راهنمای جامع بازدید از دیوار چین

به گزارش مجله رویگری، بازدید از دیوار چین به عنوان معروفترین جاذبه این کشور جز بایدهای سفر به چین است! این دیوار که به عنوان یکی از شگفتی های دنیا شناخته می گردد، با بیش از 2000 سال قدمت و 21 کیلومتر طول، از چندین استان شمالی چین عبور نموده و به جرات می توان گفت که چشمگیرترین سازه ای ست که از دوران باستان کشورهای آسیای شرقی به جا مانده است. از آنجایی که در فصل پربازدید یا در زمان تعطیلات ممکن است برای بازدید از این ابر سازه با ازدحام جمعیت روبه رو شوید، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای جامع بازدید از دیو ار چین را مطالعه کنید.

راهنمای جامع بازدید از دیوار چین

آنچه در این مطلب می خوانید

  • تاریخچه دیوار بزرگ چین
  • بنای اولیه دیوار بزرگ چین
  • بازدید از دیوار چین در نزدیکی پکن
  • مناسب ترین بخش را برای بازدید از دیوار بزرگ چین
  • بخش های توصیه شده برای گردشگران با ویلچر
  • چالش برانگیزترین بخش دیوار بزرگ چین؛ جیانکو تا موتیانیو
  • نحوه رسیدن به دیوار بزرگ چین (از پکن)
  • گذراندن یک شب در دیوار بزرگ چین
  • رستوران های اطراف دیوار بزرگ چین
  • برترین زمان برای بازدید از دیوار چین: بهار و پاییز
  • سوالات متداول

تاریخچه دیوار بزرگ چین

بعد از شنیدن توصیف های یکی از شگفتی های ساخت بشر در دنیا و پربازدیدترین جاذبه در چین، فقط یک نام به فکر می آید، دیوار بزرگ چین!

این دیوار مانند دیگر بناهای تاریخی چین به دستور امپراتور وقت، Qinshihuang، برای محافظت از سلطنت خود (221-207 قبل از میلاد) طراحی شد. ساخت و ساز دیوار در چهار دوره متفاوت ادامه از جمله سلسله جین (1115-1235) ادامه پیدا کرد.

مشهورترین بخش های دیوار، باروهای آجرکاری سنگی، برج های فانوس دریایی و برآمدگی های پرنده ای شکل است که از کوه های شمال پکن عبور می نمایند. این بقایا متعلق به سلسله مینگ (1368-1644) هستند، زمانی که امپراتور هونگوو به تازگی سلسله یوان را که به وسیله مغولان اداره می شد را بیرون رانده و می خواست امنیت امپراتوری خود را از تهاجم تضمین کند.

ویژگی که بیش از هر چیزبازدیدکننگان را شگفت زده می نماید، میزان بزرگ دیوار است! این دیوار با طول رسمی بیش از 21000 کیلومتر، از گذرگاه شانهای، جایی که با دریای بوهای در استان هبی تلاقی می نماید، تا غربی ترین نقطه آن در قلعه خشت و گلی خیره نماینده Jiayuguan در صحرای گوبی در استان گانسو امتداد دارد.

در بازدید از دیوار چین متوجه می شوید که این سازه نه یک دیوار پیوسته، بلکه در واقع از هزاران بخش کوچکتر و در فواصل وسیع تشکیل شده است.

چندین بخش از دیوارهای بازسازی شده سلسله مینگ در نزدیکی پکن قرار دارند که با توجه به راحتی دسترسی، بیشترین بازدید نماینده را دارند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور چین از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور چین

بنای اولیه دیوار بزرگ چین

حدود قرن هفتم قبل از میلاد، استان چو آغاز به ساخت یک سیستم دفاعی دائمی کرد. این استحکامات که به دیوار مربع معروف هستند در بخش شمالی استان مرکز پادشاهی قرار داشت. از قرن ششم تا چهارم سایر استان ها از چو پیروی نموده و در بخش جنوبی استان چی یک دیوار گسترده به تدریج با استفاده از دایک های رودخانه موجود، سنگرهای نو ساخته شده و منطقه ها کوهستانی صعب العبور ایجاد شد! دیوار چین عمدتا از خاک و سنگ ساخته شده بود و به سواحل دریای زرد ختم می شدند.

بعدها در استان ژونگشان یک سیستم دیواری برای خنثی کردن تهاجم استان های ژائو و کین ساخته شد. دو خط دفاعی در این استان وجود داشت: دیوارهای Hexi (غرب رودخانه [زرد]) و هنان (جنوب رودخانه). دیوار هکسی یک استحکام در برابر استان کین و عشایر غربی بود. این بنا که در زمان سلطنت پادشاه هوی (370-335 قبل از میلاد) ساخته شد.

دیوار هنان، که برای محافظت از دالیانگ (مرکز، کایفنگ کنونی) ساخته شده بود، در سال های بعدی پادشاه هوی تعمیر و توسعه یافت. استان ژنگ بعلاوه یک سیستم دیواری ساخت که پس از تسخیر ژنگ به وسیله استان هان بازسازی شد. استان ژائو یک دیوار جنوبی و یک دیوار شمالی را تکمیل کرد. دیوار جنوبی عمدتاً به عنوان دفاعی در برابر این استان ساخته شد.

به این ترتیب دیوار چین رفته رفته تا کیلومترها توسعه پیدا نموده و چنیدن استان چین را در بر گرفت. امروزه تنها بخشی از این دیوار بزرگ مورد بازسازی قرار گرفته و قابل بازدید است. در ادامه مطلب راهنمای بازدید از دیوار چین این بخش ها را به همراه راه های دسترسی معرفی نموده ایم.

بیشتر بخوانید

معرفی 10 تا از زیباترین روستاهای چین که باید ببینید

بازدید از دیوار چین در نزدیکی پکن

از قسمت های پرطرفدار بازدید از دیوار چین در پکن، Badaling است که در نزدیک ترین و شلوغ ترین بخش به شهر واقع شده است. قسمت Mutianyu کمی دورتر قرار گرفته و بازتماشامایندگان کمتری دارد.

Badaling تنها بخش از دیوار بزرگ پکن است که با قطار قابل دسترسی می باشد. بخش های دیگر احتیاج به کرایه وسیله نقلیه شخصی یا ترکیبی از اتوبوس و تاکسی دارند. برترین گزینه این است که انتخاب کنید کدام بخش از دیوار را می خواهید بازدید کنید و یک ماشین شخصی با یک راننده انگلیسی زبان رزرو کنید.

Badaling، Mutianyu و Huanghua Cheng نزدیک ترین بخش های دیوار به پکن هستند و به راحتی در یک روز یا حتی یک صبح می توان از آن ها بازدید کرد. اگر قصد تماشا بخش های دورتر از جمله ژوانگ دائوکو، جینشانلینگ، جیانکو و گوبیکو را دارید ضروری است یک روز کامل را در نظر بگیرید. در این صورت حتی می توانید زندگی روستاییان چین را از نزدیک ببینید.

مناسب ترین بخش را برای بازدید از دیوار بزرگ چین

بخش بیشتر دیوار بزرگ چین بر روی کوه واقع شده است و از 15 استان عبور می نماید. بازدید از بخش هایی که در کنار کوه قرار دارند مشکل است. در مجموع بخش هایی از دیوار که در نزدیکی شهر پکن هستند در دسترس بوده و بیشترین بازدید نماینده را دارد. برای مقایسه ساده و تصمیم گیری در خصوص بازدید از کدام بخش، جدول زیر را ببینید:

Section

Badaling

Mutianyu

Simatai

Jiankou

Hours from Beijing

2

Scenery/ Photography (/5)

4

4

4

5

Physical Demands (/5)

2

2

4

5

Crowding (/5)

5

4

3

1

Tourism Development

Restored

Restored

Wild

Wild

Fit For

Handicapped Travelers

Kids and Seniors

Ordinary Hikers

Strong Hikers

پیشنهاد طبق تجربه مسافران: ما رفتن به Badaling را به علت شلوغ بودن و جمعیت زیاد گردشگران توصیه نمی کنیم. از نظر ما قسمت Mutianyu به علت وجود تله کابین و سطح نسبتا مسطح، برترین مکان برای بازدید از دیوار چین به ویژه برای خانواده هایی که با بچه ها سفر می نمایند وسالمندان می باشد.

البته اگر منطقه ها خلوت تر و کمی صعب العبور را ترجیح می دهید، پس ما Jiankou یا Jinshanling را که برای پیاده روی نیز مناسب هستند توصیه می کنیم. قسمت دیوار بزرگ Simatai یکی از خاص ترین بخش های دیوار چین است. از این قسمت فقط بعد از تاریک شدن هوا می توان بازدید کرد. اگر زمان بیشتری دارید و می خواهید یک شب را در دیوار بزرگ چین بگذرانید، سیماتای انتخاب خوبی است! اقامت در شهر آبی گوبی در کنار دیوار بزرگ سیماتای بسیار راحت است و می توانید پس از بازدید از دیوار از چشمه های آب گرم نیز لذت ببرید.

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های گردشگری پکن | چین

بخش های توصیه شده برای گردشگران با ویلچر

دیوار بزرگ در Badaling، Mutianyu، و Juyongguan (بیشتر) مناسب گردشگران با ویلچر است. به این ترتیب اگر به ویلچر سفر می کنید، حداقل می توانید بخشی از دیوار بزرگ را از ببینید.

  • در بخش Badaling، گردشگران ویلچر دار می توانند به وسیله رمپ به اولین برج مراقبت شمالی برسند. این گردشگران باید خدمات آسانسور را از قبل رزرو نمایند.
  • در بخش Mutianyu، یک تله کابین برای گردشگران ویلچر دار وجود دارد که از دیوار و رمپ ها به سکوی زیر برج مراقبت 14 صعود می نمایند و از آنجا می توانید چشم انداز ها زیبای دیوار بزرگ را ببینید.
  • در Juyongguan، منطقه قلعه، دیوار بزرگ در پایین دره را می توان با ویلچر دید.
  • در غیر این صورت بازدید از دیوار بزرگ در منطقه ها مسطح تر مانند شانهایگوان در ساحل شرقی و Jiayuguan در صحرای غربی برای گردشگران ویلچر دار توصیه می گردد.

چالش برانگیزترین بخش دیوار بزرگ چین؛ جیانکو تا موتیانیو

اگر دوست دارید یک بازدید از دیوار چین پر چالش با پیاده روی 4 تا 5 ساعته را تجربه کنید، دیوار بزرگ در جیانکو برترین انتخاب برای شماست! این بخش دیوار بدون تله کابین یا هر مسیر هموار دیگر است. در این بخش بسیاری از پله های دیوار بزرگ شکسته یا فرو ریخته اند که این بازدید را خطرناک تر می نماید. البته با وجود تمام سختی ها این محبوب ترین مسیر پیاده روی به سمت موتیانیو برای طبیعت گردان است.

کوهنوردان باید لباس مناسب از جمله چکمه های کوهنوردی بسیار محکم بپوشند و آب و غذای فراوان به همراه داشته باشند. هنگام پیاده روی در بخش های بازسازی نشده دیوار، برترین کار این است راهنمای استخدام کنید که راه را می شناسد، زیرا بعضی از بخش ها کاملا صعب العبور یا خطرناک می شوند، در حالی که بعضی دیگر از منطقه ها نظامی عبور می نمایند و احتیاج به هدایت دارند.

نحوه رسیدن به دیوار بزرگ چین (از پکن)

برای بعضی از بخش های دیوار بزرگ چین که به خوبی بازسازی شده اند، مانند Badaling و Mutianyu، می توانید از اتوبوس عمومی یا توریستی، تاکسی یا حتی قطار گلوله بهره ببرید (فقط Badaling).

اما با توجه به محدودیت های آشنایی با زبان چینی، زمان ثابت حرکت و مسائل ناشی از گرفتن وسیله نقلیه عمومی و غیره، استفاده از سرویس ترانسفر خصوصی با یک ماشین جادار، راهنمای انگلیسی زبان و سرویس پیکاپ یک جا سفر شما را لذت بخش تر می نماید! پس می توانید با تورهای گردشگری همراه شوید.

گذراندن یک شب در دیوار بزرگ چین

به طور میانه حدود 2 ساعت طول می کشد تا از مرکز شهر پکن به دیوار بزرگ برسید. بازدید نیم یا یکروزه از دیوار امکان پذیر است اما اگر بخواهید می توانید اقامت یک شبه در نزدیکی دیوار را هم تجربه کنید. به این ترتیب از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • از ترافیک و صف کشیدن برای بازدید از دیوار چین در امان هستید.
  • از دیوار بزرگ چین در اوایل صبح، زمانی که هیچ جمعیتی وجود ندارد تماشا کنید.
  • از غروب آفتاب و چشم انداز شبانه دیوار بزرگ چین لذت ببرید.

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری شانگهای - چین

رستوران های اطراف دیوار بزرگ چین

در بخش های بازسازی شده، رستوران ها و هتل های زیادی وجود دارد که غذاهای محلی و مکانی برای اقامت مسافران فراهم می نمایند. رستوران های اطراف دیوار بزرگ ممکن است به شیکی رستوران های مرکز شهر پکن نباشند، اما می توانید غذاهای محلی چینی را در آن ها تجربه کنید.

بخش های صعب العبور تر، رستوران یا هتل ندارند، بنابراین اگر قصد پیاده روی در دیوار بزرگ دارید، باید غذا همراه داشته باشید.

برترین زمان برای بازدید از دیوار چین: بهار و پاییز

برترین زمان برای بازدید از دیوار بزرگ چین (در اطراف پکن) بهار و پاییز است. در این فصل ها از گرمای تابستان، شلوغی و شرایط یخبندان زمستانی در امان هستید.

  • بهار (آوریل تا مه) در کوه های پکن خنک/گرم است و گیاهان و گل های سبز دیوار بزرگ را زیبا نموده اند.
  • پاییز (سپتامبر تا نوامبر) به علت آب و هوای صاف برترین فصل پیاده روی است که به شما امکان می دهد دیوار بزرگ را در زیباترین حالتش ببینید. کوه ها با رنگ های قرمز، طلایی، زرد و قهوه ای پوشانده شده و تصویری رویایی را خلق می نمایند.

اگر برایتان مقدور است، می توانید در تابستان و زمستان از دیوار بزرگ نیز تماشا کنید. تابستان فصل اوج گردشگری است و بخش های پرطرفدار حسابی شلوغ می شوند. بازدید از دیوار در این فصل با گرمای هوا، تابش آفتاب و مقداری بارش باران همراه است. زمستان ها در دیوار بزرگ چین بسیار سرد، حتی یخبندان است، اما تقریباً هیچ ازدحامی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

کارهای ممنوعه در چین

توصیه هایی برای بازدید از دیوار چین

  • برای داشتن تجربه بهتر از بادید، بهتر است برای یک برنامه سفر مناسب، شامل حمل و نقل راحت با تهویه مطبوع و راهنمای برنامه ریزی کنید.
  • در بخش های بازسازی نشده دیوار چین، احتمال گم شدن بدون راهنما وجود دارد و رسیدن به آنجا به تنهایی بسیار سخت خواهد بود.
  • بعلاوه، از آنجایی که دیوار بزرگ چین از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است، بسیار فراتر از یک جاذبه تماشای می باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای لذت بردن و داشتن تجربه ای ارزشمندتر، پیش زمینه ای از تاریخچه ساخت دیوار داشته باشید.

سخن پایانی

دیوار بزرگ چین در طول قرن ها به وسیله امپراتوران چین برای محافظت از قلمرو خود ساخته شد. این دیوار امروزه، هزاران مایل در امتداد مرز شمالی تاریخی چین امتداد دارد! بیشترین چیزی که بیشتر مردم در خصوص دیوار بزرگ چین می دانند، این است که این بنا بلندترین سازه ساخت بشر است! اما این سازه بزرگ داستان های بسیاری برای شنیدن دارد که هر یک مانند خود ینا حیرت انگیز هستند. متاسفانه امروزه بازدید از تمام قسمت های دیوار امکان پذیر نیست اما نکته مثبت اینکه بخش هایی از آن مورد بازسازی قرار گرفته و گردشگران می توانند از آن بازدید و عظمت این سازه را از نزدیک ببینند.

سوالات متداول

.

آیا امکان بازدید از دیوار چین وجود دارد؟

بخشی از دیوار که در نزدیکی پکن واقع شده است، بازسازی شده و گردشگران در یک پیاده روی 1 تا 2 ساعته می توانند از آن بازدید نمایند. امکان بازدید از بخش های بازسازی نشده هم وجود دارد. اما این کار به علت صعب العبور بودن راه احتیاج به راهنما و آمادگی جسمانی دارد.

هزینه بازدید از دیوار چین چقدر است؟

معمولاً 500 تا 1000 یوان (75 تا 150 دلار آمریکا) برای یک تور یک روزه دیوار بزرگ هزینه دارد. هزینه تورهای خودراهنما فرق دارد. اگر کسی تمام مسیر را با اتوبوس به Badaling یا Mutianyu برود و برگردد و تمام مسیر را بدون استفاده از تله کابین یا سرسره پیاده روی کند، هزینه آن می تواند به 200 تا 300 یوان (20 تا 50 دلار آمریکا) برسد.

آیا گردشگران اجازه دارند روی دیوار چین قدم بزنند؟

بخش های مختلف دیوار چین در ساعات مختلف باز است. گردگشگران می توانند بر روی دیوار قدم زده و عکاسی نمایند. البته بخش های بازسازی نشده در تمام زمان ها قابل دسترس هستند و احتیاجی به بلیط ورودی ندارند.

برای تماشا دیوار چین چقدر زمان احتیاج دارید؟

با توجه به در نظر گرفتن میانگین سرعت روزانه حدود 20 کیلومتر و با این فرض که فرد 8 تا 10 ساعت در روز را صرف پیاده روی بر روی دیوار بزرگ چین کند، طی کردن خط اصلی دیوار بزرگ حداقل 3 تا 5 ماه طول می کشد. پیاده روی در قسمت هایی از دیوار بزرگ چین که به وسیله سلسله مینگ ساخته شده است از نظر تئوری 442 طول می کشد. البته بازدید از قسمتی از دیوار چین که در نزدیکی پکن واقع شده است فقط حدود یک تا دو ساعت زمان می برد.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 16 خرداد 1403 بروزرسانی: 16 خرداد 1403 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2206

به "راهنمای جامع بازدید از دیوار چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع بازدید از دیوار چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید