا محدود کردن استفاده از این نمایشگرهای دیجیتالی است.

در حقیقت والدین نیز نباید از تلفن همراه خود و یا دیگر وسایل الکترونیکی در زمانی که با بچه ها خود هستند، استفاده نمایند زیرا این اقدام برای آنها حاوی این پیغام است که آنها می توانند به جای ارتباط و تعامل با یکدیگر از تلفن همراه استفاده نمایند.

توصیه پزشکان بر این است که در زمان غذا خوردن و یا در رختخواب به هیچ وجه از نمایشگرهای دیجیتالی استفاده نگردد مخصوصا برای بچه ها دو ساله. بعلاوه برای بچه ها بالا دوسال باید استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی مدیریت گردد تا از زمان تحرک و فعالیت های بدنی آنها کاسته نگردد.

نکته دیگر اینکه چاقی بچه ها در سال های اخیر افزایش یافته است اما محققان بر این باورند که اقدامات اشتباه والدین علت اصلی این فرایند بوده است که این مشکل نیز قابل حل شدن است. محققان اصلی ترین علت برای چاقی در بچه ها را استفاده بیش از حد آنها از نمایشگرها و بی تحرکی آنها می دانند. نگرانی اصلی این است که با پیشرفت روزانه تکنولوژی و مدرنیزه شدن زندگی عامه مردم، نمایشگر های دیجیتال بیشتری روزانه وارد زندگی انسان ها شده که می تواند عواقب بدتری نیز در پی داشته باشد.

برگرفته از سایت https://www.healthline.com

منبع: راسخون
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1760

به "بچه ها روزانه 6 ساعت به صفحه نمایشگر زل می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها روزانه 6 ساعت به صفحه نمایشگر زل می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید