کاهش قند خون و کلسترول با این شیرینی خوشمزه!

به گزارش مجله رویگری، بر اساس یک مطالعه نو، عسل خام می تواند به کاهش سطح کلسترول و قندخون یاری کند.

کاهش قند خون و کلسترول با این شیرینی خوشمزه!

به گزارش خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه تازه نشان می دهد که عسل، برخلاف سایر شیرین نماینده ها، ممکن است در واقع برای سلامت قلب و عروق مفید باشد. این مطالعه نشان می دهد که عسل، به ویژه عسل خام و تک گل، ممکن است جایگزین سالم تری برای قندی باشد که مصرف می گردد.

  • علاقه به این خوراکی خوشمزه نشانه قند خون بالاست

محققان دانشگاه تورنتو کانادا تاکید می نمایند که شکر مصرفی خود را با عسل جایگزین کنید.

برای افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند که در آن کمتر از 10 درصد کالری روزانه از قند تأمین می گردد، عسل در واقع فواید قلبی متابولیک را به همراه دارد.

این مطالعه مروری بر اثرات عسل در 18 آزمایش تغذیه کنترل شده با 1105 فرد عمدتاً سالم است.

در مجموع، آزمایش ها نشان داد که عسل گلوکز خون ناشتا (سطح قند خون با معده خالی)، کلسترول کل و بد (LDL) و بعلاوه نشانگر بیماری کبد چرب را کاهش می دهد. آنها بعلاوه دریافتند که عسل نشانگرهای التهاب را افزایش می دهد.

در حالی که انواع قندها با مسائل مربوط به متابولیک قلبی مرتبط هستند و عسل 80٪ قند دارد، نویسندگان این مطالعه پیشنهاد می نمایند که عسل ممکن است در دسته بندی خاص خود قرار داشته باشد و به عنوان یک غذای سالم ارزش توجه ویژه را داشته باشد.

  • عسل تقلبی را چگونه بشناسیم | ملاک انتخاب عسل خوب چیست؟ | گونه های مختلف عسل را بشناسید

محققان دریافتند که عسل خام و عسل تک گل بیشترین فواید متابولیک قلبی را دارند. برخلاف بیشتر شیرین نماینده ها، قدرت شیرین نمایندگی عسل منحصراً از قندهای معمولی مانند فروکتوز و گلوکز ناشی نمی گردد.

دکتر تاوسیف احمد خان، یکی از نویسندگان این مطالعه، می گوید: حدود 15 درصد عسل از ده ها قند کمیاب به عنوان مثال، ایزومالتولوز، کوجی بیوز، ترهالوز، ملزیتوز و غیره تشکیل شده است که نشان می دهد مزایای فیزیولوژیکی و متابولیکی زیادی از جمله بهبود پاسخ گلوکز، کاهش مقاومت به انسولین، و افزایش رشد باکتری های مرتبط با یک روده سالم را داراست.

وی در ادامه اضافه کرد: بعلاوه عسل حاوی بسیاری از مولکول های زیست فعال از جمله پلی فنول ها، فلاونوئیدها و اسیدهای آلی است که دارای مجموعه ای از خواص دارویی از جمله اثر آنتی بیوتیکی، اثر ضد سرطانی، اثر ضد چاقی، محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد و کاهش التهاب و غیره هستند.

محصولات عسل اغلب پاستوریزه می شوند اما عسل خام این طور نیست. عسل خام دارای مجموعه ای از مواد مغذی از جمله بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که ممکن است با پاستوریزه شدن اندازه آنها کاهش یابد. مطالعه حاضر نشان داد که عسل خام تأثیر مثبتی بر گلوکز ناشتا دارد.

عسل تک گل عسلی است که منحصراً از شهد جمع آوری شده به وسیله زنبور عسل از یک نوع گیاه به دست می آید.

محققان دریافتند که عسل های تک گل باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول کل و بعلاوه تری گلیسیرید ناشتا می گردد. بعلاوه سطح گلوکز ناشتا را هم کاهش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2071

به "کاهش قند خون و کلسترول با این شیرینی خوشمزه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قند خون و کلسترول با این شیرینی خوشمزه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید