سایه تهدید بر سر سیاستمداران اسپانیا در آستانه انتخابات محلی

به گزارش مجله رویگری، به فاصله چند روز مانده به انتخابات محلی حساس مادرید، نامه های تهدیدآمیزی حاوی گلوله یا چاقو، خطاب به شخصیت های حزب چپ اسپانیا ارسال شده است.

سایه تهدید بر سر سیاستمداران اسپانیا در آستانه انتخابات محلی

به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا، پس از ریس ماروتو وزیر گردشگری اسپانیا که دیروز نامه ای حاوی چاقوی خونین دریافت کرد، امروز نیز برای ایزابل آیوسو رئیس محافظه کار منطقه مادرید نامه ای حاوی دو گلوله ارسال شده است.

هفته گذشته پابلو ایگلسیاس رهبر حزب چپ پودموس، وزیر کشور و همچنین فرمانده گارد شهری نیز نامه های تهدیدآمیز مشابهی دریافت نموده بودند. این نامه ها حاوی گلوله های یک تفنگ بود که ارتش اسپانیا بین دهه های شصت و هشتاد میلادی استفاده می کرد.

مرکز امنیتی اداره توزیع بسته های پستی، این بار نامه ای حاوی دو گلوله خطاب به رئیس منطقه مادرید کشف و مراتب را به مرکز پلیس کاتالونیا و پلیس محلی اسپانیا برای انجام تحقیقات درباره منبع نامه اعلام نموده است. وزارت کشور اسپانیا نیز موضوع را به ریاست منطقه مادرید (صندلی خانم آیوسو) ابلاغ نموده است.

به نوشته ال پائیس، این پنجمین نامه ای است که در هفته اخیر خطاب به سران احزاب سیاسی پودموس، حزب مردمی (PP) و حزب کارگر سوسیالیست اسپانیا (PSOE)، در آستانه انتخابات محلی شناسایی شده و آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

ایزابل دیاز آیوسو، نامزد حزب مردمی اسپانیا با اشاره به این تهدیدات آنها را حقیر شمرده و گفت: با این نامه ها باید به اندازه اهمیتی که دارند روبرو شد: هیچ اهمیتی نمی دهیم به کسانی که سعی می نمایند برای قهرمان نشان دادن خود به این کارهای حقیرانه متوسل شوند.

دولت اسپانیا نیز در کنار سایر سیاستمداران، به شدت این وقایع را محکوم نموده و همبستگی خود را با رئیس منطقه مادرید و مدیرکل گارد داخلی ابراز داشت.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا، پیش تر در واکنش به موارد تهدیدآمیز قبلی نیز در توئیتی نوشت: دیگر بس است. ما اجازه نخواهیم داد. اجازه نخواهیم داد که نفرت، فضای همزیستی در اسپانیا را تسخیر کند.

از سوی دیگر، اما حزب راستگرای وکس (VOX) اسپانیا درباره واقعی بودن این تهدیدات ابراز تردید نموده است.

سه مورد اول نامه های تهدیدآمیز با گلوله، 22 آوریل (2 اردیبهشت) علنی شد که در پی آن، دولت مرکزی امنیت افراد تهدیدشده (فرناندو گرنده مارلاکسا وزیر کشور، پابلو ایگلسیاس رهبر حزب پودموس و ماریا گامز فرمانده گارد شهری) را افزایش داد.

در خصوص بعدی که نامه ای حاوی چاقویی با رد احتمالی خون بود و خطاب به ریس ماروتو ارسال شده بود، پلیس عامل آن را فردی با مسائل روحی از ایالت اسکوریال در شمال غربی مادرید، شناسایی کرد.

تحقیقات برای شناسایی عاملان بقیه نامه های تهدیدآمیز ادامه دارد و اداره پست اسپانیا پرونده ای برای شرکت امنیتی مسئول رسیدگی به ارسال این نوع نامه ها باز نموده است.

اداره پست اسپانیا همچنین پس از اولین مورد از نامه های تهدیدآمیز که به ایگلسیاس ارسال شده بود، خواهان اخراج فوری مسئول تشخیص بسته های پستی شد که نامه ها را شناسایی ننموده بود. با این وجود سریال بسته های تهدیدنماینده ادامه یافته و درمورد اخیر رئیس منطقه مادرید را به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات محلی آینده نشانه گرفت.

انتخابات محلی در اسپانیا 14 اردیبهشت (4 مه) برگزار خواهد شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1520

به "سایه تهدید بر سر سیاستمداران اسپانیا در آستانه انتخابات محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه تهدید بر سر سیاستمداران اسپانیا در آستانه انتخابات محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید