شیائومی 11 تی در تست DxoMark با اختلاف پایین تر از 11 تی پرو نهاده شد

به گزارش مجله رویگری، وب سایت DxOMark به تازگی نتایج آنالیز دوربین یک گوشی هوشمند دیگر را منتشر نموده و این بار به سراغ شیائومی رفته تا گوشی شیائومی 11 تی را آنالیز کند که نسخه ارزان تر 11 تی پرو به شمار می آید.

شیائومی 11 تی در تست DxoMark با اختلاف پایین تر از 11 تی پرو نهاده شد

برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که DXOMARK نام وب سایتی است که بنا به ادعای خودش بنچمارکی مستقل است که به صورت علمی دوربین های عکاسی، لنزها و دوربین تلفن های هوشمند را آنالیز می نماید. معمولا به امتیازهای ارائه شده به وسیله DxOMark به عنوان یکی از معتبرترین معیارها برای مقایسه کیفیت دوربین گوشی های هوشمند، استناد می گردد. با نگاهی به امتیازات، شیائومی 11 تی در مجموع 108 امتیاز را به دست آورد.

این گوشی در دسته عکس 111 امتیاز به دست آورد، در حالی که در بخش های زوم و ویدیو به ترتیب امتیاز 42 و 105 را کسب کرد. با وجود اینکه دوربین های دو گوشی شیائومی 11 تی و 11 تی پرو از لحاظ سخت افزاری مشابه یک دیگر هستند، اما دوربین 11 تی پرو با امتیاز 117 به طرز چشمگیری عملکرد بهتری از خود نشان داده است. بنابراین به نظر می رسد که تفاوت بین دوربین این دو گوشی ناشی از تفاوت بین پردازنده های آن ها است. گوشی شیائومی 11 تی از پردازنده مدیاتک Dimensity 1200 و شیائومی 11 تی پرو از پردازنده اسنپدراگون 888 کوالکام بهره می برد.

به گفته DxOMark، این تفاوت نشان می دهد که چیپست تأثیر زیادی بر کیفیت تصاویر دوربین ها دارند. این وب سایت، گوشی شیائومی 11 تی پرو را به علت فوکوس اتوماتیک دقیق آن در محیط های بیرون و داخل خانه تحسین نموده است. علاوه بر این، گوشی یادشده تصاویر را با نویز کمی در عکس ها و فیلم ها هم ارائه می دهد. بعلاوه دوربین این گوشی به علت رندر رنگی آن در ویدیوها جلب توجه کرد که حتی جزئیات بسیار خوبی از تصاویر را حفظ نموده است.

با این حال، وب سایت DxOMark متوجه نبود جزئیات دقیق در تصاویر شده و بعلاوه برخی عکس ها فاقد رنگ های طبیعی بوده اند. فوکوس اتوماتیک هم در شرایط کم نور ناپایدار است و عملکرد خوبی ندارد. با زوم کردن روی تصاویر سطوح پایینی از جزئیات ارائه شده و عکس هایی که در شب گرفته شده اند هم اکثرا تاریک بوده اند و نوردهی خوبی نداشته اند. این آنالیز به وضوح تأثیر پردازنده را بر روی کیفیت عکس ها نشان می دهد.

دو گوشی شیائومی 11 تی و 11 تی پرو که به تازگی به وسیله شیائومی معرفی شدند، با استقبال کاربران زیادی روبرو شده اند. شیائومی 11 تی پرو همچون می 11 پرو از تراشه Snapdragon 888 به منظور پردازش داده استفاده می نماید. این میان رده قدرتمند شیائومی از نمایشگر 6.67 اینچ تخت با وضوح تصویر +1080p (نسبت تصویر 20:9) و حداکثر روشنایی 1000 نیت بهره می برد. بعلاوه این گوشی از رفرش ریت 120 هرتز، استاندارد +HDR10 و نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتز هم پشتیبانی می نماید.

روی کاغذ، صفحه نمایش این گوشی یکی از چیزهایی است که در مقایسه با گوشی می 11 دچار پسرفت شده است، اما این بدان معنا نیست که این نمایشگر کیفیت بدی دارد، ولی کیفیت بالای صفحه نمایش گوشی می 11 یکی از بزرگ ترین نکات مثبت این گوشی بود، اما گویا شیائومی تمرکز اصلی را روی دوربین های این گوشی یعنی 11 تی پرو گذاشته است. با این حال کیفیت نمایشگر این گوشی کاملا قابل قبول است.

شیائومی 11 تی پرو به جای سنسور 50 مگاپیکسلی با مقدار پیکسل 2.8 میکرومتر نسل گذشته، به سنسور 108 مگاپیکسلی با مقدار پیکسل 2.1 میکرومتر و فناوری ادغام 9 پیکسل در یک پیکسل واحد مجهز شده است. البته شیائومی تصمیم گرفته حتی در نسخه پرو سری 11 تی هم از لرزشگیر نوری استفاده نکند.

این در حالی است که حتی می 11 هم از سیستم تثبیت کننده نوری (OIS) بهره می برد. با این حال، چشمگیرترین اقدامی که شیائومی در زمینه کاهش قیمت سری 11 تی انجام داده به حذف دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی 5 و استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز باریک تر 120 درجه در دوربین فوق عریض (در مقابل سنسور 13 مگاپیکسلی و زاویه دید 123 درجه می 11 پرو) مربوط می گردد. در ازای حذف دوربین تله فوتو، شیائومی یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو را در اختیار کاربران قرار می دهد.

درست مانند همه گوشی های شیائومی، گوشی 11 تی پرو از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI استفاده می نماید و احتمالا تا چند سال از آپدیت های اندروید پشتیبانی خواهد نمود.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1987

به "شیائومی 11 تی در تست DxoMark با اختلاف پایین تر از 11 تی پرو نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 11 تی در تست DxoMark با اختلاف پایین تر از 11 تی پرو نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید