چاپ ششم کتاب عزیز دنیا ، پزشکی با 15 هزار عمل جراحی رایگان

به گزارش مجله رویگری، کتاب عزیز دنیا نوشته اکبر صحرایی برای ششمین بار توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

چاپ ششم کتاب عزیز دنیا ، پزشکی با 15 هزار عمل جراحی رایگان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کتاب عزیز دنیا داستان شیرین و پرفراز و نشیب زندگی دکتر عبدالعزیز خضری پزشک متخصص اورولوژی و جراح است که با زبانی جذاب بر اساس واقعیت نوشته شده است.

دکتر عبدالعزیز یا همان عزیز خضری عمر خود را وقف خدمت به محرومین و نیازمندان نموده و تا زمان انتشار کتاب بیش از پانزده هزار عمل جراحی رایگان انجام داده است.

نویسنده شیعه مذهب، اکبر صحرایی، داستان دکتر خضری اهل سنت را نوشته و خواننده را شیفته شخصیت و منش و زندگی پربار او می نماید. خواننده کتاب در متن این داستان واقعی، از سویی با سبک زندگی مردمان منطقه ای در جنوب ایران آشنا می شود و از جزئیات متنوع و جذابی از آداب و سنت های آن مردم مطلع می شود و از سوی دیگر بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی دوران پهلوی را مرور می نماید. تصویر زندگی سخت مردم در دوران قحطی و بیماری های فراوان و توضیح شیوه های طبابت سنتی در همان محیط بسته و کوچک با دقت تمام ترسیم شده است.

نویسنده از ابتدای کتاب تصویری مثبت و دلپذیر از همزیستی مطلوب میان سنّی ها و شیعیان به دست می دهد و ما را با کودکی آشنا می نماید که پس از فراگرفتن کتاب های فقه اهل کتاب در مکتبخانه، برای درس نهج البلاغه استاد دارد و کلمات امام علی علیه السلام را با شوق و رغبت فرامی گیرد.

لابه لای داستان تصاویر متنوعی از خاطرات پراکنده و رنگارنگ دکتر خضری، از تحصیل و زندگی در اصفهان و شیراز تا خدمت در مراکز درمانی مختلف و تجربه های پزشکی متفاوت و خاص بیان شده است. در این میان گاهی مطایبات خواندنی و خنده داری هم هست که نمی توان بدون خنده از آن ها گذشت.

این پزشک متخصص می توانست در بهترین شرایط زندگی کند، اما به جای کوشش برای موقعیت های شخصی و آسایش و رفاه خانوادگی خود، زندگیش را صرف رسیدگی به مسائل مردم گرفتار روستا ها و نقاط دورافتاده نموده است.

داستان فداکاری دکتر خضری و همسر وفادارش برای همراهی با مردم محروم و نیازمند آن قدر شیرین است که باید خواند. آن دو عرق ریختن در بندرلنگه و روستا های جنوب کشور را بر اقامت در آمریکا و برخورداری از بهترین فرصت های آسایش ترجیح دادند و ثابت کردند که ارزش های انسانی و اعتقادی بر هر چیزی اولویت دارد.

او حتی وقتی برای دوره تکمیلی تخصص خود در انگلستان با پیشنهاد های وسوسه انگیز روبرو می شود، ماندن در بریستول را قبول نمی نماید و در روز های پرشور شروع انقلاب به ایران می آید تا در شروع انقلاب و دوران دفاع مقدس باز هم شریک درد و رنج هم وطنان خود باشد. در بخشی از کتاب می خوانیم: برق نگاه بیمار زجرکشیده ای که مداوا شده، با هیچ لذتی قابل قیاس نبود. یک پزشک زمانی می تواند ذره ای از حس خدا را در زمان خلقت آدم درک کند که مریض دردکشیده را طبابت می نماید.

این کتاب در 383 صفحه و با قیمت 58 هزار تومان روانه بازار شده است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1232

به "چاپ ششم کتاب عزیز دنیا ، پزشکی با 15 هزار عمل جراحی رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ ششم کتاب عزیز دنیا ، پزشکی با 15 هزار عمل جراحی رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید