خبرنگاران 24 پروژه مخابراتی در مناطق روستایی گنبدکاووس افتتاح شد

به گزارش مجله رویگری، گنبدکاووس - خبرنگاران - بهره برداری از 24 پروژه مخابراتی شامل 10 طرح در حوزه تلفن ثابت و 14 طرح در حوزه تلفن همراه و تقویت شبکه اینترنت در مناطق روستایی شهرستان گنبدکاووس با اعتبار 510 میلیارد ریالی امروز پنجشنبه همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) شروع شد.

خبرنگاران 24 پروژه مخابراتی در مناطق روستایی گنبدکاووس افتتاح شد

در این مراسم که به صورت متمرکز در روستای مرزی داشلی برون گنبدکاووس برگزار گردید، مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان گفت: پروژه های امروز بیشتر در راستای تقویت، توسعه و تاسیس سایت های تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این شهرستان اجرا شده است.

غلامعلی شهمرادی اضافه نمود: علاوه بر طرح های افتتاحی، عمیلات اجرایی چهار پروژه مخابراتی دیگر در حوزه تفلن ثابت و در 2 نقطه شهری گنبدکاووس (شهرک کارگران و مقدادی) با اعتبار 20 میلیارد ریال آغاز شد که تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از اجرای افزون بر 100 طرح و پروژه مخابراتی دیگر با هزینه سه هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف استان گلستان اطلاع داد و گفت: این پروژه ها حداکثر تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهمرداری با بیان اینکه از مجموع پروژه های در دست اجرای مخابرات گلستان حدود 700 میلیارد ریال آن در گنبدکاووس است، اضافه نمود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه و اینترنت در مناطق شهری گلستان 100 درصد و در مناطق روستایی استان 94 درصد است.

وی توضیح داد: براساس آنالیز های صورت گرفته، هم اکنون شرکت مخابرات گلستان در پوشش ارتباطی تلفن همراه جزو استان های برتر و در کیفیت اینترنت نیز رتبه نخست کشور را دارد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم باقدردانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای طرح های مخابراتی در مناطق روستایی این شهرستان گفت: در آنالیز های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم اکنون 35 درصد دانش آموزان امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند که کوشش ها برای فراهم کردن زیرساخت ها جهت دسترسی کامل به این سیستم ادامه دارد.

امانقلیچ شادمهر اضافه نمود: همچنین از پیگیری بیمه خشکسالی محصولات زراعی در مناطق شمالی گنبدکاووس اطلاع داد و گفت: در این ارتباط 150 میلیارد ریال پیش بینی شده که طی چند هفته آینده به حساب کشاورزان خسارت دیده این شهرستان واریز خواهد شد.

همچنین عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک عید مبعث، گفت: طی چند سال گذشته، دولت نگاه ویژه ای به مناطق روستایی و مرزی به منظور برطرف محرومیت ها، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان داشته و به همین دلیل، بخش قابل توجهی از اعتبارات ملی و استانی دستگاه های اجرایی شهرستان در این مناطق هزینه شده است.

گنبدکاووس 370 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان عظیم استان گلستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1443

به "خبرنگاران 24 پروژه مخابراتی در مناطق روستایی گنبدکاووس افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 24 پروژه مخابراتی در مناطق روستایی گنبدکاووس افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید