قلم انسولین اکنون یک کالای لوکس نیست

به گزارش مجله رویگری، به گفته مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو های مسلح، وجود کارخانه فراوری قلم انسولین با بدنه قوی فنی و دانشی در کشور می تواند رفع کننده احتیاج بازار به این کالای استرتژیک باشد.

قلم انسولین اکنون یک کالای لوکس نیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، امیر نوروزی، مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو های مسلح کشور، درباره ضرورت ایجاد کارخانه های فراوری اقلام و دارو های مورداحتیاج افراد دیابتی اظهار کرد: قلم انسولین را می توان به عنوان یک داروی استراتژیک در نظر گرفت، چون دیابت، بیماری قرن است و همه دنیا درگیر این بیماری غیرواگیر هستند و کشور ما نیز با این بیماری مزمن و طولانی مدت و ناتوان کننده روبرو است. علاوه بر آن، عوارض ناشی از دیابت هم در سلامت عمومی جامعه و هزینه های بخش درمان تاثیر می گذارند.

وی روز دوشنبه دهم شهریورماه در حاشیه افتتاح کارخانه قلم انسولین با مشارکت ایران و یک کشور خارجی، تشریح کرد: از زمانی که قلم های انسولین وارد بازار دارویی دنیا شدند با توجه به سهولت مصرف، تبدیل به یک محصول استراتژیک شدند؛ چرا که استفاده راحت از این محصول برای مصرف کنندگان نهایی که عمدتا بچه ها مبتلا به دیابت تیپ یک و سالمندانی هستند که به درمان با دارو های خوراکی پاسخ مناسبی نداده اند جذاب و جالب توجه بوده است. بنابراین، وجود کارخانه فراوری قلم انسولین با بدنه قوی فنی و دانشی در کشور می تواند رفع کننده احتیاج بازار به این کالای استرتژیک باشد. کمااینکه ما در 6 ماه گذشته و بعد از بحران کرونا با یک بحران جدی کمبود انسولین در کشور و شاید بتوان گفت همه دنیا روبرو شده ایم. چنین کمبودی باعث شد که ما نیز دستورالعمل های بیمه ای خود را بازنگری کنیم یعنی پیش از این، انسولین سه ماه بیمه شدگان را مورد تایید قرار می دادیم، اما اکنون با توجه به کمبود دارو در بازار دارویی کشور این سقف تاییدیه را به یک ماه کاهش داده ایم. با این وصف، وجود این کارخانه می تواند باعث دلگرمی برای افراد دیابتی کشورمان باشد که متاسفانه روز به روز بر تعداد آن ها اضافه کرده می گردد. در هر صورت دیابت به شدت به سبک زندگی افراد وابسته است و با توجه به سبک زندگی نه چندان سالمی که در جامعه امروزی و میان نسل جدید رایج است، وجود این کارخانه می تواند اطمینان خاطری برای بیمه شدگان محترم ما فراهم سازد که احتیاجشان به این محصول قابل تامین است.

نوروزی اضافه کرد: احتیاج به انسولین و قلم انسولین اکنون تبدیل به یک احتیاج ضروری شده است. اوایل که قلم انسولین وارد بازار دنیا و ایران شده بود به عنوان یک کالای لوکس به آن نگاه می شد، اما اکنون نه پزشکان و کادر درمانی و نه بیماران چنین نگاهی به آن ندارند و حتی نحوه مصرف ویال های انسولین دیگر برای آن ها چندان آشنا نیست و به فراموشی سپرده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1089

به "قلم انسولین اکنون یک کالای لوکس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلم انسولین اکنون یک کالای لوکس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید