مخالفت احزاب اپوزیسیون هند با حذف تعالیم اسلامی و داستان تیپو سلطان از کتب درسی

به گزارش مجله رویگری، مخالفت شدید احزاب اپوزیسیون هند مانع حذف تعالیم اسلامی و داستان تیپو سلطان از کتب درسی مقطع دهم در ایالت کارناتاکا شد.

مخالفت احزاب اپوزیسیون هند با حذف تعالیم اسلامی و داستان تیپو سلطان از کتب درسی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از دِ وایر، با مخالفت احزاب اپوزیسیون هند از جمله حزب کنگره موضوع حذف تعالیم اسلامی در کتب درسی پایه دهم ایالت کارناتاکا متوقف شد.

گزارش ها حاکی است مسئولین ایالت کارناتاکا هند ضمن استفاده ابزاری از ویروس کرونا قصد داشتند برای کم کردن حجم کتب درسی بعضی موضوعات را حذف نمایند.

در برنامه ریزی اجرا شده توسط دولت هندوی این ایالت که بعضی از بخش های که تعالیم اسلامی در آن بود و به خصوص داستان تیپو سلطان که به استعمار ستیزی علیه انگلیس پرداخته بود باید حذف می شد.

پس از رسانه ای شدن تصمیم دولت ایالت کارناتاکا احزاب اپوزیسیون و به خصوص مسلمانان ضمن واکنش علیه این تصمیم آن را کوشش برای مبارزه با اسلام دانستند.

با افزایش اعتراضات احزاب اپوزیسیون دولت ایالتی مجبور به عقب نشینی شد و از حذف آموزه های اسلامی در کتب درسی کلاس دهم خودداری کرد.

احزاب اپوزیسیون اعلام کردند: دولت هند و حزب بی جی پی میخواهد اقلیت های مذهبی از جمله مسلمانان را تضعیف کند و به همین دلیل از ویروس کرونا سوءاستفاده ابزاری نموده است.

از سوی دیگر دولت هند مدعی شده است حذف این موضوعات از کتب درسی با مقاصد سیاسی همراه نبوده و صرفا برای کم کردن حجم کتاب های درسی این پیشنهاد داده شده است.

این درحالی است که اقدام علیه مسلمانان در یک سال گذشته به شدت افزایش یافته و دست افراط گرایان هندو نیز در کشتن و تعرض به مسلمانان بازتر شده است.

تنها در یک مورد و حین سفر ترامپ به هند در حمله هندوهای افراط گرا به مسلمانان بیش از 50 مسلمان کشته و 400 نفر دیگر زخمی شدند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1025

به "مخالفت احزاب اپوزیسیون هند با حذف تعالیم اسلامی و داستان تیپو سلطان از کتب درسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت احزاب اپوزیسیون هند با حذف تعالیم اسلامی و داستان تیپو سلطان از کتب درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید