دارویی که مانع تکثیر ویروس کرونا می گردد

به گزارش مجله رویگری، محققان آلمانی و چینی با توجه به ساختار پروتئاز ویروس کرونا دارویی ساخته اند که به این ویروس اجازه تکثیر نمی دهد و پروتئازهای اصلی در ویروس کرونا را هدف می گیرد.

دارویی که مانع تکثیر ویروس کرونا می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دراگ تارگت، محققان آلمانی و چینی با توجه به ساختار پروتئاز ویروس کرونا دارویی ساخته اند که به این ویروس اجازه تکثیر نمی دهد و پروتئاز های اصلی در ویروس کرونا را هدف می گیرد.

این دارو که در حال حاضر بر روی موش ها آزمایش شده پروتئاز های اصلی در ویروس کرونا (Mpro که 3CLpro نیز نام دارد) هدف می گیرد و مانع شیوع و تکثیر آن می گردد.

دانشمندان آلمانی می گویند: مطالعه آنها می تواند باعث بهبود طراحی مهارکننده ها برای مقابله با ویروس کرونا گردد، گامی به سوی درمان های فوری مورد احتیاج برای مبارزه با همه گیری جهانی که در حال رخ دادن است.

محقق آلمانی این پژوهش به تازگیآلفا- کتوآمیدهایی پپتیدومتریک(peptidomimetic α-ketoamides) را طراحی نموده و ساخته اند که به عنوان بازدارنده پروتئاز اصلی ویروس کرونا عمل می نماید. محققان برای طراحی آلفا کتوآمیدهای بازدارنده، ساختار کریستالی Mpro متعلق به ویروس SARS-CoV-2 را معین کردند؛ این ساختار مشابه Mpro های مرتبط با ویروس SARS است.

محققان از ساختار کریستالی واکنش های Mpro برای تحقیق درباره واکنش آلفاکتوآمیدها و ارتقای داروی جایگزین استفاده کردند.

آنها این ترکیب مهار کننده اصلی خود را در موش ها آزمایش کردند و دریافتند که هیچ عارضه ای بروز نمی نماید.

این تیم پژوهشی که شامل محققان آلمانی و چینی می گردد با مطالعات خود نشان داده اند که تجویز مستقیم این ترکیب بر روی ریه ها ممکن است به فراوری داروها برای مبارزه با ویروس کرونا منجر گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 835

به "دارویی که مانع تکثیر ویروس کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که مانع تکثیر ویروس کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید