رشد برق آسای چت بات تحلیلگران را حیرت زده کرد

به گزارش مجله رویگری، یک مؤسسه تحقیقاتی خاطرنشان کرد سرعت رشد هیچ اپلیکیشنی به مقدار چت بات بالا نیست.

رشد برق آسای چت بات تحلیلگران را حیرت زده کرد

چت بات هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی شرکت OpenAI، در ماه های اخیر به تیتر یک رسانه های فناوری تبدیل شده است. این چت بات در زمانی بسیار کوتاه متن هایی می نویسد که دقیق و حاوی اطلاعات فراوان اند. ChatGPT به هر سؤالی پاسخ می دهد و حتی توانایی کدنویسی هم دارد.

سرعت رشد کاربران چت جی پی تی بسیار بیشتر از حد تصور است. بر اساس گزارش گیزمودو، ChatGPT با سرعت بیشتری نسبت به هر اپلیکیشن دیگری که در دسترس کاربران عمومی واقع شده است، رشد نموده است. این چت بات تنها دو ماه پس از آغازبه کار، به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کرد. تا سرانجام ماه گذشته میلادی، روزانه 13 میلیون کاربر یکتا از ChatGPT بازدید کردند.

آمار استفاده از ChatGPT در عرض تنها یک ماه (از ماه سرانجامی 2022 تا ماه آغازین 2023) تقریباً دو برابر شد. در سرانجام سال گذشته میلادی تعداد کاربران فعال ماهانه ChatGPT حدوداً 57 میلیون نفر و تعداد بازدید روزانه حدوداً 6 میلیون بود.

در مقایسه، تیک تاک (شبکه اجتماعی محبوب چینی) حدوداً 9 ماه پس از آغازبه کار در بازار های بین المللی به 100 میلیون کاربر دست پیدا کرد. اینستاگرام تا 2.5 سال پس از تولدش نتوانست به 100 میلیون کاربر برسد.

ChatGPT حدودا پنج روز پس از آغازبه کار، به یک میلیون کاربر دست پیدا کرد. بازدید بسیار بالا در روز های آغازین باعث کرش کردن ChatGPT شد.

تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی UBS اعلام کردند که هیچ اپلیکیشن دیگری با این سرعت رشد ننموده است.

ChatGPT صرفاً موردتوجه کاربران معمولی قرار نگرفته و شرکت های بزرگ صنعت فناوری نیز نیم نگاهی به شرکت خالق این چت بات دارند. مایکروسافت تأیید نموده است که چندین میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری می نماید. OpenAI توانسته است به وسیله ChatGPT گوگل را به چالش بکشد.

منبع: فرادید
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2102

به "رشد برق آسای چت بات تحلیلگران را حیرت زده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد برق آسای چت بات تحلیلگران را حیرت زده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید