تور روسیه: عربستان مجهز به پهپادهای روسیه می گردد

به گزارش مجله رویگری، مدیر یک شرکت روسی سازنده پهپاد های پیشرفته گفت که این شرکت میخواهد عربستان را به پهپاد مجهز کند.

تور روسیه: عربستان مجهز به پهپادهای روسیه می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر لمیک مدیر شرکت روسی آزمایشگاه آزمایشگاه آینده اعلام نمود که این شرکت تصمیم دارد که عربستان، ویتنام و سایر کشور ها را با پهپاد های کاناتخود مجهز کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید، لمیک اضافه نمود: هواپیما های کاناتوخود به علت توانایی در انجام تعمیرات و نگهداری خطوط فشار قوی برق متمایز هستند.

به گفته الکساندر لمیک، بهره برداری از این هواپیما به یک تیم کامل احتیاج ندارد. فقط دو نفر از جمله یک خلبان و یک مهندس متخصص می توانند این وظیفه را انجام دهند.

کاناتخود به تشخیص و نگهداری خطوط فشار قوی برق اختصاص دارد و یک هواپیمای چند بالگردی و دارای قابلیت کنترل از راه دور و مجهز به انواع دستگاه ها است.

در سال 2021، این شرکت پروژه های آزمایشی را در عربستان سعودی و ترکیه شروع کرد.

همکاری نظامی روسیه با عربستان سعودی حدود 5 سال پیش شروع شد، زمانی که مسکو مذاکرات را به ویژه با ریاض شروع کرد.

رئیس جمهور روسیه چندین بار با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی همکاری های نظامی را آنالیز کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، مسکو و ریاض در سه سال گذشته فعالانه برای تقویت همکاری های نظامی-فنی کار نموده اند و طرف سعودی علاقه ای به خرید سلاح های پیشرفته تر روسی دارد.

یک روزنامه روسی از کوشش های عربستان برای خرید اولین سامانه روسی دنیا به نام آباکان برای رهگیری موشک های بالستیک اطلاع داد.

وسیه و عربستان سعودی اخیرا در جریان حضور خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در مجمع فنی و نظامی ارتش 2021 در روسیه، توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند.

وزیر دفاع روسیه نیز بر تمایل روسیه برای توسعه مداوم همکاری های دوجانبه در زمینه های نظامی و فنی-نظامی در زمینه های مختلف تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1770

به "تور روسیه: عربستان مجهز به پهپادهای روسیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: عربستان مجهز به پهپادهای روسیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید