زوار: تضمینی برای کسب دو سهمیه از طریق مسابقات قاره ای وجود نداشت، نباید به شهرداری ورامین می باختیم

به گزارش مجله رویگری، سرمربی تیم لوازم خانگی کن گفت: این تفکر که می توانستیم دو سهمیه فعلی را بدون دردسر از مسابقات قاره ای کسب کنیم اشتباه است.

زوار: تضمینی برای کسب دو سهمیه از طریق مسابقات قاره ای وجود نداشت، نباید به شهرداری ورامین می باختیم

محمدرضا زوار در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص شکست این تیم در جدال مدعیان مقابل شهرداری ورامین گفت: رقابت کن و شهرداری ورامین دیدار مهیج و تماشاگر پسند بود و من این برد را به تیم شهرداری ورامین تبریک می گویم. با اتفاقات داخل زمین مبارزه به سود شهرداری ورامین به پایان رسید، اما با این حال از 90 درصد عملکرد بچه ها رضایت دارم.

وی مطرح نمود: بازیکنان جوان ما مبارزات خوبی انجام دادند و علی رغم اینکه این دیدار را با نتیجه نزدیک واگذار کردیم، اما شایسته باخت نبودیم. در دیدار فرزان عاشورزاده و سروش احمدی، فرزان مغلوب اشتباهات داوری شد. اشتباهات سهوی داوری وجود دارد و قطعا در این دیدار نیز اشتباهات داور سهوی بود، اما طبق قوانین روز، داور می توانست وقتی ضربه فرزان به صورت احمدی برخوردار کرد، شمارش را انجام و کارت بکشد.

سرمربی تیم تکواندو لوازم خانگی کن خاطر نشان کرد: داور می توانست با انجام این کار عدالت بیشتری را اجرا کند. وقتی انتظار داریم بازیکنان ضربات چرخشی بزنند، باید خودمان به داوران این جرات را بدهیم تا در ضربا چرخشی قوانین را اجرایی کنند. قوانین قابل شکستن نیست، اما انعطاف در داوری باید وجود داشته باشد. اگر داور در این دیدار از کارت خود استفاده می کرد نتیجه بازی به گونه ای دیگر رقم می خورد و فرزان به راحتی نتیجه را به سود خود رقم می زد.

زوار در خصوص اظهارات کارشناسان در خصوص فقر تکنیکی بازیکنان در لیگ برتر تکواندو گفت: قطعا ضربات چرخشی از ارزش بالای برخوردار است، اما به نظر من علت استفاده کم بازیکن از ضربات چرخشی در لیگ برتر، هوگوهای تولید داخلی است. هوگوهای تولید داخل از لحاظ استاندارد فاصله زیادی با هوگوی دنیای دارد. در هوگوهای داخلی ضربات تنه یا کوچکترین تماس با ثبت امتیاز همراه می شود و به همین دلیل بازیکنان ریسک و جرات ضربات چرخشی را ندارند.

وی اضافه کرد: استدلال آنها این است وقتی پای آنها می تواند به راحتی با هوگو برخورد و امتیاز ثبت شود چرا باید بچرخند و احتمال دریافت ضربه را بالا ببرند. اگر سیستم ما استاندارد بود بازیکنان از ضربات چرخشی بیشتری استفاده می کردند. اعتقاد ندارم بازیکنان ما فقر تکنیکی دارند، اما عادت بازی داخلی این ضعف را نمایان کرده است. با این حال ضربات چرخشی تمرین زیادی می خواهد و باید این کار در باشگاه های پایه انجام شود.

سرمربی تیم تکواندو کن در خصوص کسب دو سهمیه المپیک توسط ملی پوشان ایران گفت: فدراسیون دنیای با ماراتن سنگین مسابقات گرندپری کار را برای ورزشکاران همه کشورها سخت کرده است. کسب دو سهمیه المپیک را با وجودی که شایسته کسب سه سهمیه بودیم، تبریک می گویم. کسب دو سهمیه کار بزرگی بود که جای تبریک به فدراسیون و کادرفنی دارد.

زوار با تمجید از عملکرد مردانی گفت: ارزش سجاد مردانی با عدم کسب سهمیه المپیک زیر سوال نخواهد رفت و او یک بازیکن شاخص است که زحمات زیادی برای تکواندو ایران کشیده است. مردانی شایسته کسب سهمیه المپیک بود، اما مسابقات زیاد باعث آسیب دیدگی این بازیکن و سبب شد چند مسابقه را از دست بدهد و در نهایت با اختلاف 4 امتیاز سهمیه المپیک را از دست بدهد.

وی در خصوص اینکه برخی کارشناسان کسب دو سهمیه را پسرفت برای تکواندو ایران می دانند و اعتقاد دارند با این همه هزینه می توانستیم دو سهمیه را از طریق مسابقات قاره ای کسب کنیم، گفت: به نظر من این تفکر اشتباه است. با این سیستم و قوانین جاری تصمینی برای کسب دو سهمیه ما در مسابقات قاره ای وجود نداشت. نباید از تکواندو روز دنیا عقب بمانیم و اینکه توانستیم در مسابقات گرندپری شرکت و دو سهمیه کسب کنیم کار ازشمندی بود. امیدوارم با این دو سهمیه پیروز به کسب خوشرنگ ترین مدال ها شویم و نتیجه تاریخی را برای تکواندو ایران ثبت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 606

به "زوار: تضمینی برای کسب دو سهمیه از طریق مسابقات قاره ای وجود نداشت، نباید به شهرداری ورامین می باختیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوار: تضمینی برای کسب دو سهمیه از طریق مسابقات قاره ای وجود نداشت، نباید به شهرداری ورامین می باختیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید