علائم اولیه ابتلا به بیماری سنگ کیسه صفرا چیست؟

به گزارش مجله رویگری، در بسیاری از مواقع افراد مبتلا به سنگ صفرا بدون علامت هستند ولی به طور کلی دردهای فوق العاده شدید که در 20 دقیقه آغاز می گردد و به اوج می رسد و اصولاً دو تا چهار ساعت به طول می انجامد از علائم ابتلا به سنگ صفرا است همچنین این درد با درد معده متفاوت بوده و بسیار شدید و آزاردهنده است و می تواند فرد را به بیمارستان بکشاند.

علائم اولیه ابتلا به بیماری سنگ کیسه صفرا چیست؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر احمد شواخی به مناسبت هفته سلامت گوارش درباره بیماری های گوارشی و ارتباط آن با چاقی گفت: اضافه وزن و چاقی می تواند سبب بروز مسائل زیادی در دستگاه گوارش از جمله رفلاکس، کبد چرب، سنگ صفرا و سرطان های مختلف گردد بنابراین پیشگیری و درمان به موقع چاقی می تواند در جلوگیری از بیماری های گوناگون بسیار حائز اهمیت باشد.

وی اضافه نمود: سنگ صفرا به ویژه در زنان همزمان با افزایش سن و چاقی بیشتر بروز می یابد و این مشکل می تواند در آینده برای بیمار مسائلی مانند عفونت مجاری صفراوی، التهاب کیسه صفرا، درد صفراوی، التهاب لوزالمعده و سرطان پانکراس را به همراه داشته باشد.

شواخی درباره علائم ابتلا به سنگ صفرا گفت: در بسیاری از مواقع افراد مبتلا به سنگ صفرا بدون علامت هستند ولی به طور کلی دردهای فوق العاده شدید که در 20 دقیقه آغاز می گردد و به اوج می رسد و اصولاً دو تا چهار ساعت به طول می انجامد از علائم ابتلا به سنگ صفرا است همچنین این درد با درد معده متفاوت بوده و بسیار شدید و آزاردهنده است و می تواند فرد را به بیمارستان بکشاند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در کنار درد ناشی از سنگ صفرا ممکن است التهاب و عفونت هم بروز یابد و گاهی فرد با علائمی مانند تب، حال عمومی بد، شکم درد هم چنین استفراغ مکرر روبرو گردد.

وی درباره درمان سنگ صفرا گفت: سنگ هایی که بدون علامت باشند معمولاً درمان خاصی احتیاج ندارند ولی اگر درد شدید باشد و کیسه صفرا نیز ملتهب گردد احتیاج به جراحی است همچنین اگر سنگ وارد مجاری صفراوی گردد علاوه بر برداشتن کیسه صفرا باید سنگ از طریقی خارج گردد که در حال حاضر با استفاده از روش هایی با دستگاه آندوسکوپ سنگ را از مجاری صفراوی خارج می نمایند.

فوق تخصص گوارش در خاتمه تاکید نمود: بهتر است افراد پیشگیری را حائز اهمیت قرار دهند و با کنترل وزن، تحرک بدنی، سبک زندگی سالم و استفاده از غذاهای مناسب مانع از بروز چاقی و اضافه وزن خود و افراد خانواده شان شوند.

منبع: تسنیم

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1572

به "علائم اولیه ابتلا به بیماری سنگ کیسه صفرا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم اولیه ابتلا به بیماری سنگ کیسه صفرا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید