تور دبی: شهادت چهار یمنی در حملات ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی به شبوه

به گزارش مجله رویگری، منابع یمنی خبر دادند که جنگنده های متجاوز سعودی-اماراتی یک خودروی غیر نظامی را در شهر مرخه العلیا واقع در استان شبوه هدف قرار دادند.

تور دبی: شهادت چهار یمنی در حملات ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی به شبوه

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری یمنی از تداوم حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به استانهای مختلف یمن خبر می دهند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که جنگنده های متجاوز سعودی-اماراتی یک خودروی غیر نظامی را در شهر مرخه العلیا واقع در استان شبوه هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره، در جریان این حملات، چهار غیر نظامی به شهادت رسیدند و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

المسیره در یک خبر دیگر گزارش داد که جنگنده های متجاوز بعلاوه شهر الجوبه واقع در استان مأرب را نیز 15 بار بمباران کردند.

در استان الحدیده نیز این جنگنده ها، روستای الرون واقع در غرب شهر حیس را بمباران کردند.

این در حالی است که ارتش و کمیته های مردمی یمن از روز گذشته پیشروی خود را در غرب یمن عملا شروع کردند و پس از خروج نیروهای ائتلاف سعودی، نیروهای صنعاء به سمت میدان فرودگاه الحدیده پیشروی نموده اند.

نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی شامگاه پنجشنبه در اقدامی ناگهانی از ده ها موضع خود در جنوب و شرق استان الحدیده (غرب یمن) خارج شدند.

منابع یمنی با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف پس از خروج از الحدیده، به سمت شهر المخا واقع در غرب استان تعز حرکت نموده اند، احتمال دادند که هدف از این عقب نشینی ناگهانی، یاری به نیروهای دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح در مأرب باشد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن، روز گذشته امنیت را در ده ها موضعی که ائتلاف سعودی از آن ها در الحدیده خارج شده بود، برقرار کردند. این نیروهاا بعلاوه بر شهر الصالح، کیلو16 و مجتمع اخوان ثابت در شرق الحدیده مسلط شدند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1776

به "تور دبی: شهادت چهار یمنی در حملات ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی به شبوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: شهادت چهار یمنی در حملات ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی به شبوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید