جاهای دیدنی جزیره پنانگ مالزی

به گزارش مجله رویگری، جزیره پنانگ در مالزی یک مقصد باور نکردنی دارای معماری تاریخی و جاذبه های توریستی فراوان است.

جاهای دیدنی جزیره پنانگ مالزی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

می توانید پارک های ملی و یا معماری های باور نکردنی را در این جزیره کشف کنید. از ساختارهای استعماری تا هنر معاصر خیابانی، جزیره پنانگ یک کانون فرهنگی در آسیا به شمار میرود.

برترین آن ها غذاهای فوق العاده مالزی و اسکله زیبای آن است.به همین علت است که جزیره پنانگ یک مکان فوق العاده تماشای محسوب می شود. یک نمای کلی از جاذبه های توریستی در پنانگ:

  1. اسکله چو

با سفر به اسکله چو در زمان به عقب بروید و مالزی گذشته را ببینید. این ناحیه بیش از یک قرن قدمت دارد و اسکله مجموعه ای از خانه های چوبی در کنار آب است.

اسکله یک ردیف از تخته هایی است که مسافران می توانند سوار قایق شوند، اما مهاجران چینی که در قرن 19 در بندر بالای اسکله کار می کردند، خانه هایی دقیقاً بالای اسکله ساختند.

یکی از این خانه ها به نام اسکله چو هنوز هم پا برجاست. خانه های اسکله با نوسازی و افزودن چیزهایی مانند برق و آب سر پا هستند. طبیعت ساخت و ساز اشاره روشنی به گذشته دارد. تور اسکله چو یک تضاد کامل با ساختمان های معاصر در پنانگ دارد.

  1. پارک ملی پنانگ

برای تماشا طبیعت باید به طرف بکر این جزیره بروید که پارک ملی پنانگ است. این پارک دارای طیف گسترده ای از اراضی و چشم انداز ها است، بدان معنی که می توانید در جنگل پیاده روی کنید سپس بر روی ساحل آرامش بگیرید بدون این که از مرزهای پارک خارج شوید. سواحل محبوب مانند ساحل میمون و تلوک کامپی هم در پارک واقع شده است.

پارک ملی پنانگ یکی از محبوب ترین نقاط برای پیاده روی و کمپ در جزیره است. بسیاری از این منطقه جنگل بکر است، بنابراین افراد تازه کار حتماً به همراه راهنما از پارک بازدید نمایند.

  1. خو کونگسی

در قرن های گذشته، جامعه Hokkien پنانگ از چند قبیله تشکیل شده بود. قبیله خو یکی از عظیمترین ها بود. مانند قبیله های دیگر، خو یک خانه قبیله ای عظیم به نام خو کونگسی ساخت.

این ساختار هنوز هم پابرجاست با وجود این که سن آن بیش از 650 سال است. این خانه در میدان کانن در قلب قدیمی ترین بخش از شهر جرج واقع شده است.

این ساختمان دارای تاثیری واضح و روشن از چین است که نشان دهنده فرهنگ جامعه Hokkien می باشد. اگر شما به بازدید این خانه بروید، می توانید سنگ های حجاری شده مزین، اژدهای سنگ گرانیت، جزئیات طلایی و چراغ سقفی کاغذی زیبا را ببینید.

برای دوستداران تاریخ یا معماری ، خو کونگسی توقفی به یاد ماندنی در پنانگ است.

  1. باغ ادویه گرراستای

یکی از جالب ترین باغ ها در پنانگ باغ ادویه گرراستای است. این باغ دارای گیاهان محلی، ادویه جات و گیاهان دارویی است.

غذاهای مالزی به خاطر ادویه آن معروف هستند، بنابراین تماشا این باغ یک راه فوق العاده برای تماشا آن مواد مرموز به صورت طبیعی است. باغ ادویه گرراستای یک مدرسه پخت و پز در همان محل دارد.

پس از قدم زدن در اطراف باغ، می توانید به کلاس آشپزی سر بزنید. محصولات تازه مستقیما از باغ کنده شده و به غذاهای شما افزوده میشوند تا استفاده آن ها را بیاموزید.

برای علاقه مندان به غذا، باغ ادویه گرراستای در Batu Ferringhi جاذبه ای است که حتما باید به آن سر بزنند.

  1. Batu Ferringhi

در ساحل شمالی جزیره Batu Ferringhi واقع شده است، که یکی از عظیمترین مراکز توریستی در پنانگ است. شما در امتداد خط ساحلی شنی اندازه زیادی رستوران، گزینه های شب زنده داری و محل اقامت پیدا می کنید.

اگرچه ساحل محبوب است اما در صورت ازدحام و جمعیت زیاد کثیف می شود و وجود عروس های دریایی هم نگرانی دیگر است. اگر شما مایل به راه رفتن به دور از جمعیت هستید، می توانید به فانوس دریایی Muka سر بزنید. از فانوس دریایی، چشم انداز بی نظیری از سواحل دیده می شود.

بعد از یک روز خوشگذرانی در ساحل، راه خود را به اسکله تلوک Bahang کج کنید، جایی که در آن مجموعه عظیمی از رستوران غذاهای دریایی باور نکردنی وجود دارد.

  1. عمارت چئونگ Fatt تی ز

در قلب شهر جورج، مرکز پنانگ، چئونگ Fatt تی ز واقع شده است که به عمارت آبی معروف است؛ این ساختار به خاتمه قرن 19 باز می شود. این ساختمان یک عمارت سنتی چینی است که با استفاده از برترین مواد از سراسر دنیا ساخته شده است.

در آن موقع برای فردی ثروتمند ساخت یک عمارت به سبک چینی و هاکا غیر معمول بود. واضح است، چئونگ Fatt تی ز در برابر آزمون زمان ایستادگی نموده است. هنوز هم در شرایط موجود، عمارت یک هتل و جاذبه مهم گردشگری است.

امروزه، می توانید با یک تور معماری در این عمارت توقف کنید و غذایی خوشمزه بخورید و شب را هم آنجا بگذرانید.

  1. تپه پنانگ

برای لذت بردن از بعضی از برترین چشم انداز ها پنانگ، به بالای تپه پنانگ بروید. می توانید به وسیله راه آهن پنانگ (در عرض 5 دقیقه) به قله برسید. در بالای تپه پنانگ ، چشم انداز ها پانوراما و بعلاوه دمای خنک تر از شهر جرج را تجربه می کنید.

می توانید راستا را پیاده روی کنید و به بالای تپه پنانگ برسید، اما بسیاری از مردم از راه آهن در بالا رفتن و قدم زدن در پایین آمده استفاده می نمایند.

  1. معبد کک لوک سی

این معبد نظر یکی از عظیمترین معابد بودایی در تمام آسیا می باشد. معبد در ایر ایتام واقع شده است و رو به دریا می باشد در سال 1905 ساخته شده است. این معبد یک مجموعه کامل است که شامل چند سالن عبادت، صومعه، باغ و مجسمه است.

بیشترین بازدید در معبد از مجسمه کوان یین می شود. شما می توانید از یک آسانسور برای رسیدن به این نقطه منحصر به فرد بهره ببرید. مجسمه در غرفه هشت ضلعی واقع شده است. معبد یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در پنانگ است.

  1. خیابان هنر پنانگ

اگر چه پنانگ دارای اندازه زیادی آثار تاریخی و معابد باستانی است، اما یک صحنه هنر معاصر پر جنب و جوش هم دارد. در شهرجورج می توانید خیابان هنر پنانگ را ببینید.

در اینجا مجموعه ای از هنرها موجود است که در یک موزه یا یک گالری وجود ندارد، اما بر روی دیوارهای شهرستان دیده می شود. این آثار به وسیله یک هنرمند لیتوانیایی به نام ارنست زاچارویک اجرا شده است. با ورود به شهر جرج ممکن است بعضی از این آثار را ببینید.

بسیاری از آثار بچه ها را نشان میدهد. در خیابان ارمنی به اسم مثال، نقاشی دیواری با اسم: بچه های کوچک بر روی یک دوچرخه دیده میشود. می توانید یک نقشه تهیه کنید که شما را مستقیما به برترین آثار برساند و یا می توانید در یک تور پیاده روی شرکت کنید و بعضی از این آثار را ببینید.

  1. عمارت پراناکان پینانگ

یکی از جاذبه های قلب شهر جورج عمارت پراناکان پینانگ است. پراناکان نام یک مهاجر چینی است که در حدود قرن 16 به مالزی آمده است. با گذشت زمان، این گروه فرهنگ منحصر به فرد خود را رواج دادند؛ غذاها و حتی گویش. عمارت پراناکان پینانگ پنجره ای به این دنیا است.

هنگامی که آنجا را بازدید می کنید می توانید ببینید که چگونه یک خانواده ثروتمند پراناکان در یک قرن پیش زندگی می کردند.

شما این شانس را دارید تا پانل های چوبی چینی حک شده، آهنگری های اسکاتلندی و مجموعه وسیعی از آثار باستانی از سراسر دنیا را ببینید. این عمارت نوعی موزه زندگی است، و یک راه فوق العاده برای کشف فرهنگ پراناکان است.

منبع: آلامتو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1600

به "جاهای دیدنی جزیره پنانگ مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی جزیره پنانگ مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید