تحول یک اسطوره؛ حواشی معرفی شورلت کوروت جدید با پلت فرم موتور وسط

به گزارش مجله رویگری، شورلت کوروت یکی از ابرخودروهای آمریکایی است که از چندین نسل قبل تاکنون، بدون تغییر اصول و تنها با بهینه سازی قدرت، ظاهر و ایمنی، در بازار حضور دارد. اما شورلت در نسل جدید این خودرو، موسوم به شورلت کوروت C8 ، دست به نوآوری زده و این ابرخودرو آمریکایی را به صورت موتور وسط به بازار ارایه خواهد نمود. تمامی شورلت کوروت های فراوری شده تا به حال، موتور جلو بوده اند.

تحول یک اسطوره؛ حواشی معرفی شورلت کوروت جدید با پلت فرم موتور وسط

شورلت کوروت استینگری 2020، پس از گذشت چندین دهه، به نخستین خودرو موتور وسط در شرکت جنرال موتورز تبدیل خواهد شد و اصل سنتی موتور جلو بودن سوپراسپرت های این شرکت را زیرپا خواهد گذاشت. بسیاری از وب سایت های خودرویی، آن را پورشه 911 آمریکایی لقب داده اند. این کوروت در هر دو مدل راست فرمان و چپ فرمان فراوری خواهد شد و از سال آینده میلادی، در دسترس خریداران خواهد بود.

مارک رئوس، مدیرعامل جنرال موتورز، در خصوص اینکه چرا این مجموعه در زمان فعلی تصمیم به تغییر در ساختار شورلت کوروت گرفته است، بیان کرد: سیستم سنتی موتور جلو، به نهایت عملکردی که می توانست ارایه دهد، رسیده بود و ما متوجه شدیم که زمان تغییر فرا رسیده است. مهندسان ما هر تلاشی که برای طراحی بی نقص نسل جدید کوروت و انتقال به سبک موتور وسط بود را انجام دادند، از جمله ساختاربندی مجدد موتور و اتصالات آن، این خودرو هنوز هم یک کوروت است، و وعده می دهم که با بهترین شورلت کوروت ساخته شده تا بحال روبرو خواهید شد.

با این حال پس از انتشار نخستین تصاویر رسمی از این خودرو، موج عظیمی از نقدها در خصوص سبک طراحی کوروت جدید به سوی مدیران شورلت و جنرال موتورز سرازیر شد که به ظاهرا غیر آمریکایی این مدل و شباهت بیش از حد آن به خودروهای موتور وسط ژاپنی نظیر آکورا NSX یا محصولات جدید مکلارن مربوط می گردد. در واقع بسیاری از طرفدارن کوروت معتقدند که این خودرو جدید از الگوهای اصیل کوروت پیروی نمی نماید و در طراحی این محصول طراحی و اصالت تا حد زیادی قربانی عملکرد شده است.

شورلت کوروت جدید، به یک پیشرانه V8 با حجم 6.2 لیتر و قدرت 488 اسب بخار مجهز خواهد بود که در پشت جایگاه ها جای گرفته و می توانید متوجه مشابهت های ظاهری کوروت جدید با آئودی R8 بشوید. با 637 نیوتون متر گشتاور خروجی، این موتور، کوروت جدید را به قوی ترین شورلت کوروت ساخته شده تابحال تبدیل می نماید. تغییر مکان موتور، مزایای مختلفی برای طراحان شورلت به همراه داشته است. توزیع وزن خودرو اکنون بهتر صورت می گیرد، مرکز ثقل پایین تر آمده و در آزمایش تونل باد، خودرو پایداری بیشتری دارد. شورلت کوروت جدید 1530 کیلوگرم وزن دارد. موتور V8 این کوروت به جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک مجهز شده و در صورتی که راننده احتیاج به معکوس کشیدن سریع داشته باشد، می تواند با فشردن هردو پدال پشت فرمان، به سرعت اینکار را انجام دهد.

برای شورلت کوروت استینگری 2020، هشت حالت رانندگی در نظر گرفته شده که عبارتند از: آب و هوای نامناسب، تور، اسپرت، پیست، حالت Z و حالت شخصی راننده که به او اجازه انواع دستکاری ها را می دهد. از سوی دیگر مدیران جنرال موتورز تاکید دارند که کوروت با چنین مشخصاتی، با قیمتی کمتر از نصف رقبای خود عرضه شده است و همین نکته می تواند رمز موفقیت نسل هشتم کوروت در بازار پر رقابت خودروهای اسپرت باشد.

با این وجود این سوال از سوی منتقدان مطرح شده است که با چنین قیمتی (در حدود 60 هزار دلار برای نسخه پایه)، آیا کوروت می تواند کیفیت و پرستیژی در حد محصولات پورشه یا مکلارن را به خریدارانش ارائه دهد و یا بار دیگر، کیفیت و دوام، قربانی فراوری ارزان قیمت یک محصول تجاری شده ٰاست؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 192

به "تحول یک اسطوره؛ حواشی معرفی شورلت کوروت جدید با پلت فرم موتور وسط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول یک اسطوره؛ حواشی معرفی شورلت کوروت جدید با پلت فرم موتور وسط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید