معماری سازمانی راهکاری موثر برای تقویت مدیریت شهری

به گزارش مجله رویگری، خبرنگاران/یزد یک مشاور ارشد و مدرس شاخص معماری سازمانی در کشور با بیان این که معماری سازمانی نقش مهمی در ارتقاء ظرفیت های درونی و بیرونی سازمان ها ایفا می نماید، گفت: شهرداری ها از جمله سازمان های عظیم و پیچیده در حوزه مدیریت شهری هستند که با معماری سازمانی خدمات بهتر و بیشتری ارائه می نمایند.

معماری سازمانی راهکاری موثر برای تقویت مدیریت شهری

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

رضا کرمی با حضور مجازی در یکصد و چهارمین جلسه کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد که با موضوع اهمیت معماری سازمانی برای بهره برداری بیشتر و بهتر برگزاری شده بود، با بیان این که سازمان های مختلف در بخش های دولتی و خصوصی ملزم به تغییر مستمر مدیریت و روش های اجرای کار هستند، اظهار کرد: افزایش سرعت، افزایش رضایتمندی و کاهش هزینه ها از جمله مهمترین دلایل اعمال تغییرات موردی در ادوار مختلف است.

وی تغییر قوانین بالادستی را از دیگر عوامل تأثیرگذار در تغییر مدیریت سازمانی دستگاه های مختلف به ویژه دستگاه های دولتی دانست و اضافه نمود: ایجاد چرخه مدیریت تغییر، از جمله راهکارهای موثر برای مدیریت سازمانی در تغییرات ادواری است.

این استاد دانشگاه و مدرس شاخص معماری سازمانی در کشور با بیان این که عناصر سازمانی به هم پیوسته هستند و تغییر بخشی از آن مستلزم هماهنگی با دیگر اجزاست، گفت: برای تغییر هر سازمان یک یا چند مولفه سازمانی باید تغییر کند و این در حالی است که همه مولفه های سازمانی با یکدیگر مرتبط هستند.

کرمی در ادامه تدوین نقشه سازمانی را یکی از مولفه های جدی برای برنامه ریزی و مدیریت تغییرات سازمانی دانست و بیان نمود: هر چه سازمان ها عظیمتر و پیچیده تر باشند وجود نقشه سازمانی موثرتر و بیشتر مورد احتیاج است.

وی نقشه سازمانی را همان معماری سازمانی عنوان و توضیح داد: معماری سازمان مجموعه ای به هم پیوسته از مدل های توصیف نماینده جنبه های مختلف یک سازمان است که نحوه استفاده از منابع سازمانی را در راستای رسیدن به اهداف معین بیان می نماید.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود لایه کسب و کار، لایه سیستم های اطلاعاتی و لایه زیرساختی را از جمله لایه های معماری سازمانی مطرح کرد و گفت: اساسی ترین کاربرد معماری سازمانی مدیریت تغییر برای افزایش کمی و کیفی خدمات سازمانی است.

کرمی تحول دیجیتالی، یکپارچه سازی داده، کیفیت، طراحی سبد برنامه های کابردی، استانداردسازی، برنامه ریزی، بازمهندسی و بهبود فرآیندها و طراحی ساختار را از جمله ویژگی های معماری سازمانی دانست و بیان نمود: شهرداری ها از جمله سازمان های عظیم و پیچیده در حوزه مدیریت شهری هستند که با معماری سازمانی خدمات بهتر و بیشتری ارائه می نمایند.

وی اعلام کرد: در مدیریت شهری استراتژی به شکلی تعریف می گردد که مشتری مداری در رأس برنامه ریزی قرار گرفته و بحث تدوین بانک اطلاعاتی برای رضایت مشتری و تعریف فرآیند اجرایی برای سنجش رضایت مندی ارزیابی می شوند.

وی در خاتمه با بیان این که معماری سازمانی یک طرح نیست، بلکه یک فرآیند اجرایی است که باید در هر سازمان نهادیه گردد، گفت: معماری سازمانی فرآیندی رو به جلو بوده و نقش مهمی در ارتقا ظرفیت های درونی و بیرونی سازمانها ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 997

به "معماری سازمانی راهکاری موثر برای تقویت مدیریت شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری سازمانی راهکاری موثر برای تقویت مدیریت شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید