تأکید لاوروف بر تداوم همکاری نظامی، هسته ای و آموزشی با ازبکستان

به گزارش مجله رویگری، وزیر امور خارجه روسیه گفت: امنیت و همکاری های نظامی، انرژی اتمی و آموزشی ابعاد اصلی همکاری های روسیه با ازبکستان است.

تأکید لاوروف بر تداوم همکاری نظامی، هسته ای و آموزشی با ازبکستان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکترای مدیریت در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جمع دانشجویان شعبه دانشگاه دولتی ارتباطات بین المللی مسکو گفت: امنیت و همکاری های نظامی، انرژی اتمی و آموزشی ابعاد اصلی همکاری های روسیه با ازبکستان است.

لاوروف اضافه نمود: ما برای تامین امنیت ازبکستان و به طور کلی آسیای مرکزی، منطقه ای که در آن تهدیدات تروریسم، قاچاق مواد مخدر وخیم است، مسائل زیادی را حل و فصل می کنیم و در زمینه مدرنیزه سازی و تجهیز نیروهای مسلح ازبکستان با تسلیحات روز قراردادهای همکاری داریم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به همکاری های 2 کشور در زمینه های مالی و انسانی گفت: هم اکنون بین تمام سازمان های ما از جمله سازمان های بلوک مالی، وزارت دفاع، شورای امنیت و ساختارهای نیروی انتظامی روابط نزدیک داریم.

لاوروف همچنین به همکاری های متقابل در زمینه آموزشی اشاره نمود و گفت: اینجا شعبه های زیادی از موسسات آموزش عالی روسیه فعالیت می نمایند که این نیز بر نزدیکی مردم و منافع ما تاکید دارد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به تمهیدات برای سفر رسمی شوکت میرضیایف به روسیه گفت: پیش از سفر باید نشست کمیسیون بین دولتی در همکاری های مالی و بازرگانی برگزار گردد.

لاوروف در انتها گفت: روسیه خواهان این است که ازبکستان روابط خود را با اتحادیه مالی ارواسیا و سازمان پیمان امنیت دسته جمعی تحکیم کند.

در حال حاضر ازبکستان پیوستن به اتحادیه مالی ارواسیا را آنالیز می نماید.

این کشور عضویت در سازمان پیمان امنیت دسته جمعی را در سال 2012 میلادی به تعلیق درآورده است.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران مالی و بازرگانی ازبکستان می باشد.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با صد درصد سرمایه گذاری های سرمایه گذاران روسیه فعالیت می نمایند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه گذاری های سرمایه گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در 10 ماه سال 2018 میلادی در سطح 3 میلیارد و 500 میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 26.3 درصد بیشتر می باشد.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 663

به "تأکید لاوروف بر تداوم همکاری نظامی، هسته ای و آموزشی با ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید لاوروف بر تداوم همکاری نظامی، هسته ای و آموزشی با ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید