خبرنگاران شیوع ویروس کرونا بهانه ای برای ممانعت از جمع آوری معتادان متجاهر نشود

به گزارش مجله رویگری، تهران- خبرنگاران- فرماندار ورامین گفت: شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی نباید بهانه ای برای ممانعت از جمع آوری معتادان متجاهر شود.

خبرنگاران شیوع ویروس کرونا بهانه ای برای ممانعت از جمع آوری معتادان متجاهر نشود

حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ورامین که در محل فرمانداری ورامین برگزار گشت اظهار کرد: جمع آوری معتادان متجاهر با هدف پیشگیری از شیوع بیماری های مختلف، حفظ منظر عمومی و جلوگیری از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی صورت می گیرد که نباید کرونا، مانعی برای اجرای این طرح باشد.

وی گفت: تمامی دستگاه های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر موظفند تا نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر آن هم با رعایت دقیق مسائل بهداشتی و ساماندهی آنان در مراکز ترک اعتیاد اقدام کنند و نباید شیوع کرونا، بهانه ای برای کم کاری در این حوزه باشد.

وی با اشاره به برخی از خلاءهای قانونی در جمع آوری و ساماندهی معتادان در مراکز ترک اعتیاد افزود: بر اساس قانون، امکان پذیرش افراد دارای معلولیت، سن بالای 70 سال و مبتلا به بیماری ایدز و هپاتیت در مراکز ترک اعتیاد وجود ندارد که این امر نیاز به بازنگری دارد.

کاغذلو افزود: این گونه افراد به حمایت بیشتری نیاز دارند چرا که با رها شدن آنان در جامعه، سلامت دیگر مردم با مخاطرات بیشتری روبرو می شود، بنابراین لازم است تا با نظر کارشناسی و مکاتبه با مسوولان بالا دستی، این خلاء رفع شود.

وی گفت: ورامین سهمیه اندکی در جمع آوری معتادان متجاهر دارد که امید است این مشکل، با استقرار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق در شهرستان رفع شود.

فرماندار ورامین نبود گرمخانه را مشکل بزرگ این شهرستان در برخورد با برخی از معضلات اجتماعی اعلام و شرح داد: احداث گرمخانه با استانداردها و پروتکل های کشور در شهرستان ورامین به تصویب رسیده که این مهم باید ظرف یک ماه آینده اجرایی شود و هیچ تأخیری از سوی مسوولان مربوطه پذیرفتنی نیست.

جمع آوری 360 معتاد متجاهر در شرق استان تهران

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین نیز در این جلسه از جمع آوری 360 معتاد متجاهر در شهرستان های شرق استان تهران خبر داد.

اعظم هراتی اظهار کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه از 11 تا 19 مرداد اجرا شد و طی آن، 360 معتاد متجاهر جمع آوری شد.

وی شرح داد: از مجموع 360 معتاد جمع آوری شده، 312 نفر در مراکز ترک اعتیاد ساماندهی و مابقی، بر اساس پروتکل های تعریف شده، شامل موارد منع پذیرش بودند که تحویل نیروی انتظامی شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین افزود: غربالگری معتادان متجاهر شرق استان تهران با مرکزیت شهرستان ورامین، و ساماندهی آنان در شهرستان های همجوار صورت گرفت.

هراتی گفت: برای شهرستان ورامین در این طرح، 71 نفر سهمیه در نظر گرفته شده بود که 81 نفر تحویل مراکز داده شد که 67 نفر بستری و بقیه به دلیل منع قانونی به دلیل شرایط معلولیت، افراد بالای 70 سال، وجود بیماری های ایدز و هپاتیت و...پذیرش نشدند.

وی گفت: معتادان متجاهر اتباع نیز در این طرح جمع آوری و به منظور تعیین تکلیف، تحویل ارودگاه اتباع شدند.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1068

به "خبرنگاران شیوع ویروس کرونا بهانه ای برای ممانعت از جمع آوری معتادان متجاهر نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوع ویروس کرونا بهانه ای برای ممانعت از جمع آوری معتادان متجاهر نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید