مزه این 100 غذای خوشمزه ایرانی زیر دندان گردشگران خارجی

به گزارش مجله رویگری، سایت اطلس جهانی غذا، لیستی از 100 غذای خوشمزه ایرانی برای جذب گردشگر را منتشر نموده است.

مزه این 100 غذای خوشمزه ایرانی زیر دندان گردشگران خارجی

خبرنگاران: غذا یکی از مهم ترین عوامل موثر در جذب جهانگردان محسوب شده و بسیاری از کشورهای پیشرو از این پتانسیل برای تقویت صنعت توریسم بهره می برند.

به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال خوراک ایرانی با وجود تنوع بالا و معروفیت دنیای نتوانسته در صنعت جهانگردی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد.

4 دلیل ضعف جهانگردی خوراک در ایران

1- اولین دلیل ضعف کشورر در جهانگردی خوراک، اقدامات ناکافی شرکت ها و آژانس های مسافرتی برای معرفی غذاهای محلی در پکیج های مسافرتی است. متاسفانه معرفی غذاهای محلی جایگاهی در مسافرت دنیاگرد خارجی ندارد و سفرهای لوکس و غذاهای فرنگی، بیش از هرچیزی در پکیج های سفر بین المللی به ایران جای گرفته است.

2- عامل بعدی بی توجهی فعالان بخش غذا و خوراک به غذاهای محلی و محدود شدن منوی رستوران ها به چند نوع غذای خاص ایرانی و فرنگی است. متاسفانه منوی بیشتر رستوران ها و هتل ها به چند کباب و غذای فرنگی محدود شده و مسافران فرصتی برای تجربه غذاهای محلی خاص پیدا نمی نمایند.

3- عدم برگزاری فستیوال های بزرگ بین المللی غذا و یا شرکت در فستیوال های دنیای، عامل ضعف بعدی است. سالانه حداقل 20 فستیوال غذا در سراسر دنیا از اکوادور در آمریکای جنوبی تا تایلند در شرق آسیا برگزار می گردد که نقش مهمی در جذب جهانگرد ایفا می نمایند؛ موضوعی که با وجود تنوع بالای غذاهای محلی ایرانی، مغفول مانده است.

4-عدم برندسازی غذاهای خیابانی، نقطه ضعف بعدی است. غذاهای خیابانی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا یکی از جاذبه های اصلی و مهم برای جذب جهانگرد است. غذاهای خیابانی در دکه ها یا ماشین های خاص از گذشته در بعضی خیابان های کشور وجود داشته و فروش لبو، باقالی، فلافل یا سمبوسه در همه شهرها و در بیشتر معابر شهری به چشم می خورد. خوشبختانه در سال های اخیر این نوع از ارائه غذای خیابانی در کشور رو به رجحان است و هواداران خاص خود را نیز پیدا نموده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2194

به "مزه این 100 غذای خوشمزه ایرانی زیر دندان گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزه این 100 غذای خوشمزه ایرانی زیر دندان گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید