سناتور دموکرات: حساب توئیتر ترامپ باید معلق گردد

به گزارش مجله رویگری، کامالا هریس سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با انتقاد شدید از هجمه های توئیتری دونالد ترامپ به مخالفانش گفت: حساب توئیتر او باید معلق گردد.

سناتور دموکرات: حساب توئیتر ترامپ باید معلق گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با شدت دریافت تنش ها در نتیجه افشاگری ها درباره درخواست های دولت دونالد ترامپ از رهبران خارجی برای یاری به این دولت جهت مقابله با مخالفان دموکراتش، حالا یک سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر مجرم بودن رئیس جمهور این کشور و لزوم بستن حساب کاربری توئیتری او تاکید نموده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، کامالا هریس نماینده مردم ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان ماه 1399) این کشور، در مصاحبه با شبکه سی ان ان ضمن محکوم کردن تحرکات توییتری اخیر دونالد ترامپ علیه مخالفانش، مسدود شدن حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا در توییتر را خواهان شد.

سناتور دموکرات به این رسانه گفت: صادقانه بگویم وقتی شما به توییت هایی که او (ترامپ) علیه افشاگر (مکالمه تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین) و بسیاری دیگر از افراد می نماید، نگاه می کنید، به نظر من بر اساس این توییت ها و همچنین همه کار هایی که ما قبلا از او دیده ایم از قبیل: حملات به اعضای کنگره، باید حساب توییتری او بسته گردد.

هریس که سابقه فعالیت به عنوان دادستان ایالتی را هم دارد، ادامه داد: به نظر من شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد او غیرمسوولانه از الفاظش استفاده می نماید و این استفاه غیرمسوولانه می تواند سبب آسیب زدن به دیگران گردد به همین دلیل باید مزیت (استفاده از توییتر) از او سلب گردد.

به باور این قانونگذار دموکرات، چیز هایی که ما در این 24 ساعت گذشته شاهد بودیم حاکی از آن است که دونالد ترامپ الفاظش را به طریقی استفاده می نماید که می تواند سبب آسیب زدن به کسی گردد و اگر او قرار نیست از خودش خویشتنداری نشان دهد، شاید مکانیسم های دیگری باید ایجاد گردد تا از آسیب نرسیدن به دیگر افراد اطمینان حاصل گردد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا پیشتر در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی در دفاع از استیضاح ترامپ هم گفت: من از فرایند استیضاح به این دلیل حمایت می کنم که شاهد رفتن افراد به زندان به خاطر وجود شواهدی بسیار کمتر از آنچه که ما اکنون در قبال این رئیس جمهور شاهد هستیم، بوده ام.

ترامپ روز گذشته در توییتر آدام شیف رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان را که یکی از سرسخت ترین حامیان استیضاح رئیس جمهور آمریکا به دلیل رسوایی اوکراین گیت بوده است را خائن خواند و دستگیری او را خواهان شد.

رئیس جمهور آمریکا در توییتر نوشته بود: شیف، بیانیه ای جعلی و وحشتناک را قرائت نموده و وانمود کرد که این بیانیه از جمله مهم ترین بخش های گفت وگوی من با رئیس جمهور اوکراین است. او این بیانیه را با صدای بلند برای کنگره و مردم آمریکا قرائت کرد. آن بیانیه هیچ ارتباطی با آنچه من در آن تماس تلفنی گفتم نداشت. نباید بابت خیانت دستگیر گردد؟

اتهام زنی تند ترامپ علیه یک عضو ارشد کنگره در حالی انجام شده که قانون اساسی آمریکا، خیانت را جرم شروع جنگ علیه آمریکا یا ارائه یاری های مادی به یکی از دشمنان این کشور تعریف نموده و مجازات آن را اعدام در نظر گرفته است.

این تنها اقدام توییتری جنجالی اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه مخالفانش نبوده است. او پیشتر بخشی از سخنان یک کشیشِ حامی خودش را در توئیتر بازنشر کرد که در آن او گفته بود: اگر دموکرات ها در عزل رئیس جمهور پیروز شوند این امر باعث ایجاد جنگ داخلی در کشور می گردد که آمریکا هرگز از آن رهایی نخواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 377

به "سناتور دموکرات: حساب توئیتر ترامپ باید معلق گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور دموکرات: حساب توئیتر ترامپ باید معلق گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید