ساخت یک سریال تلویزیونی جدید از فرانکشتاین مری شلی

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکتوالیته- شرکت فیلمسازی استون ویلج با همکاری کمپانی رسانه ای بلک باکس برای فراوری یک سریال اقتباس تلویزیونی از رمان کلاسیک فرانکشتاین، نوشته مری شلی، نویسنده انگلیسی وارد همکاری شده اند.

ساخت یک سریال تلویزیونی جدید از فرانکشتاین مری شلی

اگر چه در حال حاضر قرار است سریال به صورت محدود ساخته شود اما هر دو شرکت فیلمسازی ابراز امیدواری نموده اند که شخصیت ها و خط روایی داستان به نحوی تنظیم شود که سریال در طی چند فصل ادامه دار باشد.

این اثر اقتباسی جدید که بردلی مک مانوس نگارش فیلم نامه آن را بر عهده دارد در اروپا فیلم برداری می شود و خط اصلی داستان نیز بر رفتارها و وسواس های شخصیت علمی(فرانکشتاین) که در پی کشف راز بین زندگی و مرگ است تمرکز خواهد داشت. تاریخ فیلمبرداری یا اکران این اثر هنوز معین نیست.

اسکات استیندورف، مدیر شرکت فیلمسازی استون ویلج درباره ایده ساخت یک سریال جدید از این شاهکار کلاسیک می گوید در حالی که با چند نورولوژیست مشغول کار روی یک فیلم مستند بودم فهمیدم که کنجکاوی انسان در پس دستاورهای علمی امروز بسیار شبیه به آن چیزی است که مری شلی در سال 1818 نگاشت. این داستان 200 ساله به نظر می رسد تا همواره به زمان ما مربوط و مرتبط باقی می ماند.

جولیانا پاپادیا، مدیر رسانه بلک باکس نیز اشاره نمود که شرکت استون ویلچ و بردلی مک مانوس این ایده ما را به اشتراک می گذارند که چرا این کتاب فوق العاده باید در زمانه ما دوباره خوانده و بازبینی شود و حالا ما از آغاز این سفر بسیار شاد هستیم.

فرانکشتاین که به عنوان اولین رمان علمی تخیلی از آن یاد می نمایند معروف ترین اثر مری شلی، نویسنده انگلیسی است که اولین بار در سال 1818 و در 20 سالگی نویسنده آن منتشر شد.

فرانکشتاین دانشمند جوان و جاه طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی عظیم تر از یک انسان معمولی می سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه های ناشی از دوختن به چشم می خورد. این موجود آنقدر وحشتناک است که همه، حتی خالقش از دست شرارت های او فرار می نمایند.

از فرانکشتاین اقتباس های متعددی در تاریخ سینما اجرا شده که اولین آن ها به سال 1910 باز می شود که جی داولی آن را کارگردانی کرد. معروف ترین اقتباس نیز سه فیلم فرانکشتاین، عروس فرانکشتاین و پسر فرانکشتاین، با بازی بوریس کارلوف و کارگردانی جیمز ویل در دهه 30 میلادی بود که موجب محبوبیت شخصیت فرانکشتاین در دنیای ادبیات شد. این رمان همچنین دستمایه ساخت فیلم های کمیک موزیکال نمایشنامه، نمایش باله و شوهای تلویزیونی و اخیرا یک بازی معمایی رایانه ای بوده که همه بیانگر محبوبیت این هیولای علم مدار برای انسان مدرن است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1268

به "ساخت یک سریال تلویزیونی جدید از فرانکشتاین مری شلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت یک سریال تلویزیونی جدید از فرانکشتاین مری شلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید