دانشگاه علوم پزشکی: نمونه ها و داده ها برای تایید نهایی به آزمایشگاه مرجع انستیتو پاستور در تهران ارسال شد

به گزارش مجله رویگری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز چند مبتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به دلتا در مشهد شناسایی شدند که آزمایش آنها برای تایید نهایی به تهران ارسال شده است.

دانشگاه علوم پزشکی: نمونه ها و داده ها برای تایید نهایی به آزمایشگاه مرجع انستیتو پاستور در تهران ارسال شد

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، دکتر مهدی قلیان اظهار کرد: نگرانی از انتقال این ویروس به وسیله تردد مسافران ناقل یا دیگر راه های سرایت ویروس وجود دارد.

وی با بیان این که موج پنجم شیوع کرونا در بعضی استان های کشور شروع شده است ،اضافه نمود: خراسان رضوی هنوز در دامنه موج چهارم شیوع کرونا قرار گرفته است و فرایند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر متوقف شده است.

قلیان تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های استان را 688 نفر اعلام نمود و ادامه داد: روزانه کمتر از 10 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این استان فوت می نمایند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این زمینه گفت: 38 درصد نمونه هایی که به دست ما رسیده نشان دهنده ویروس کرونای جهش یافته موسوم به دلتای هندی است اما برای تشخیص و تایید نهایی ساز وکار کشوری دارد و باید این نمونه ها و داده ها به آزمایشگاه مرجع انستیتو پاستور در تهران ارسال گردد.

رحیمی اضافه نمود: خوشبختانه آزمایشگاه مرجع خود را در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تجهیز و نمونه ها را آنالیز کردیم، احتمالا به زودی تهران گزارش نهایی خود را در این خصوص بعد از انجام آنالیز های لازم به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه خواهد داد اما با توجه به مسافرت های بسیار زیادی که از سمت شرق و جنوب شرق کشور به شهر مشهد انجام می گردد این فرایند شیوع ادامه پیدا خواهد نمود.

وی با بیان این که بعضی از پزشکان متخصص در شهر مشهد گزارش داده اند که تعداد قابل توجهی از بیماران غیربومی از این منطقه ها کشور به آن ها مراجعه داشته اند، اضافه نمود: متاسفانه این بیماران دارای علایم کرونای هندی بوده اند و با توجه به آماری که داریم، پیش بینی ما این است که شرایط کرونا در شهر مشهد دیر یا زود تغییر خواهد نمود.

وی در مورد تمهیدات ویژه نظارت بر ورود و خروج مسافران از مرزهای شرقی کشور گفت: در مرزهای شرقی کشور تمهیدات ویژه ای داریم و بسیاری از آزمایش های مسافران خارجی را تایید نمی کنیم و آزمایش های لازم را نیروهای خودمان در مرزهای هوایی و زمینی از مسافران خارجی می گیرند اما در مورد تردد بین استانی تنها ساز و کاری که وجود دارد این است که اگر بلیت ترددی می خواهد صادر گردد به وسیله نرم افزار ماسک باشد تا در صورتی که فردی به کرونا مبتلا شده باشد بلیت برای او صادر نگردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1634

به "دانشگاه علوم پزشکی: نمونه ها و داده ها برای تایید نهایی به آزمایشگاه مرجع انستیتو پاستور در تهران ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم پزشکی: نمونه ها و داده ها برای تایید نهایی به آزمایشگاه مرجع انستیتو پاستور در تهران ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید