راز تراکوتا، ارتش سربازهای خفته در خاک برملا شد!

به گزارش مجله رویگری، قطعا کشف ارتش تراکوتا یا همان ارتش سفالی چین یکی از جالب ترین کشف های تاریخ کشور چین بوده است. طبق آنچه که باستان شناسان تخمین زده اند، قدمت این سربازهای سفالی به سال 220 تا 210 قبل از میلاد مسیح برمی شود.

راز تراکوتا، ارتش سربازهای خفته در خاک برملا شد!

در سال 1974 باستان شناسان توانستند ارتشی را پیدا نمایند که در استان Shaanxi کشور چین در نزدیکی مقبره امپراطور اول چین، در زیر خاک خفته بودند. پیدا شدن یک ارتش 8 هزار نفری سفالی میزان انسان مطمئنا یکی از حیرت آورترین کشف های تاریخ چین بوده است که هر کسی را خیره می نماید. این ارتش 8 هزار نفره سفالی کاملا به سلاح ها مجهز بودند. با خبرنگاران همراه باشید تا ارتش سفالی چین را بهتر بشناسید.

کشف ارتش سفالی چین

دانشمندان بر این باورند که کل این گورستان زیر زمینی در واقع انعکاسی از داخل و خارج کاخ امپراطوری آن دوران بوده است. در واقع در سال 1974 کشاورزان محلی منطقه در حال حفاری بودند که ناگهان یک سر سفالی به بیرون افتاد.

جالب است بدانید که صورت همه این سربازان رو به شرق است، دقیقا سمتی که قلمرو دشمن بوده است، هر سرباز هم سلاحی در دست دارد.

بازسازی سربازان ارتش تراکوتا

وقتی که باستان شناسان این سربازان را پیدا کردند بسیاری از آن ها خراب و شکسته بودند و قسمت هایی از بدن آن ها به خصوص سر آن ها وجود نداشت و علاوه بر این درخشندگی شان را از دست داده بودند. تا به امروز باستان شناسان چینی پیروز شده اند تا بسیاری از این قسمت های شکسته را ترمیم نمایند.

سربازان ارتش تراکوتا چطور ساخته شده اند؟

ارتش ارواحی چین یا همان ارتش سفالی چین از گل سفال و خاک رس درست شده اند و همه آن ها کار دست هستند. باستان شناسان تخمین زده اند که در آن دوران هنرمندانی که این سربازان را ساخته اند حداقل 10 سال را برای ساخت آن ها صرف نموده اند تا بتوانند 8 هزار سرباز را در میزان های واقعی و با برترین و بیشترین جزئیات ممکن بسازند.

دانستنی هایی درباره ارتش تراکوتا

  • تراکوتا امروزه به عنوان یک سبک طراحی ساختمانی و معماری که در آن ماده اصلی سفال قرمز رنگ است، شناخته می گردد.
  • هیچ کدام از این 8 هزار سرباز شبیه به یکدیگر نیستند و همگی با هم حتی در کوچک ترین جزئیات تفاوت دارند.
  • سه سردابه ای که در این مقبره وجود دارد، دارای دسته بندی متفاوت و با دسته مختلفی از سربازان هستند.
  • سربازان چینی و سفالین تراکوتا برای نمایش به سان فرانسیسکو فرستاده شده بودند.

چرا ارتش تراکوتا چین ساخته شده است؟

هدف اصلی از ساخته شدن جنگجویان ارتش تراکوتا نه فقط تئوری بلکه یک هدف عملی بوده است به این معنی که هدف اصلی از ساخت چنین ارتشی این بوده است که امپراتور اول را از دشمنانش در زندگی بعدی در امان نگه دارد و به همین دلیل است که این سربازان با چنین دقت و ظرافتی ساخته شده اند. صاحب گران ترین و لوکس ترین هواپیمای دنیا کیست؟ را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری های عجیب الا غ های این جزیره پیژامه می پوشند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2040

به "راز تراکوتا، ارتش سربازهای خفته در خاک برملا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز تراکوتا، ارتش سربازهای خفته در خاک برملا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید