صدای تحول به گوش می رسد، جمعیت فرهنگیان جوان با طرح معلم حرفه ای به میدان می آید

به گزارش مجله رویگری، تحول در دستگاه تعلیم و تربیت کشور چشم اندازی است که جمعیت فرهنگیان جوان از همان ابتدا برای خود تعریف کرد. در این راستا نگاه ویژه این جمعیت بر روی ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش و در راس آن معلمین تمرکز دارد.

صدای تحول به گوش می رسد، جمعیت فرهنگیان جوان با طرح معلم حرفه ای به میدان می آید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اکنون برگزاری دوره معلم حرفه ای نخستین گام های آنان برای تحقق هدف خود است طرحی که به بیان مجری و پایه ریز آن نگاهی بلند مدت و نتیجه محور در حوزه آموزش و پرورش خواهد داشت.

امیر حسین سلطانی فلاح، قائم مقام جمعیت فرهنگیان جوان، مجری و پایه ریز طرح معلم حرفه ای است به همین دلیل برای آگاهی بیشتر از جزئیات، اهداف و سرفصل های این دوره به مصاحبه با او نشستیم.

+ هدف از برگزاری دوره معلم حرفه ای چیست؟

سلطانی فلاح: دوره معلم حرفه ای با هدف توانمند سازی حرفه ای معلمان در مباحث مربوط به کلاس درس طراحی شده بعلاوه زمینه سازی جهت رشد علاقه مندان به فعالیت های آموزشی در حوزه حرفه ای نیز مدنظر ما قرار گرفته است

+ این طرح با چه سازوکار ها و شیوه هایی اجرا می گردد؟

- این دوره در موج اول به صورت آفلاین برگزار خواهد شد و در موج دوم با پایش و انتخاب علاقه مندان، از برگزیدگان اول و دوم هر استان جهت شرکت در دوره پیشرفته - حضوری دعوت به عمل خواهد آمد

مورد انتظار است که در سرانجام دوره، شرکت نمایندگان عزیزی که مورد آموزش برخط و آفلاین سرفصل های تخصصی قرار گرفته اند به سطح مطلوبی از دانش حرفه ای یک معلم دست پیدا نمایند.

+ سرفصل های این دوره در ارائه چه مباحثی تعریف شده است؟

- سرفصل های دوره اول این طرح، ساخت و فراوری بازی با لوازم بازیافتی، بازی های منطبق بر رشد، بهبود اختلالات مدرسه ای و الگوی نوین خلاقیت در کلاسداری، است.

برای دوره دوم به ارائه مباحث: اپلیکیشن و نرم افزار های آموزشی، فراوری و تحلیل محتوای آموزشی، استراتژی های مدیریت کلاس و روش ها و فنون تدریس خواهیم پرداخت

استعداد و ظرفیت شناسی، مهارت زیستن و الگوی سبک زندگی، شاخص رشد حرفه ای و اجتماعی و کارآفرینی آموزشی از جمله مباحثی است که در دوره سوم این طرح مطرح می گردد.

سرفصل های دوره چهارم نیز هنر در مدرسه، سلامت و تغذیه، اولیا و مربیان در یادگیری و سواد رسانه و بلوغ اجتماعی خواهد بود.

+ و به عنوان آخرین سوال، نگاه شما از برگزاری این دوره صرفا ناظر به ارائه همین 4 فصل است؟

- خیر، طرح معلم حرفه ای در واقع مقدمه ای است برای رسیدن به معلم تراز بدین صورت که در نهایت امر، شبکه ای از معلمان دغدغه مند به صورت فراگیر تشکیل خواهد شد که با تقویت آن می توان گام موثری در پیاده سازی ابعاد گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه تربیت و آموزش برداشت.

در سرانجام، گفتنی است که دوره اول این طرح در روز های نهم و دهم خرداد ماه با حضور استاد سید یوسف ساداتی، رئیس انجمن علمی معلمان ابتدایی استان مازندران، مدرس دانشگاه فرهنگیان و مدرس کشوری بازی و یادگیری، برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1982

به "صدای تحول به گوش می رسد، جمعیت فرهنگیان جوان با طرح معلم حرفه ای به میدان می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای تحول به گوش می رسد، جمعیت فرهنگیان جوان با طرح معلم حرفه ای به میدان می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید