داورزنی: باید به سمتی برویم که تماشاگری در ورزشگاه دنبال تهیه بلیت نباشد

به گزارش مجله رویگری، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اعلام شرایط برگزاری رقابت های فوتبال گفت: هر استانی که نتواند حداقل استانداردها را ایجاد کند، نمی تواند مسابقات فوتبال را برگزار کند.

داورزنی: باید به سمتی برویم که تماشاگری در ورزشگاه دنبال تهیه بلیت نباشد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی در حاشیه جلسه الزامات برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر گفت: در پی حوادث و ناهنجاری هایی که در دوره گذشته لیگ برتر رخ داد، جلسات مختلفی را با مسئولان برگزاری مسابقات بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور داشتیم تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که هم نظم و مسائل امنیتی رعایت شود و هم برای حفظ امنیت جانی تماشاگران طوری برنامه ریزی کنیم که مردم با آرامش مسابقات را دنبال کنند و از تماشای فوتبال بدون آنکه اتفاقی برای آنها رخ دهد، لذت ببرند.

داورزنی با بیان اینکه حوادث رخ داده بیانگر این است که باید زیرساخت ها و فرایند برگزاری مسابقات را اصلاح کنیم، شرح داد: برگزاری مسابقات را باید از لحاظ نحوه ورود و نشستن تماشاگران تا شرایط خروج آنها را با استفاده از تکنولوژی و امکانات مختلف طوری تنظیم کنیم که هر فردی بتواند در خانه بلیت الکترونیکی تهیه کرده و هیچ فردی برای تهیه بلیت به ورزشگاه مراجعه نکند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و از طرفی هر تماشاگر با بلیتی که خودش خریداری کرده و تعییناتش در آن درج شده به ورزشگاه بیاید تا با استفاده از مکانیزم های مختلف از جمله دوربین مداربسته، کنترل منطقی محقق شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه داد: برای برگزاری مسابقات نهادهای مختلفی درگیر هستند که شامل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و بخش امنیتی که مجموعه این عوامل در برگزاری نقش دارند و بایستی وظایف شان را به گونه ای انجام دهند که خدای نکرده اتفاق و مسئله ای برای مردم رخ ندهد.

داورزنی تأکید کرد: می بایست ساختار ورزشگاه ها و شرایط میزبانی را طوری فراهم آوریم که نیروی انتظامی بتواند کارش را بهتر انجام دهد و فدراسیون هم شرایطی را دنبال کند که تیم های میزبان و مهمان بدانند باید در قالب چه ساز و کاری حرکت کنند. به طوری که محوطه بیرونی ورزشگاه چطور کنترل شود و از طرف دیگری با توجه به ساختار کنفدراسیون فوتبال آسیا وقتی بلیت فروشی به صورت الکترونیکی انجام می شود، درصدی هم که باید به عوامل مختلف برگزاری تعلق بگیرد تعیین خواهد شد.

وی برخوردهای انضباطی حین برگزاری مسابقات را هم تنش زا دانست و گفت: افراد باید بدانند تماشاگری که می خواهد در ورزشگاه بازی را تماشا کند تحت پوشش دوربین های امنیتی واقع شده است و هر حرکتی هم که از او سر بزند، قابل شناسایی است. بنابراین زمانی که با تعیینات خود بلیت را خریداری می کند و روی صندلی شماره گذاری شده می نشیند، هر حرکت خطایی از جمله سنگپرانی نیز توسط دوربین ها ضبط شده و به دلیل فروش الکترونیکی بلیت آن تماشاگر خاطی قابل شناسایی است و پس از بازی برخورد انضباطی با او صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با تأکید بر این مهم که باید آرامش را به ورزشگاه ها بیاوریم، گفت: با توجه به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و رعایت استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات فوتبال، بلیت فروشی الکترونیکی، شماره دار شدن صندلی ها، نصب گیت های ورودی و خروجی و نصب دوربین های مدار بسته، حداقل الزامات است تا در یک فرایند منطقی تماشاگران با امنیت کامل مسابقات را دنبال کنند و بدانند همه چیز تحت کنترل است و هر هنجار شکنی با برخورد قانونی همراه خواهد شد و برخورد انضباطی را به دنبال دارد.

داورزنی با تاکید بر رعایت الزامات برگزاری مسابقات فوتبال شرح داد: تا زمانی که الزامات برگزاری مسابقات در ورزشگاهی وجود نداشته باشد، برگزاری هر مسابقه تبعات خطرناکی خواهد داشت. به همین دلیل با کمک مسئولان محلی و استانداران محترم، مدیران کل ستادی، هیئت های استانی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و نیروی انتظامی، شرایطی را فراهم می کنیم که رقابت های فوتبال با رعایت این استانداردها برگزار شود.

داورزنی با بیان اینکه شماره دار کردن صندلی، نصب دوربین مداربسته، فروش الکترونیکی بلیت ها و نصب گیت های ورودی و خروجی، حداقل استانداردهاست، تأکید کرد: اگر هر استانی نتواند این الزامات را به وجود آورد، حق میزبانی از آنها سلب و به استان همجواری که دارای این شرایط است، واگذار خواهد شد، اما تلاش می کنیم که این الزامات در استان ها به وجود آید تا استان های درگیر رقابت های لیگ برتر فوتبال از حق میزبانی خود بتوانند استفاده کنند.

در این جلسه معاونان وزارت ورزش و جوانان، مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، فدراسیون فوتبال و مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 177

به "داورزنی: باید به سمتی برویم که تماشاگری در ورزشگاه دنبال تهیه بلیت نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: باید به سمتی برویم که تماشاگری در ورزشگاه دنبال تهیه بلیت نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید