تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا

به گزارش مجله رویگری، دانشجویان ایرانی به دلیل قرار گرفتن در فهرست پیروز ترین محققان و پژوهشگران خارجی، دارای سابقه خوبی در دانشگاه های کشورهای غربی می باشند. نخستین گام برای ادامه تحصیل مشخص کردن هدف است و توجه به این موضوع که کشورهای مختلف علاوه بر داشتن قوانینی متفاوت برای پذیرش دانشجویان خارجی، برای صدور اجازه اقامت پس از تحصیل هم قوانینی دارند.

تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا

برخی از خریداران بلیط هواپیما خارجی صرفا با هدف مهاجرت قصد خروج از کشور را دارند. اما در این میان افرادی هم هستند که قصد ادامه تحصیل دارند اما نمی دانند کدامیک از کشورهای آمریکا و یا کانادا برای آن ها مناسب تر است.

در این مقاله قصد داریم این دو کشور را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به خریداران بلیط هواپیما کانادا و بلیط هواپیما آمریکا کمک کنیم تا بتوانند با خیالی آسوده برای مهاجرت به کشور مورد نظر خود اقدام کنند.

مقایسه اقامت بعد از تحصیل

یکی از مهم ترین نکاتی که دانشجویان قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی باید به آن توجه کنند موضوع اقامت بعد از تحصیل و قانون های مربوط به آن است. به خریداران بلیط هواپیما کانادا در خصوص کار و اقامت تحصیل در این کشور باید بگوییم که به شما یک سال اجازه کار پس از تحصیل داده می شود.

این دوره به نام OPT شناخته می شود و کاملا با ویزای کار فرق دارد. شما می توانید در این دوره کار پیدا کنید و اگر رشته دانشگاهی شما جزئی از رشته های علوم پایه، مهندسی و ریاضی باشد می توانید این دوره را تا دو سال تمدید کنید. در واقع می توانید 3 سال از OPT استفاده کنید.

علاوه بر این شما باید شرکتی را در این مدت زمان پیدا کنید تا اسپانسر ویزای کار شما باشد و نام کند که به شما به نام نیروی کارنیازمند است. در نتیجه شما می توانید از این طریق ویزای کار خود را دریافت کنید.

خریداران بلیط هواپیما کانادا باید بدانند که اندکی شرایط در این کشور فرق دارد. اگر شما در کانادا به مدت دو سال و یا بیشتر تحصیل کرده باشید به مدت سه سال به شما اجازه کار داده می شود. در خصوص نوع کار هم هیچگونه محدودیتی وجود ندارد بجز تعدادی از کارهای دولتی که مختص شهفرایندان آن کشور است.

برای اقامت دائم هم می توانید در آخر دوره تحصیل و یا در مدت زمان کار اقدام کنید. اگرچه شرایط گرفتن اقامت و روش های مربوط به آن در هر یک از استان های کانادا فرق دارد اما بطور کلی می توان گفت که فرایند گرفتن اقامت دائم در کانادا اندکی سریع تر از آمریکا است.

مقایسه انجام کار پس از تحصیل

کار یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت است که همه مهاجران قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی باید به آن توجه کنند و جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهند. در ابتدا بهتر است نرخ بیکاری در این دو کشور را با هم مقایسه کنیم. طبق آمار بدست آمده در ماه می 2018، نرخ بیکاری در کانادا 5.8 و در آمریکا 3.8 می باشد.

شاید برای خریداران بلیط هواپیما کانادا جالب باشد که شرایط پیدا کردن کار برای مقطع کارشناسی ارشد در کانادا بسیار راحت تر است و مدرک فارغ التحصیلان دکتری در این کشور برای برخی از شغل ها بیشتر از حد نیاز می باشد.

به همین دلیل شرکت ها ترجیح می دهند از کارشناسی ارشد در نیروی کار خود استفاده کنند. هرچند که برای افراد دارای مدرک دکتری هم شغل هایی مرتبط وجود دارد. و اما در خصوص مبحث اسپانسر در آمریکا، مدرک دکتری از موقعیت بهتری برخوردار است و آن دسته از خریداران بلیط هواپیما آمریکا که با مدرک دکتری به این کشور مهاجرت می کنند شانس بیشتری برای گرفتن اقامت دائم دارند.

بطور کلی نرخ بیکاری در کانادا و آمریکا نسبت به بسکمک از کشورهای دیگر بسیار پایین است و همین موضوع امر یافتن کار را برای مهاجران آسان تر می کند.

تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا

مقایسه تحصیل در آمریکا با کانادا و این موضوع که کدام کشور است همواره فکر بسکمک از خریداران بلیط هواپیما کانادا و بلیط هواپیما آمریکا را به خود مشغول کرده است. در واقع می توان گفت که در میان کشورهای متعددی که برای مهاجرت مناسب هستند، آمریکا و کانادا همواره حرف اول را می زنند و نقش متمایزی دارند.

از راه های مختلفی می توان به کانادا و آمریکا مهاجرت کرد که یکی از این روش ها مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی است. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تحصیل در آمریکا و کانادا بپردازیم. اگر شما هم قصد مهاجرت و یا خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد این دو کشور را دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مقایسه رتبه بندی دانشگاه ها

طبق گزارشی که از طریق یکی از رنکینگ های معتبر جهان یعنی QS ارائه شده است، آمریکا توانسته 34 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان را در خود جای دهد که تعداد قابل توجهی برای خریداران بلیط هواپیما آمریکا محسوب می شود. از طرفی دیگر این عدد برای کانادا 4 می باشد. با نگاهی کلی تر می توان گفت که از 1000 دانشگاه برتر جهان 139 دانشگاه در آمریکا و 26 دانشگاه در کانادا قرار گرفته است.

ما به خریداران بلیط هواپیما خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه هایی با رنکینگ بالا و قوی را دارند آمریکا را پیشنهاد می کنیم زیرا مسلما این کشور شانس بیشتری را برای شما به همراه دارد. علاوه بر این تعداد دانشگاه ها در آمریکا بیشتر از کانادا بوده و این اعداد نشان دهنده آن است که امکان گرفتن فاند در آمریکا بیشتر است.

اگرچه بهتر است مکاتبات خود را با اساتید هر دو کشور بطور همزمان پیش ببرید تا هر چه زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

مقایسه شهریه دانشگاه ها

این موضوع برای افرادی که قصد دارند با گرفتن بورسیه تحصیلی مهاجرت کنند از اهمیت چندانی برخوردار نیست زیرا گرفتن کمک هزینه تحصیلی و یا همان فاند آن ها را از پرداخت شهریه معاف می کند. در استان متحده آمریکا شهریه دانشگاه ها برای مقطع تحصیلات تکمیلی و لیسانس تفاوت چندانی نداشته و میانگین شهریه دانشگاه های دولتی 25000 دلار می باشد و دانشگاه های خصوصی 34000 دلار شهریه دریافت می کنند.

برای خریداران بلیط هواپیما کانادا باید بگوییم که دانشگاه های کانادا ارزان تر هستند و دانشجویان دوره لیسانس بطور میانگین 20000 دلار پرداخت می کنند. شهریه تحصیلات تکمیلی هم در دانشگاه های کانادا 13000 دلار می باشد. با توجه به هزینه های گفته شده و در نظر گرفتن ارزش دلار آمریکا و کانادا، تحصیل در آمریکا با هزینه شخصی بسیار گران تر است.

مقایسه هزینه های زندگی

هزینه های زندگی موضوعی است که برای بسکمک از خریداران بلیط هواپیما خارجی حائز اهمیت است. با در نظر گرفتن اعداد و ارقام، آمریکا کشوری به مراتب گران تر از کانادا است اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که این موضوع شامل همه شهرها نمی شود.

قطعا شهرهایی هم در کانادا وجود دارند که از آمریکا گران تر هستند و یا بالعکس. اجاره خانه در آمریکا بطور میانگین 27 درصد و خریدهای روزانه 9 درصد از کانادا بیشتر هستند.

از طرفی دیگر اقلامی نظیر شیر، سیگار و آب جو در کانادا گران تر بوده و باید هزینه های بیشتری برای آن ها پرداخت کرد. با این وجود بهتر است آن دسته از خریداران بلیط هواپیما کانادا و بلیط هواپیما آمریکا که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند منبع درآمدی در ایران داشته باشند تا در صورت نیاز پول خود را از ایران به آمریکا و یا کانادا انتقال دهند.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که بورسیه های تحصیلی در آمریکا برای مقطع دکترا بسیار جامع است و اغلب هزینه های زندگی را هم پوشش می دهد در این صورت دانشجویان این مقطع تحصیلی می توانند بدون هیچگونه نگرانی و مشکل مالی، تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای دیدنی توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 دلیل برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1648

به "تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید